Útulňa

Lajkova búda nad Limbachom

17.01.15
S kamarátmi sa pravidelne, skoro každú sobotu, túlame Malými Karpatami mimo značiek a cestičiek. Keď sme sa v polovici mája dostali po druhýkrát k domčeku pri lúke Kramáre v priestore Šenkárka – Kolárske – Slnečné údolie – Limbach, uvedomil som si, že nie je v ponuke ubytovacích možností pre túlavé duše na Hikingu a tak to naprávam.

Pri druhej návšteve sme vystúpili z autobusu v Limbachu na konečnej a vybrali sme sa rovno hore dedinou. Keďže nevlastním GPS navigáciu, chalani mi polohu nadiktovali zo svojich múdrych telefónov a doma som si overil, že na www.turistickamapa.sk je domček zakreslený. My sme sa k nemu dostali 45-minútovým túlaním lesom, čo neviem presne reprodukovať, a tak ponúkam nakreslenú trasu po lesnej cestičke, odbáčajúcej z modrej na konci Limbachu.

Ďalšie prístupy:
* Po modrej z Limbachu a prvou odbočkou v lese vpravo a na križovatke lesných ciest opäť vpravo až na lúku Kramáre.
* Zo Slnečného údolia odbočiť pri horárni Valchovňa vľavo a po lesnej ceste pokračovať stále doľava až na lúku Kramáre.
* Od Šenkárky po žltej smerom na Kolárske a odbočiť prvou cestou doprava a ísť až na lúku Kramáre.
Všetky prístupy by nemali trvať dlhšie ako 45 minút.

Ide o kamennú chatku so škridlovou strechou a malou teraskou. Stojí v lese pri lesnej ceste na okraji lúky Kramáre. Chatka má jedno okno, dva komíny a plechové vstupné dvere. Pri prvej návšteve nám nenapadlo sa pokúsiť dostať dnu, no pri druhej návšteve sme zistili, že dvere nie sú zamknuté. Chatka má jednu miestnosť, z ktorej sa po kovovom rebríku dá dostať na povalu. Tu by sa vyspali 4 ľudia. Miestnosť nie je zariadená. Sú tu "Peterky", plechová skrinka, pod oknom lavica a stolička, na zemi sú koberce.

Pred chatkou na malej terase je stôl. Vonku je ohnisko, okolo pne na sedenie a ražne na opekanie. V miestnosti sa pohodlne vyspí 6 ľudí, čiže celková kapacita chatky je asi 10 nocľažníkov. Piecky vyzerali byť celkom funkčné, čiže vzhľadom na blízkosť lesa a dreva v ňom ide o priam luxusnú možnosť prenocovania. Neviem, komu chatka patrí, ale asi lesákom. Je dobré, že prístupnosťou umožňujú prenocovať náhodným okoloidúcim a dúfam, že zverejnením sa vzhľad chatky a jej okolie nezmenia.

Zdroj vody je na opačnom konci lúky, kde podľa mapy pramení ľavostranný prítok potoka Žobrák.

Autori fotografií: Miroslav Svítek a Martin Štěpánek

Lajkova búda nad Limbachom 08/01/17 10:08 5 príspevkov

Túra GSB: Hviezdoslavova horáreň – Rabka Zdrój Kamarátom sa minuloročné putovanie po Hlavnej beskydskej magistrále (Główny Szlak Beskidzki /GSB/) veľmi páčilo a tak som bol vyzvaný, aby som na tento rok naplánoval jeho pokračovanie. Dohodli sme sa opäť na víkende + tri dni dovolenky a plány kolegov v práci na dovolenky rozhodli, že to bude od 1. 6. 2018. V marci som sa pustil do ťažšej časti a to zháňania ubytovania na trase Oravská Polhora – Červený Kláštor. Najviac mi dalo zabrať zohnanie ubytovania v Krościenku nad Dunajcem, ale po desiatkach telefonátov a SMS–iek, sa mi podarilo zohnať všetkých päť nocľahov pre šesť ľudí. V piatok 1. 6. sme po práci napokon do vlaku nasadli piati. 17/07/18 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Oravské Beskydy, +
Túra Hevlín – Znojmo - 4. etapa KPG Po troch týždňoch som sa opäť vybral putovať popri rieke Dyje a bol som veľmi rád, že sa mohol pridať aj Mivy. Kúpili sme si za 150,- Kč celodenný lístok pre dvoch na IDJMK, a keby sme to vedeli skôr, mohol naň Mivy cestovať už z Hodonína. Kedy sa niečoho podobného dožijeme na Slovensku? Ráno bola taká hmla, že z vlaku nebolo vidno ani okolie koľajníc, no po vystúpení z autobusu v Hevlíne sa to zlepšilo a napokon pieklo slnko. 11/07/18 Miroslav Svítek Česko
Túra Hevlín – Dolní Věstonice - 3. etapa KPG Na tretiu etapu putovania popri rieke Dyje som sa vybral sám. V Břeclavi som zistil, že vďaka IDJMK si môžem na železničnej stanici kúpiť jeden lístok na vlak aj autobus a to dokonca až do rakúskeho mestečka Laa an der Thaya. V TIC v obci Hevlín som strávil skoro 45 minút rozhovorom o živote s jeho veľmi ochotnou pracovníčkou. Dyje v tomto úseku je rovná, akoby bola narysovaná podľa pravítka a veľmi som sa tešil na sústavu 15 pevnôstok z 1. ČSR. Žiaľ, pre krátkosť času som sa vôbec nemohol venovať akvaduktu, rozhľadni, ani zámku v Drholci. 04/07/18 Miroslav Svítek Česko

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. dnes Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. dnes David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +
PR Liptovfest začína už o dva dni Už v piatok 20. júla podvečer začína LIPTOVFEST, podujatie, ktoré bude oslavou Liptova, liptovského, s Liptákmi, ale nielen s nimi. Štvrtý ročník festivalu láka na netradičné otvorenie skvelým jedlom, osvedčené letné kino pod holým nebom, pokus o Slovenský rekord v klobúkovom tanci, vystúpenie Štefana Šteca známeho z úspešnej šou Zem spieva aj miešanie jedinečného drinku s majstrom sveta v miešaní nápojov. včera sponzorovaný článok Zaujímavosti

Lajkova búda nad Limbachom 08/01/17 10:08 5 príspevkov
    • Malé Karpaty: nad Limbachom - lúka Kramáre pri Konskom vrchu
      dĺžka: 17.20294 ° VD
    • 10 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom (6 na prízemí a 4 na povale)
    • celoročná bez hospodára
    • prítok potoka Žobrák na konci lúky
    • Limbach (bus) - neznačená lesná cesta (cca 45 minút)