Útulňa

Lajkova búda nad Limbachom

17.01.15
S kamarátmi sa pravidelne, skoro každú sobotu, túlame Malými Karpatami mimo značiek a cestičiek. Keď sme sa v polovici mája dostali po druhýkrát k domčeku pri lúke Kramáre v priestore Šenkárka – Kolárske – Slnečné údolie – Limbach, uvedomil som si, že nie je v ponuke ubytovacích možností pre túlavé duše na Hikingu a tak to naprávam.

Pri druhej návšteve sme vystúpili z autobusu v Limbachu na konečnej a vybrali sme sa rovno hore dedinou. Keďže nevlastním GPS navigáciu, chalani mi polohu nadiktovali zo svojich múdrych telefónov a doma som si overil, že na www.turistickamapa.sk je domček zakreslený. My sme sa k nemu dostali 45-minútovým túlaním lesom, čo neviem presne reprodukovať, a tak ponúkam nakreslenú trasu po lesnej cestičke, odbáčajúcej z modrej na konci Limbachu.

Ďalšie prístupy:
* Po modrej z Limbachu a prvou odbočkou v lese vpravo a na križovatke lesných ciest opäť vpravo až na lúku Kramáre.
* Zo Slnečného údolia odbočiť pri horárni Valchovňa vľavo a po lesnej ceste pokračovať stále doľava až na lúku Kramáre.
* Od Šenkárky po žltej smerom na Kolárske a odbočiť prvou cestou doprava a ísť až na lúku Kramáre.
Všetky prístupy by nemali trvať dlhšie ako 45 minút.

Ide o kamennú chatku so škridlovou strechou a malou teraskou. Stojí v lese pri lesnej ceste na okraji lúky Kramáre. Chatka má jedno okno, dva komíny a plechové vstupné dvere. Pri prvej návšteve nám nenapadlo sa pokúsiť dostať dnu, no pri druhej návšteve sme zistili, že dvere nie sú zamknuté. Chatka má jednu miestnosť, z ktorej sa po kovovom rebríku dá dostať na povalu. Tu by sa vyspali 4 ľudia. Miestnosť nie je zariadená. Sú tu "Peterky", plechová skrinka, pod oknom lavica a stolička, na zemi sú koberce.

Pred chatkou na malej terase je stôl. Vonku je ohnisko, okolo pne na sedenie a ražne na opekanie. V miestnosti sa pohodlne vyspí 6 ľudí, čiže celková kapacita chatky je asi 10 nocľažníkov. Piecky vyzerali byť celkom funkčné, čiže vzhľadom na blízkosť lesa a dreva v ňom ide o priam luxusnú možnosť prenocovania. Neviem, komu chatka patrí, ale asi lesákom. Je dobré, že prístupnosťou umožňujú prenocovať náhodným okoloidúcim a dúfam, že zverejnením sa vzhľad chatky a jej okolie nezmenia.

Zdroj vody je na opačnom konci lúky, kde podľa mapy pramení ľavostranný prítok potoka Žobrák.

Autori fotografií: Miroslav Svítek a Martin Štěpánek

Lajkova búda nad Limbachom 08/11/18 18:43 6 príspevkov

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. dnes Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Jesenný okruh Súľovskými skalami Nie – nešiel som tam kvôli dĺžke trasy, nešiel som tam kvôli veľkým prevýšeniam a náročnosti trasy. Tento okruh je v ponímaní slovenských turistov veľmi otrepaný a stokrát prechodený krížom-krážom. To stokrát je samozrejme myslené, len ako metafora. včera Vladimír Popluhár Súľovské vrchy
Správa Zajtra začína letná sezóna v TANAP-e Dnešným dňom končí sezónna uzávera v Tatranskom národnom parku, od zajtra tak budú prístupné všetky značené chodníky na území národného parku, s výnimkou niektorých, kde je pohyb obmedzený z iných dôvodov. Zisťovali sme, v akom stave sú chodníky, zabezpečovacie pomôcky a na čo by si turisti mali dávať pozor. 14/06/19 Soňa Mäkká Správy

Lajkova búda nad Limbachom 08/11/18 18:43 6 príspevkov
    • Malé Karpaty: nad Limbachom - lúka Kramáre pri Konskom vrchu
      dĺžka: 17.20294 ° VD
    • 10 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom (6 na prízemí a 4 na povale)
    • celoročná bez hospodára
    • prítok potoka Žobrák na konci lúky
    • Limbach (bus) - neznačená lesná cesta (cca 45 minút)