Koliba Horica

22.09.06
V Západných Tatrách neostalo veľa kolíb či salašov, kde by sa dalo uchýliť pred nepohodou, či naplánovať nocľah. Pri poslednom treku som prechádzal okolo koliby, ktorá toho neposkytuje veľa, ale v núdzi môže poslúžiť.

Nachádza sa priamo pri zelenej turistickej značke vedúcej od ATC v Račkovej doline smerom na Baranec pod vrcholom Klinovaté. Po približne hodine a pol neustáleho stúpania lesom sa terén trochu zmierni a na okraji lúky sa pod lesom objaví zrubová stavba s plechovou strechou. Steny nie sú utesnené, medzi brvnami sú značné medzery. Nízkymi dverami v čelnej stene sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Pozdĺž zadnej steny sú nad sebou dve prične na spanie, každá pre dve osoby. Vedľa dverí je umiestnená funkčne vyzerajúca piecka. Dym je vedený plechovou rúrou s kolenom ústiacim von cez otvor v prednom štíte koliby. V protiľahlom štíte je tiež trojuholníkový, ničím nekrytý otvor. Koliba sa v zime zrejme nedá vykúriť, cez otvory v štítoch kľudne nafúka aj sneh.

Prameň vody je označený nenápadnou drevenou šípkou na strome, keď sa vychádza z lesa na poľanu. Studnička je cca 200 m západne od koliby v lese po neznačenom chodníku. Prameň je zaznačený aj v turistických mapách od VKÚ. Pred kolibou je ohnisko. Podľa nápisu vytesaného do trámov nad dverami kolibu prevádzkuje TJ Liptov Vavrišovo. Kapacita na prespanie: 4 na pričniach + 2 na zemi.

Súradnice aj nadmorská výška sú odčítané z mapy, a keďže sa nedalo chytiť nejakých výrazných terénnych tvarov, treba ich brať s rezervou.

Koliba Horica 15/09/19 16:56 17 príspevkov

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

MTB Okolo Vršatca z Ilavy Severnú časť Bielych Karpát som navštívil viackrát, zväčša ako peší turista. Tentokrát som sa sem vrátil na bicykli, nakoľko ma inšpiroval článok v Krásach Slovenska (č. 9 - 10 / 2019), kde mal názov "K bradlovej kráse". No a po prejdení trasy ju taktiež odporúčam. dnes Milan Kiac Biele Karpaty
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy

Koliba Horica 15/09/19 16:56 17 príspevkov
    • Západné Tatry, na svahu Baranca nad Račkovou dolinou pod vrcholom Klinovaté
    • 4 osoby, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára
    • prameň 200 m západne od koliby
    • bus - Pribylina (skanzen) - ATC Račkova dolina - smer Baranec (zelená značka)