Chatka pod Kráľovou dráhou

14.03.15
Odmäk a všeobecné blato spôsobili, že organizátor Vianočného pochodu 2014 narýchlo zmenil trasu, a tak som sa dostal do miest, kde som ešte nebol. Vybrali sme sa ku zrúcanine kláštora Katarínka, kúsok za ním sme z modrej značky odbočili doľava na neznačenú trasu, a tak sme pokračovali až do Smoleníc na železničnú stanicu. Okrem poznania neznámeho terénu v Malých Karpatoch ma najviac potešilo spoznanie peknej drevenej búdy pri lesnej ceste.

K búde sme sa dostali tak, že sme po odchode od kláštora Katarínka pokračovali v smere na Dobrú Vodu a pri veľkej lúke Mrlogy sme odbočili zo značky doľava na lesnú cestu, ktorá sa neskôr napojila na lesnú asfaltku. Trvalo nám to k búde od kláštora 1 hodinu.
Ďalšia možnosť je ísť po žltej značke z Prekážky a na križovatke lesných ciest doprava, čo je asi 70 minút pochodu.
Tretia možnosť je ísť po červenej z Dolnej Rakovej a pri prameni odbočiť doprava po lesnej asfaltke na lúku Cerová (oplotená usadlosť), prejsť ju krížom, zbehnúť svahom na križovatku lesných asfaltiek a pokračovať rovno na východ po menšej asfaltke – 70 minút.

Ide o jednoduchú drevenú búdu s rozmermi 3 x 2 m. Strecha je kvalitná a bez dier, tak je veľký predpoklad, že v prípade dažďa nocľažník nezmokne. Drevené laty tvoriace strechu sú prekryté niečím ako lepenka či „térpapier“. Bočné steny tvoria tiež drevené laty a sú bez štrbín, čiže by cez ne nemalo prefukovať ani pršať. Jedinou nevýhodou je, že vstupný otvor nemá dvere a okenný otvor je prekrytý len pletivom. Avšak jedna celta či pončo určite zabránia prípadnému pokusu o prienik dažďových kvapiek cez otvory. Podlaha je drevená, tak by sa teoreticky dalo prespať aj bez karimatky. Na stene oproti vstupu je lavica, ktorá môže poslúžiť na odkladanie vecí alebo na sedenie. Myslím, že sa tu pohodlne vyspia traja ľudia. Búda stojí asi meter od lesnej cesty pod stromami a cez cestu je lúka, takže je neprehliadnuteľná.

Oproti búde na okraji lúky tečie pravostranný prítok Krupského potoka. Ďalší zdroj je studnička na modrej značke, keď idete od kláštora Katarínka. Ak by ste sme išli plánovane prespať, je možné načerpať vodu aj zo studničky na červenej z Dolnej Rakovej na Mihalinovú, ktorá je hneď pri odbočení lesnej cesty z červenej na lúku Cerová, kde sa nachádza akési opevnené sídlo.

Ohnisko

Žiadne som nevidel, avšak nie je problém si ho spraviť. Dreva je v okolitom poraste požehnane, len treba dbať na bezpečnosť a nepodpáliť les, ani samotnú búdu.

Zaujímavosti v okolí

* Kláštor sv. Kataríny "Katarínka",
* Pamätná izba Juraja Fándlyho v Naháči,
* Zrúcanina Dobrovodského hradu,
* Kaštieľ Planinka,
* Trstín.

Chatka pod Kráľovou dráhou 14/03/15 00:00 nová téma

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Lezenie Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít Je ešte len koniec marca, ale dobrá predpoveď napovedá zotrvanie teplého počasie aj počas najbližšieho víkendu. Rozhodli sme sa preto, že slnečnú sobotu využijeme na dlhšie odkladaný prechod hrebeňa, ktorý začína od Východnej Slavkovskej veže a smeruje na Slavkovský štít. Ide o pomerne známy Vareškový hrebeň, oddeľujúci Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. dnes Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Beskid, Kasprowy Wierch a Dolina Gąsienicowa v zime V predchádzajúcej časti sme si predstavili prechádzku na hraničný hrebeň v letnom čase. Išlo o preskúmanie terénu pred zimou. Tentokrát sa po takmer rovnakých stopách vydáme bielou Gąsienicowou dolinou, keď bude lákadlom pohľad na zatvorenú slovenskú krajinu Vysokých a Západných Tatier. Na začiatok pridáme krátku prechádzku za výhľadmi ponad Kotlinu Zakopiańsku a na takmer celé Tatry. Posledný deň bude patriť vzácnemu zoskupeniu kolíb - “Bacówiek” na lúke Polana Kopieniec. včera Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry, +
PR Turistické ciele Záhoria Záhorie svojou rozmanitosťou splní požiadavky aj toho najnáročnejšieho turistu. Spoznávaním pamiatok, ochutávaním špecialít, relaxáciou v kúpeľoch a potulkami borovicovými lesmi zanechá stopu v každom človeku. Preskúmajte jedinečnosti regiónu a nechajte sa inšpirovať aj týmito tipmi na výlety pre malých aj veľkých bádateľov. 17/06/19 sponzorovaný článok

Chatka pod Kráľovou dráhou 14/03/15 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty (CHKO Malé Karpaty)
    • 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou na podlahe
    • trojsezónna (bez vykurovacieho telesa a bez ohniska)