Hrebeň Brandner Berg – Rennfeld na snežniciach

10.03.15
Dlho bolo pod mrakom, ale nakoniec sa vyčasilo. Vyhliadol som si Rennfeld, kopec, odkiaľ vidno celý Hochschwab, a hotoval som sa naň. Večer pred túrou som sa pozrel na internet a zistil som, že na kopec nemusím ísť z Brucku nad Murou. Dá sa naň ísť zo sedla Eibeggsattel. Tým sa mi výlet trochu predĺži, ale snáď to zvládnem.

Cesta

Cesta z Bratislavy do sedla Eibeggsattel trvá 2,5 hodiny. Mne trvala trochu dlhšie, lebo na mňa liezli driemoty. Musel som sa zastaviť na odpočívadle za Gloggnitzom a trochu si schrupnúť. Po štvrťhodinovej prestávke som uháňal ďalej na Leoben. Na križovatke Mürzhofen - Allerheiligen som z diaľnice zbehol a cez Jasnitztal som vyšiel do sedla Eibeggsattel v nadmorskej výške 1001 metrov.

Brandner Berg

O 8.00 h som vyrazil na prechádzku. Snehu bolo dosť, no prvých 300 metrov som išiel v koľajach od traktora. Nato som naďabil na šípku ukazujúcu hore na svah. Nedalo sa vyhnúť, musel som si obuť snežnice. A lopotil som sa v nich až do večera. Lúkou som vyšiel na hrebeň a za plotom som začal stúpať lesom. Išiel som strmo hore, bolo však chladno, stvrdnutý sneh ma dobre držal. Sedlo bolo v hmlách, ale keď som vystúpil na Brandner Berg (1327 m), hmly boli dolu podo mnou. Na južnom svahu Brandner Bergu je lúka a otvoril sa mi výhľad na Hochlantsch, trčiaci z bielej periny. Paráda. O pár metrov sa ukázal aj výhľad na sever. Dobre bolo vidno Schneeberg, Rax, Hohe Veitsch aj kopce Hochschwabu, ktoré zatiaľ dobre nepoznám.

Hrebeňom

Stúpal som nádhernou panenskou krajinou. Po Brandner Berg tu ktosi išiel bez snežníc a dobre sa prepadával do snehu, no ďalej nešiel nikto. Na pár miestach sa cez hrebeň tiahli stopy od zveri a míňal som peknú poľovnícku chatku. Vyliezol som na Grabenbauerhöhe (1451 m). Turistická značka vrchol podchádza, lenže značenie som viac tušil, ako videl. Držal som sa hrebeňa, tak som mal istotu, že nezablúdim. Za kopcom sa mi otvoril výhľad na západ na Eizenerzské Alpy. Bola nádherná viditeľnosť. Za Grabenbauerhöhe sa ide zubatým hrebienkom, no v podstate sa stále klesá. Na jednom mieste ma poplietol spadnutý strom a zbehol som z hrebeňa. Chvíľu som sa plahočil lesom, ale po pár desiatkach metroch som sa na hrebeň vrátil.

Rennfeld

Značenie je sporé, neplánovite som vyšiel na nevýrazný pahorok pred Bucheck Sattel (1275 m). Od sedla bolo značenie ešte horšie, ale ktosi tu minulý týždeň prešiel a v teréne sa dala rozoznať stopa od snežníc. Začalo finálne stúpanie. Kým som kráčal lesom, ešte to ušlo, avšak na lúke bolo množstvo čerstvého snehu. Prepadával som sa doň a môj postup sa spomalil. Začal som trénovať jačí krok. Po každých desiatich stupoch som musel stáť, aby som sa vydýchal. Vyliezol som na Rennfeld s výškou 1629 metrov. Z kopca je nádherný výhľad, viď priložené obrázky. Je tam aj horská chata, ktorá bola otvorená. Lenže keď som tam prišiel, bolo 13.30 h, čo znamená, že bol najvyšší čas šprintovať naspäť. A veru, aj som šprintoval. Snežnice sa podo mnou len tak mihali. Vracal som sa po svojich stopách, takže som nemusel špekulovať nad mapou. Na zvážnici za Bucheck Sattel som zhltol neskorý obed a do sedla Eibeggsattel som sa vrátil o 17.30 h, len pár minút pred tým, ako sa začalo šeriť.

Nádherná prechádzka, hoci na snežnice trochu pridlhá. Pán Paulis, ktorého výletom som sa inšpiroval, je predsa len iný borec, ako ja. Už však poškuľujem po neďalekom Hochschlagu, kde by mala byť prechádzka o kúsok kratšia.

Hrebeň Brandner Berg – Rennfeld na snežniciach 10/03/15 20:31 1 príspevok

Ferrata Berchtesgadenské Alpy – Hochthrony a Rauhenkopf Keď pôjdete diaľnicou popri Salzburgu, naľavo od cesty zbadáte vysoký kopec. Je to Salzburger Hochthron, najsevernejší výbežok Berchtesgadenských Álp. Už dlhšie som plánoval, že naň vyleziem, ale podarilo sa mi to až teraz. Pozrel som sa aj na Berchtesgadener Hochthron, najvyšší kopec na hrebeni, a na Rauhenkopf, čo by mal byť najkrajší “balkón” nad Berchtesgadenom. 12/11/19 Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
VHT Nízke Taury - Hochreichart a Geierhaupt Nízke Taury (Niedere Tauern) sa delia na štyri pohoria. Radstädter Teuern, Schladminger Tauern, Rottenmanner and Wölzer Tauern a Seckauer Tauern. Najvyšším kopcom Seckauer Tauern je Geierhaupt, avšak Hochreichhart je iba o meter nižší. Keďže tieto vrchy nie sú ďaleko od seba, dajú sa obehnúť za deň. Bonusom je, že hrebeň medzi nimi nie je značený a jeho úvodná časť má náročnosť II UIAA. 01/10/19 Martin Knor Svet
VHT Ennstaler Alpen – prechod Pyhrgasov Mám rád turistiku, ktorá okrem pekných výhľadov, nádherných skál, kultúrnych a prírodných atrakcií ponúka aj trochu adrenalínu. Či už vo forme ľahkej ferraty, alebo nenáročného lezenia. Jednou z takýchto trás je práve prechod Pyhrgasov. Po Malý Pyhrgas vedie značený turistický chodník a z Veľkého idú hneď tri. Avšak hrebeň medzi nimi je neznačený. Turista si tam musí schodnú cestu hľadať a nevyhne sa krátkym úsekom náročnosti I až II UIAA. 24/09/19 Martin Knor Svet

Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. dnes Ľubomír Mäkký Obutie
Ferrata Dolomity – Cascata Rio di Fanes Dolomity sú jedno z mojich obľúbených miest a nikdy dlho neváham, keď je možnosť sa tam vrátiť. Tento rok som ich navštívil dvakrát a zakaždým sa dostala do programu aj turisticko-ferratová prechádzka v oblasti Province of Belluno. Príjemný a relaxačný okruh s prechodom okolo vodopádov Cascate di Fanes je spojený s lezením cez ferraty, ktoré sú vybudované pri oboch veľkých vodopádoch. včera Michal Mikuláš Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Žarnovica – Paradajs – Sklené Teplice – Žiar n. Hronom Babie leto vyčíňa. Teploty lámu rekordy pre október. Denné aj nočné. Chcelo by to vyraziť do prírody aspoň na dva víkendové dni. Moje pokusy s kontaktovaním ľudí náchylných na túto aktivitu zostávajú bez odozvy. Nič mi neostáva, len zo zásobníka ešte nezrealizovaných trás vybrať jeden hrdzavejúci projekt a vydať sa na cestu sám. Treba ho stihnúť, pokiaľ sám nepodľahnem korózii. Bude to spoznávanie západných oblastí Štiavnických vrchov červenou zo Žarnovice do Žiaru nad Hronom. Väčšinu ostatných značených turistických chodníkov z a do Banskej Štiavnice som prešiel. No tento je pre mňa okrem krátkeho úseku neznámy. 18/11/19 Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy

Hrebeň Brandner Berg – Rennfeld na snežniciach 10/03/15 20:31 1 príspevok
    • Rakúsko: Alpy (Alpen) – Východné Alpy (Ostalpen) – Centrálne Východné Alpy (Zentrale Ostalpen) – Prealpy (Alpenvorland) / okrajové územie na východ od Mury (Randgebirge östlich der Mur) – Fischbacherské Alpy (Fischbacher Alpen)