Lesnícka chatka Výtok

21. 03. 2015
Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice.

- po zelenej z Dobrej Vody 1.15 h,
- po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a potom po zelenej 2.05 h,
- po červenej z Dolného Lopašova na Malú Klenovú a následne po zelenej 2.40 h,
- po červenej z Brezovej pod Bradlom na Dvoly, po modrej na Komárovú a po žltej 2.20 h.

Ide o obyčajnú stavbársku unimobunku, prekrytú veľkou sedlovou strechou. Na jednej strane siaha až po zem a priestor medzi unimobunkou a strechou je využitý ako dreváreň. Na druhej strane strecha končí v asi metrovej výške nad zemou a priestor medzi strechou a bunkou je využitý ako krytá terasa. Priestor medzi plochou strechou unimobunky a strechou je prekrytý doskami. Terasa je ohradená latkovým zábradlím asi do výšky pása priemerne vysokého človeka. Podlaha je drevená. Na terase, ktorej rozmery sú asi 2,5 x 4 m, je stôl, gauč a dve kreslá. Podľa mňa ponúka priam luxusnú možnosť prenocovania pre šesť ľudí, pričom vďaka epedám traja nepotrebujú ani karimatky.

Pred chatkou je ohnisko a štyri lavice. Chatka nie je oplotená, je okolo nej len symbolický plot z guľatiny, položenej na klátikoch, asi 20 cm nad zemou. Určite aj v prípade dažďa je tu sucho, lebo strecha je kvalitná, široká. Cez asfaltku na protiľahlom svahu je latrína. Dreva je v okolitom lese dosť. Tiež si myslím, že pri slušnom správaní sa, by nemal byť problém s rekreantmi v neďalekých chatkách RS Výtok.

Nehľadal som ju, ale podľa mapy je prameň kúsok pod zelenou značkou, pri asi zatvorenom bývalom rekreačnom stredisku Slovnaftu. Veď jeho voda napája potok, ktorý tečie dolinou smerom na Chtelnicu. A tiež by mohli vodu poskytnúť v chatkách RS Výtok.

* Rybník Výtok (momentálne vypustený) a Zámoček (Chtelnický kaštieľ), ktorý asi patrí Slovnaftu.
* Vodná nádrž Chtelnica a paleontologické nálezisko na jeho brehu.
* Vyvieračka pod Bachárkou.
* Hrad Dobrá Voda.
* Košariská s múzeom generála Milana Rastislava Štefánika.
* Štefánikova mohyla na Bradle.

Lesnícka chatka Výtok 22/03/15 12:10 2 príspevky

Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet
Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko

Test Devold Tuvegga – obojstranné merino termoprádlo Merino je pevne zakotvený štandard v termoprádle, no popri mnohých výhodách zvykne horšie odvádzať pot, čo je problém najmä pri intenzívnejšom pohybe – napr. pri skialpe či behu. Je viacero spôsobov, ako to zlepšiť. Buď môžete siahnuť po extra tenkom merine, prípade po takom, čo má na vnútornej strane vrstvu z umelého vlákna. Ďalšiu cestu skúša minuloročná novinka Devold Tuvegga, ktorá kombinuje tri rôzne merino úplety – jemnú sieťovinu, klasické merino a merino s 3D štruktúrou. Vychytávkou je obojstrannosť tohto termoprádla – každá zo strán sa zároveň správa tepelne odlišne. Prádlo nosím už vyše roka a o svoje skúsenosti sa podelím v tomto teste. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
VHT Ennstaler Alpen – Kreuzmauer Gesäuse je v mojich očiach najkrajším národným parkom Rakúska. Vápencové hory nie sú príliš vysoké, sú však poriadne divoké. Hrebene pohoria sú pre bežného turistu neschodné, hoci ich časti sa prejsť dajú. Vlani som prešiel z Malého na Veľký Pyhrgas, nuž a tento rok som chcel prejsť z Frauenscharte na Kreuzmauer. Problém bol v tom, že sa mi to nepodarilo. Napriek tomu bola prechádzka atraktívna. Myslím, že to bola najkrajšia túra, akú som túto sezónu v Rakúsku prešiel. včera Martin Knor Svet
Túra Ihla a Čierna hora - okruh z Ihlian Moja mienka o Levočských vrchov bola, že sú rozsiahle, vhodné na bicykel, takmer bez značenia a kam sa človek pozrie, vidí holinu. Z toho plynul môj doterajší nezáujem ako pešiaka. Napriek tomu mi pri pohľade z Tatranskej Lomnice nedal spať jeden výrazný vcholček “Levočákov”. 19/10/20 Roman 'Bazin' Matkovčík Levočské vrchy