Lesnícka chatka Výtok

21.03.15
Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice.

- po zelenej z Dobrej Vody 1.15 h,
- po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a potom po zelenej 2.05 h,
- po červenej z Dolného Lopašova na Malú Klenovú a následne po zelenej 2.40 h,
- po červenej z Brezovej pod Bradlom na Dvoly, po modrej na Komárovú a po žltej 2.20 h.

Ide o obyčajnú stavbársku unimobunku, prekrytú veľkou sedlovou strechou. Na jednej strane siaha až po zem a priestor medzi unimobunkou a strechou je využitý ako dreváreň. Na druhej strane strecha končí v asi metrovej výške nad zemou a priestor medzi strechou a bunkou je využitý ako krytá terasa. Priestor medzi plochou strechou unimobunky a strechou je prekrytý doskami. Terasa je ohradená latkovým zábradlím asi do výšky pása priemerne vysokého človeka. Podlaha je drevená. Na terase, ktorej rozmery sú asi 2,5 x 4 m, je stôl, gauč a dve kreslá. Podľa mňa ponúka priam luxusnú možnosť prenocovania pre šesť ľudí, pričom vďaka epedám traja nepotrebujú ani karimatky.

Pred chatkou je ohnisko a štyri lavice. Chatka nie je oplotená, je okolo nej len symbolický plot z guľatiny, položenej na klátikoch, asi 20 cm nad zemou. Určite aj v prípade dažďa je tu sucho, lebo strecha je kvalitná, široká. Cez asfaltku na protiľahlom svahu je latrína. Dreva je v okolitom lese dosť. Tiež si myslím, že pri slušnom správaní sa, by nemal byť problém s rekreantmi v neďalekých chatkách RS Výtok.

Nehľadal som ju, ale podľa mapy je prameň kúsok pod zelenou značkou, pri asi zatvorenom bývalom rekreačnom stredisku Slovnaftu. Veď jeho voda napája potok, ktorý tečie dolinou smerom na Chtelnicu. A tiež by mohli vodu poskytnúť v chatkách RS Výtok.

* Rybník Výtok (momentálne vypustený) a Zámoček (Chtelnický kaštieľ), ktorý asi patrí Slovnaftu.
* Vodná nádrž Chtelnica a paleontologické nálezisko na jeho brehu.
* Vyvieračka pod Bachárkou.
* Hrad Dobrá Voda.
* Košariská s múzeom generála Milana Rastislava Štefánika.
* Štefánikova mohyla na Bradle.

Lesnícka chatka Výtok 22/03/15 12:10 2 príspevky

Túra Kuchyňa, Vývrat – Zámok – Holint – Doľany Keď som oficiálne medzi turistickú verejnosť na Tŕstí (v rámci XXIII. ročníka Zimných výstupov na kopce Malých Karpát) uviedol do života OTO 24 vrcholov MK BSK, nebolo ešte označených šesť vrcholov. V nedeľu po výstupe na Tŕstie sme s Ivanou označili Bázgovič nad Mariankou a v pondelok som dostal e-mail od prvých plniteľov OTO, že v sobotu nenašli vrchol Bázgoviča. Uvedomil som si, že o nový odznak bude asi, na moju radosť, naozaj záujem, a tak som naplánoval na nasledujúcu sobotu túru tak, aby sme mohli označiť ďalšie dva kopce. Na moje milé prekvapenie, pridalo sa ku mne dvanásť kamarátov. 13/03/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže

Túra Bezovec – Panská Javorina – Inovec – Mníchova Lehota Doteraz som nemal príliš pochodený Považský Inovec. Okrem Marhátu a hradu Tematín, aj keď celý hlavný hrebeň mám ako na dlani a vidím ho priamo z okna. Celý hrebeň sa dá prejsť za dva dni z Hlohovca do Mníchovej Lehoty, no ja som prešiel len jeho severnú časť. dnes Matúš Sarvaš Považský Inovec
Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. včera Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Správa HZS uzavrela ferraty, ale bežný pohyb ľuďom zakazovať nechce Horská záchranná služba sa rozhodla do odvolania uzatvoriť všetky slovenské ferraty kvôli koronavírusu. Reálne sa teraz opatrenie týka len ferraty HZS na Martinské hole, ktorá by štandardne bola otvorená. Ostatné ferraty, teda na Skalke v Kremnických vrchoch, Dve veže v Liptovských Revúcach a ferrata Kyseľ v Slovenskom raji sú v tomto období uzatvorené z dôvodu ochrany prírody, najmä kvôli hniezdeniu vtákov. 27/03/20 Soňa Mäkká Správy