Lesnícka chatka Výtok

21. 03. 2015
Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice.

- po zelenej z Dobrej Vody 1.15 h,
- po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a potom po zelenej 2.05 h,
- po červenej z Dolného Lopašova na Malú Klenovú a následne po zelenej 2.40 h,
- po červenej z Brezovej pod Bradlom na Dvoly, po modrej na Komárovú a po žltej 2.20 h.

Ide o obyčajnú stavbársku unimobunku, prekrytú veľkou sedlovou strechou. Na jednej strane siaha až po zem a priestor medzi unimobunkou a strechou je využitý ako dreváreň. Na druhej strane strecha končí v asi metrovej výške nad zemou a priestor medzi strechou a bunkou je využitý ako krytá terasa. Priestor medzi plochou strechou unimobunky a strechou je prekrytý doskami. Terasa je ohradená latkovým zábradlím asi do výšky pása priemerne vysokého človeka. Podlaha je drevená. Na terase, ktorej rozmery sú asi 2,5 x 4 m, je stôl, gauč a dve kreslá. Podľa mňa ponúka priam luxusnú možnosť prenocovania pre šesť ľudí, pričom vďaka epedám traja nepotrebujú ani karimatky.

Pred chatkou je ohnisko a štyri lavice. Chatka nie je oplotená, je okolo nej len symbolický plot z guľatiny, položenej na klátikoch, asi 20 cm nad zemou. Určite aj v prípade dažďa je tu sucho, lebo strecha je kvalitná, široká. Cez asfaltku na protiľahlom svahu je latrína. Dreva je v okolitom lese dosť. Tiež si myslím, že pri slušnom správaní sa, by nemal byť problém s rekreantmi v neďalekých chatkách RS Výtok.

Nehľadal som ju, ale podľa mapy je prameň kúsok pod zelenou značkou, pri asi zatvorenom bývalom rekreačnom stredisku Slovnaftu. Veď jeho voda napája potok, ktorý tečie dolinou smerom na Chtelnicu. A tiež by mohli vodu poskytnúť v chatkách RS Výtok.

* Rybník Výtok (momentálne vypustený) a Zámoček (Chtelnický kaštieľ), ktorý asi patrí Slovnaftu.
* Vodná nádrž Chtelnica a paleontologické nálezisko na jeho brehu.
* Vyvieračka pod Bachárkou.
* Hrad Dobrá Voda.
* Košariská s múzeom generála Milana Rastislava Štefánika.
* Štefánikova mohyla na Bradle.

Lesnícka chatka Výtok 22/03/15 12:10 2 príspevky

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Túra Kamniške Alpe - Raduha s okolím Raduha je 2062 metrov vysoký kopec v Kamnických Alpách (Kamniške Alpe), ležiaci východne od Solčavy. Plánoval som naň vyjsť už dávnejšie, ale raz bolo proti počasie, inokedy červená kontrolka motora. Teraz mi to vyšlo. Nuž a okrem Raduhy som si pozrel aj čosi v okolí. dnes Martin Knor Svet
Túra Lačnovský kaňon, Zlá diera a Vrátnica Leto so svojimi horúcimi a slnečnými dňami prináša aj tmavé mračná a intenzívne búrky. Vo väčšine prípadov až v poobedňajšom alebo podvečernom čase, a tak je dostatok času na peknú turistiku. Využívam preto možnosť návštevy jedného pekného kaňonu v pohorí Braniska. Ak sa k tomu pridá ešte jedna jaskyňa a neskôr pekné skalné okno, tak je o zážitky postarané. Búrka nakoniec nebola, takže letná nedeľa dopadla nadmieru k mojej spokojnosti. včera Marián Jaššo Branisko
Túra Tribečská osmička z Kostolian pod Tribečom Chcel som sa poriadne prebehnúť, ale čas mi momentálne nedovolil vybrať sa niekam na viacdňovú túru. Rozmýšľal som teda kam vybehnúť a nakoniec som zvolil svoju klasiku - severnou časťou pohoria Tribeč. Osmičkový okruh som vymyslel asi pred dvoma rokmi a odvtedy som ho prešiel snáď v každom počasí, ale vždy je to iné a vždy ma tu niečo prekvapí. 27/09/20 Pavel Forgáč Tribeč