Chatka Výtok

Lesnícka chatka Výtok

21. 03. 2015
Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice.

- po zelenej z Dobrej Vody 1.15 h,
- po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a potom po zelenej 2.05 h,
- po červenej z Dolného Lopašova na Malú Klenovú a následne po zelenej 2.40 h,
- po červenej z Brezovej pod Bradlom na Dvoly, po modrej na Komárovú a po žltej 2.20 h.

Ide o obyčajnú stavbársku unimobunku, prekrytú veľkou sedlovou strechou. Na jednej strane siaha až po zem a priestor medzi unimobunkou a strechou je využitý ako dreváreň. Na druhej strane strecha končí v asi metrovej výške nad zemou a priestor medzi strechou a bunkou je využitý ako krytá terasa. Priestor medzi plochou strechou unimobunky a strechou je prekrytý doskami. Terasa je ohradená latkovým zábradlím asi do výšky pása priemerne vysokého človeka. Podlaha je drevená. Na terase, ktorej rozmery sú asi 2,5 x 4 m, je stôl, gauč a dve kreslá. Podľa mňa ponúka priam luxusnú možnosť prenocovania pre šesť ľudí, pričom vďaka epedám traja nepotrebujú ani karimatky.

Pred chatkou je ohnisko a štyri lavice. Chatka nie je oplotená, je okolo nej len symbolický plot z guľatiny, položenej na klátikoch, asi 20 cm nad zemou. Určite aj v prípade dažďa je tu sucho, lebo strecha je kvalitná, široká. Cez asfaltku na protiľahlom svahu je latrína. Dreva je v okolitom lese dosť. Tiež si myslím, že pri slušnom správaní sa, by nemal byť problém s rekreantmi v neďalekých chatkách RS Výtok.

Nehľadal som ju, ale podľa mapy je prameň kúsok pod zelenou značkou, pri asi zatvorenom bývalom rekreačnom stredisku Slovnaftu. Veď jeho voda napája potok, ktorý tečie dolinou smerom na Chtelnicu. A tiež by mohli vodu poskytnúť v chatkách RS Výtok.

* Rybník Výtok (momentálne vypustený) a Zámoček (Chtelnický kaštieľ), ktorý asi patrí Slovnaftu.
* Vodná nádrž Chtelnica a paleontologické nálezisko na jeho brehu.
* Vyvieračka pod Bachárkou.
* Hrad Dobrá Voda.
* Košariská s múzeom generála Milana Rastislava Štefánika.
* Štefánikova mohyla na Bradle.

Lesnícka chatka Výtok 22/03/15 12:10 2 príspevky

Túra Okolím Holíča Prešli dva týždne od mojej túry z Gbiel do Holíča, a keďže sa každoročná SKLADANIA nekonala pre operáciu jej organizátora, nič mi nebráni ísť dokončiť putovanie za zaujímavosťami Holíča a jeho okolia. Ani sychravé počasie, ani to, že sa ku mne nikto, napriek prísľubom, napokon nepridal. Pri prestupovaní v Kútoch som si aspoň zalomil palce s Bačom, ktorý pre zmenu išiel vlakom na Cerovú a potom na osadnú lúku pod Lipovým vrchom. dnes Miroslav Svítek Záhorie
Túra Gbely – Kopčany – Holíč V Slovenskom rozhlase som zachytil reláciu o výsadbe stromoradia pod dohľadom pamiatkárov medzi Holíčom a cyklomostom cez Moravu pri Kopčanoch. To mi pripomenulo, že sa roky chystám ísť pozrieť pozorovateľňu vtáctva na Adamovských jazerách a kostol sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch. Napokon sa z toho vyvinula celkom zaujímavá túra za našou históriou. 03/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Zliechov – Rohatá skala – Košecké Podhradie Vďaka osobnému odovzdávaniu odznakov OTO 24 vrcholov MK v BSK absolvujem v posledných mesiacoch desiatky rozhovorov s turistami a dozvedám sa tak o ich rôznych aktivitách. Tak som sa dozvedel o aktivite Trenčianskeho turistického vysokohorského klubu k 25. výročiu ich vzniku. Síce oficiálne skončila k 31. januáru 2020, no to mi nebránilo napísať pánovi Petrincovi a poprosiť ho, aby mi zaslal podklady k TTO Poznávanie Strážovských vrchov. 22/12/20 Miroslav Svítek Strážovské vrchy

Správa Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty. 17/01/21 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
Túra Púchov - Lednica - Vršatec Je pol piatej pred večerom a začínam túru. Dnes to ani túra nebude. Potrebujem len dôjsť na miesto, kde strávim nasledujúcu noc. Ono vlastne ani nezačínam, kráčať som začal už o šiestej ráno v Považskej Bystrici. Len teraz sa odpojila na púchovskej, asi najnovšej železničnej stanici na Slovensku, polovica výpravy a nasadla na vlak. Tým sa zásadne mení charakter môjho putovania po turisticky zaujímavých miestach Považia. Navliekam ich ako perly náhrdelníka na šnúru mojej trasy. včera Vladimír Mikuš Biele Karpaty