Chatka Výtok
Chatka Výtok Zatvoriť

Prístrešok Lesnícka chatka Výtok

Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice.

Malé Karpaty: Výtok
298 m n. m.
na krytej vonkajšej terase pre 6 ľudí s vlastným spacákom a karimatkou
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň Výtok
Dalšie info
objekt lesnej správy Smolenice

- po zelenej z Dobrej Vody 1.15 h,
- po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a potom po zelenej 2.05 h,
- po červenej z Dolného Lopašova na Malú Klenovú a následne po zelenej 2.40 h,
- po červenej z Brezovej pod Bradlom na Dvoly, po modrej na Komárovú a po žltej 2.20 h.

Ide o obyčajnú stavbársku unimobunku, prekrytú veľkou sedlovou strechou. Na jednej strane siaha až po zem a priestor medzi unimobunkou a strechou je využitý ako dreváreň. Na druhej strane strecha končí v asi metrovej výške nad zemou a priestor medzi strechou a bunkou je využitý ako krytá terasa. Priestor medzi plochou strechou unimobunky a strechou je prekrytý doskami. Terasa je ohradená latkovým zábradlím asi do výšky pása priemerne vysokého človeka. Podlaha je drevená. Na terase, ktorej rozmery sú asi 2,5 x 4 m, je stôl, gauč a dve kreslá. Podľa mňa ponúka priam luxusnú možnosť prenocovania pre šesť ľudí, pričom vďaka epedám traja nepotrebujú ani karimatky.

Pred chatkou je ohnisko a štyri lavice. Chatka nie je oplotená, je okolo nej len symbolický plot z guľatiny, položenej na klátikoch, asi 20 cm nad zemou. Určite aj v prípade dažďa je tu sucho, lebo strecha je kvalitná, široká. Cez asfaltku na protiľahlom svahu je latrína. Dreva je v okolitom lese dosť. Tiež si myslím, že pri slušnom správaní sa, by nemal byť problém s rekreantmi v neďalekých chatkách RS Výtok.

Nehľadal som ju, ale podľa mapy je prameň kúsok pod zelenou značkou, pri asi zatvorenom bývalom rekreačnom stredisku Slovnaftu. Veď jeho voda napája potok, ktorý tečie dolinou smerom na Chtelnicu. A tiež by mohli vodu poskytnúť v chatkách RS Výtok.

* Rybník Výtok (momentálne vypustený) a Zámoček (Chtelnický kaštieľ), ktorý asi patrí Slovnaftu.
* Vodná nádrž Chtelnica a paleontologické nálezisko na jeho brehu.
* Vyvieračka pod Bachárkou.
* Hrad Dobrá Voda.
* Košariská s múzeom generála Milana Rastislava Štefánika.
* Štefánikova mohyla na Bradle.