Poľovnícka chata Široká

28.03.15
Pri študovaní mapy v okolí Brezovej pod Bradlom som si všimol na lúke neďaleko červenej značky vyznačenú budovu. Tušil som, že by to mohla byť nejaká chata a chcel som sa pozrieť, či by tam nebola možnosť prespať v prípade nutnosti. Je to síce neďaleko civilizácie, ale jeden nikdy nevie. Pútnika môže chytiť lejak alebo chce na druhý deň pokračovať v túre.

Chata sa nachádza neďaleko asfaltky, takže je k nej prístup veľmi jednoduchý z rôznych smerov.

Z námestia v Brezovej pod Bradlom po červenej až po smerovník Dlhé rovne a keď sa červená odkloní doprava, treba pokračovať rovno po ďalšiu križovatku. Tu voľakedy išla červená po asfaltke doprava, no treba pokračovať rovno do vŕšku a po pár desiatkach metrov stojí na okraji veľkej lúky kamenná chata. Z námestia sem je to približne 4 km.

Od rázcestia žltej a zelenej pri rekreačenom stredisku Výtok sa dá dostať k chate po 6 km. Žltou treba vykročiť smerom na Komárkovú. Tu treba opustiť značenú trasu doľava a po lesnej ceste ísť k asfaltke a po nej rovno až na križovatku asfaltiek so starým smerovníkom chata Široká. Tu treba pokračovať doľava do vŕšku a po pár desiatkach metrov zastanete pred chatou.

Poľovnícka chata Široká je podlhovastá, kamenná stavba v celkom dobrom stave. Vidno, že je využívaná a majitelia sa o ňu starajú. Stojí asi 30 metrov od asfaltky na okraji obrovskej lúky, kde je oproti nej samozrejme posed. Väčšina okien je zamrežovaná a vstup do chaty zabezpečený kovovými dverami. Pre možnosť prespania je zaujímavý prístrešok, či kryt vstupu do pivnice, ktorý delí opticky chatu na dve časti. Prístrešok podopiera šesť drevených stĺpov a na ľavej a pravej strane je latkový plot do výšky pása. Podlaha prístrešku je vyložená kameňmi a vstup na schody do pivnice delí prístrešok na dve polovice. V ľavej sa nachádza stôl a pod ním ďalší s kovovými šuplíkmi, ako aj drevená lavica. V pravej časti je drevený stôl a lavica.

Zvedavosť mi nedala a zišiel som po schodoch dolu. Tu ma čakalo prekvapenie. Predpokladal som, že pivnica bude zatvorená dverami, čo aj bola, ale medzi rámom dverí a ľavou stenou je z mne nepochopiteľných dôvodov voľný priestor, ktorým sa štíhly turista dostane dnu, keby vonku šľahal dážď z boku. V každom prípade odporúčam pod spací vak karimatku. Hoci má prístrešok rozmery približne 4 x 6 m, pre schody sa tu vyspia len štyria ľudia.

Pred chatou je ohnisko aj s lavicami do polkruhu a v neďalekom lesíku je dosť dreva na večerný ohník. Vzhľadom na blízkosť civilizácie miesto odporúčam na prenocovanie len vo výnimočnom prípade a samozrejme zanechať po sebe poriadok. Správajme sa k cudziemu majetku tak, ako by sme chceli, aby sa druhí správali k nášmu. Viac o histórii objektu si môžete prečítať v popise pod fotografiou od Vladimíra Lukačoviča.

Prameň ani studňu som nenašiel, ani na mape nie je nič vyznačené. Takže najbližšia voda je v Brezovej pod Bradlom alebo v rekreačnom stredisku Výtok.

Poľovnícka chata Široká 03/06/16 19:33 5 príspevkov

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. dnes Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. včera Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy

Poľovnícka chata Široká 03/06/16 19:33 5 príspevkov
    • Malé Karpaty
    • 4 ľudia s vlastným spacákom a kariamtkou v prístrešku pri vstupe do pivnice
    • v okolí nie je zdroj pitnej vody
    • krytý vstup do pivničných priestorov poľovníckej chaty