Zhorenisko, autor foto Juraj Koba
Zhorenisko, autor foto Juraj Koba Zatvoriť

Reportáž Útulňa pod Uchánkom vyhorela do tla

Ostrieľaní horali vám povedia, že neexistuje nepriaznivé počasie, iba zlé oblečenie. To sa ľahšie hovorí v krčme pri pive, ako na veternom hrebeni v horizontálnom daždi, keď s láskou spomíname na priaznivé predpovede SHMÚ a využili sme tak možnosť ísť “na ľahko”. Či už v takýchto prípadoch, alebo sa vám nechce schádzať z hrebeňa pri jeho prechode, alebo z akejkoľvek inej pohnútky, stoja nám ako pomocníci pri našich cestách-necestách útulne. Niektoré sú útulné, niektoré menej, no každá má rovnakú snahu nám pomôcť.

A práve útulňa pod Uchánkom nad Sobotišťom patrila k tým, ktoré nielen svojim výzorom a zariadením, ale aj polohou a výhľadmi do okolia vo vás zanechávali hrejivý pocit a túžbu sa sem čím skôr vrátiť. Prečo píšem v minulom čase? Pretože už neexistuje.

Koncom februára celá útulňa ľahla popolom, s najväčšou pravdepodobnosťou rukou vandala, či vandalov. To už preveruje polícia, no útulňu nám to nevráti. O to sa usiluje KST Sobotište, ktorý zastrešovali aj jej výstavbu v roku 2005. Viac z histórie útulne si môžete prečítať tu.
Krátka reportáž z TV Region o vyhorení sa nachádza tu.

Útulňa, ktorá bola postavená len vďaka silnej vôli ľudí niečo hodnotné vybudovať, vďaka materiálno-finančnej pomoci darcov, ktorá od nikoho nikdy nepýtala ani cent za svoje služby, teraz volá o pomoc.
Klub slovenských turistov v Sobotišti týmto vyhlasuje verejnú zbierku na obnovu útulne, ktorú dňa 5. marca 2015 povolil Okresný úrad Senica pod číslom OU-SE-OVVS-2015/002998.

Od 5. marca 2015 do 30. júna 2015 budete môcť prispievať:

- priamo na novozriadený účet v TATRABANKE číslo 29 4400 1480/1100
IBAN SK 78 11 00 00 00 00 29 44 00 1480,
alebo:
- do stacionárnej pokladničky Klubu slovenských turistov Sobotište, ktorá bude k dispozícii na
Obecnom úrade Sobotište (kaštieľ na námestí).

Zodpovednými osobami za konanie zbierky sú Ján Oravec a Juraj Koba.

Kontaktné údaje:
Ján Oravec - predseda KST Sobotište, tel. číslo: 0907649935,
Ing. Juraj Koba - tajomník KST Sobotište, tel. číslo: 0904212381.

O ďalších krokoch vás budeme pravidelne informovať osobne, telefonický, mailom, ako aj na webovom sídle obce Sobotište.

Za akúkoľvek pomoc vopred ďakujeme.