Zrub pod Zámčiskom
Zrub pod Zámčiskom Zatvoriť

Prístrešok Zrub pod Zámčiskom

Na kopci Zámčisko som nikdy nebol a spoznal som ho len vďaka rozhľadni Lipky. Ale musím konštatovať, že je to ideálna hora na nenáročný vander. Objavil som tam toľko možností na prenocovanie, až ma zarazilo, že kamarát tramp zo Skalice o nich vôbec nevedel. Asi je pravda, že pod lampou býva najväčšia tma a cudzí poznajú kraj lepšie, ako domáci.

Záhorie: Záhorská nížina - Chvojnická pahorkatina
280 m n. m.
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
upravený prameň pri zrube
Spojenie
Radošovce (bus)
Dalšie info
krytá terasa súkromného objektu

Zo zastávky autobusu v Radošovciach, cez Viesku a za ňou treba odbočiť doprava – 4 km.
Z Unína zo zastávky autobusu treba ísť smerom k rozhľadni a na rázcestí treba odbočiť do lesa, lesnou cestou sa príde k asfaltke a po nej dolu k horárni – 4,8 km.

Asi 100 m od asfaltky medzi Radošovcami, časť Vieska a Unínom, v podstate oproti horárni, sa nachádza v lese pekný zrub. Nie je voľne prístupný, respektíve som to ani neskúšal, ale má veľkú, krytú terasu s betónovou podlahou s rozmermi asi 2,2 x 5 m. Keďže celý je postavený na maličkej vyvýšenine, nehrozí podtekanie pri spaní na podlahe. Kvalitná strecha je šikmá a drží ju šesť stĺpov. Na terase sa nachádza obrovský stôl s dvomi lavicami, pričom jedna je po celej šírke terasy. Vonkajšie tri stĺpy sú prepojené latou, ako zábradlím. Myslím si, že sa tam pohodlne vyspí osem ľudí.

Keďže zrub je medzi stromami a strecha je šikmá, myslím, že aj v prípade šikmého dažďa, sa tu dá v suchu vyspať. Ak sa upevní nejaká celta o priečnu latu a stĺpy, tak by muselo veľmi zvláštne pršať, aby napršalo aj na terasu. Neďaleko zrubu je latrína. Možno 20 m od zrubu vytvára Pavlovský jarok malé jazierko, kde by sa dalo celkom umyť.
Vľavo od zrubu bolo niečo ako náznak ohniska a keďže v lese je dosť dreva, netreba míňať drevo nachystané domácimi.

Priamo pred zrubom je pekne upravený výdatný prameň aj s hrnčekom.