Zrub pod Zámčiskom

04. 04. 2015
Na kopci Zámčisko som nikdy nebol a spoznal som ho len vďaka rozhľadni Lipky. Ale musím konštatovať, že je to ideálna hora na nenáročný vander. Objavil som tam toľko možností na prenocovanie, až ma zarazilo, že kamarát tramp zo Skalice o nich vôbec nevedel. Asi je pravda, že pod lampou býva najväčšia tma a cudzí poznajú kraj lepšie, ako domáci.

Zo zastávky autobusu v Radošovciach, cez Viesku a za ňou treba odbočiť doprava – 4 km.
Z Unína zo zastávky autobusu treba ísť smerom k rozhľadni a na rázcestí treba odbočiť do lesa, lesnou cestou sa príde k asfaltke a po nej dolu k horárni – 4,8 km.

Asi 100 m od asfaltky medzi Radošovcami, časť Vieska a Unínom, v podstate oproti horárni, sa nachádza v lese pekný zrub. Nie je voľne prístupný, respektíve som to ani neskúšal, ale má veľkú, krytú terasu s betónovou podlahou s rozmermi asi 2,2 x 5 m. Keďže celý je postavený na maličkej vyvýšenine, nehrozí podtekanie pri spaní na podlahe. Kvalitná strecha je šikmá a drží ju šesť stĺpov. Na terase sa nachádza obrovský stôl s dvomi lavicami, pričom jedna je po celej šírke terasy. Vonkajšie tri stĺpy sú prepojené latou, ako zábradlím. Myslím si, že sa tam pohodlne vyspí osem ľudí.

Keďže zrub je medzi stromami a strecha je šikmá, myslím, že aj v prípade šikmého dažďa, sa tu dá v suchu vyspať. Ak sa upevní nejaká celta o priečnu latu a stĺpy, tak by muselo veľmi zvláštne pršať, aby napršalo aj na terasu. Neďaleko zrubu je latrína. Možno 20 m od zrubu vytvára Pavlovský jarok malé jazierko, kde by sa dalo celkom umyť.
Vľavo od zrubu bolo niečo ako náznak ohniska a keďže v lese je dosť dreva, netreba míňať drevo nachystané domácimi.

Priamo pred zrubom je pekne upravený výdatný prameň aj s hrnčekom.

Zaujímavosti v okolí

* Rozhľadňa Lipky
* Koválov – Hoštecná studnička a späť
* Kúpele Smrdáky

Zrub pod Zámčiskom 05/04/15 10:58 1 príspevok

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Pozvánka 12. ročník Horomil Festu v Považskej Bystrici bude! Od 24. do 26. septembra sa uskutoční už 12. ročník snáď najviac etablovaného festivalu v Považskej Bystrici – Horomil Festu. Ide o sviatok pre všetkých milovníkov hôr, cestovania a športu, ktorý sa každoročne koná v priestoroch Kina Mier v Považskej Bystrici. dnes sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Túra Dolinou Parichvost na Baníkov Ak by ste sa mali rozhodnúť, či ísť na zaujímavý vrchol trasou cez horskú chatu alebo mimo nej, ako by ste sa rozhodli? Pár rokov dozadu by som určite volila túru cez chatu. Ale čím som staršia, tým mám na horách menej rada príliš veľa ľudí. Pretože, kde sa ľudia zoskupujú? Okolo chát. Takže keď sa rozhodujem, kade vyjsť na Baníkov, obľúbený vrchol v roháčskej časti Západných Tatier, čo mi padne do oka? Áno, správne, dolina Parichvost. Tam určite nikto nebude. Je rozhodnuté. Pôjdeme na Baníkov tade a nie cez Žiarsku chatu alebo zo Zverovky. dnes Andrea Morongová Západné Tatry
Podcast O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom Lesy v okolí Bratislavy využívajú na rekreáciu desiatky tisíc ľudí denne. O zníženie ťažby v nich sa dlhé roky usiluje občianske združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Na úrovni mestských lesov sa to už podarilo, no ďalšie obľúbené lokality spravuje štátny podnik Lesy SR. Prečo viazne dohoda s nimi, hoci mesto je ochotné podieľať sa kompenzácii straty, ktorá Lesom vznikne? včera Soňa Mäkká Rozhovory

Zrub pod Zámčiskom 05/04/15 10:58 1 príspevok
    • Záhorie: Záhorská nížina - Chvojnická pahorkatina
    • upravený prameň pri zrube
    • Radošovce (bus)
    • krytá terasa súkromného objektu