Kamenný minidomček
Kamenný minidomček Zatvoriť

Bivak Kameňolom Malá Ježovka

V rámci Pochodu oslobodenia Trnavy som sa po dlhšom čase dostal k vodnej nádrži Buková. Keďže sme sa s Ctiborom zrovna bavili o tom, ako sme s našimi deťmi už od ich útleho detstva chodili do prírody, spomenul som si, ako som tu v roku 1990 táboril s mojím TOM Biatec. V rámci spomienok som navrhol, aby sme išli po žltej do Plaveckého Petra, lebo odtiaľ som sa s deťmi presúval k priehrade a veru som po tej značke nešiel skoro 25 rokov. Celé okolie potoka Hrudky bolo zelené od medvedieho cesnaku a po záplave kvetov na Hrubom Kamenci nám bolo jasné, že jar je tu napevno.

Malé Karpaty: medzi Plaveckým Petrom a vodnou nádržou Buková, pri kameňolome Malá Ježovka
278 m n. m.
3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou na podlahe
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň pred Plaveckým Petrom
Spojenie
Plavecký Peter (bus) - VN Buková (žltá značka)
Dalšie info
bez krytého vstupu

Ako sme si tak vykračovali po brehu potoka po žltej značke, narazili sme kúsok za bývalým kameňolomom v masíve Malej Ježovky, priamo pri chodníku, na kamennú stavbu. Keď som sa doma pozeral na www.turistickamapa.sk, či tam nie je zaznačená, narazil som len na Tónov článok o chatke vzdialenej pár stoviek metrov a na druhom brehu potoka. Tak som si povedal, že by bola škoda nedať vedieť aj o tejto možnosti, keď tu navyše nehrozí žiaden konflikt s domácimi.

- po žltej značke z Plaveckého Petra asi 3 km,
- po modrej značke z Rozbehov k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 7,5 km,
- po modrej značke zo Smoleníc k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 10,5 km,
- po zelenej značke z obce Buková k vodnej nádrži Buková a potom po zelenej 6 km,
- po modrej značke z Plaveckého Mikuláša k smerovníku Červený les a potom po červenej k VN Buková a následne po žltej 9 km.

Ide pravdepodobne o stavbu spojenú s lomom. Je celá z kameňov a je zasadená do svahu. Jej približné rozmery sú asi 2,5 x 1,8 m. Nemá dvere a nad vchodom sú patrné zvyšky troch rúrok. Na ne by sa eventuálne dala upevniť pláštenka. Zem je pokrytá celkom slušnou vrstvou opadaného lístia, takže prípadní traja nocľažníci by asi nepotrebovali pod spacáky ani karimatky. Ohnisko som v okolí nevidel, ale nie je problém si ho spraviť. Domček je obklopený lesom, takže dreva je tu dosť. V prípade dažďa som skoro 100-percentne presvedčený, že by človek prečkal v suchu. Skoro celá stavba je zasadená do svahu a ten kúsok mimo má pevnú kamennú strechu. Pár minút od objektu stojí, opäť na chodníku, zbúranisko poschodovej stavby, ktorá je zaznačená v mape. Stropy pôsobia stabilne, takže tu by sa dalo ukryť či prespať snáď aj 20-člennej skupine, ale romantika by to nebola.

Pár metrov od chatky preteká potok Hrudky, vytekajúci z vodnej nádrže Buková. Asi 10 minút chôdze je zastrešený prameň kúsok pred vstupom do Plaveckého Petra. Neďaleko sú lavičky a kaplnka v skale.

Zaujímavosti v okolí

* hrad Korlátka a rozhľadňa nad Rozbehmi,
* vodná nádrž Buková,
* hrad Ostrý Kameň,
* jaskyňa Deravá skala,
* Čierna skala so skalným oknom,
* pivné kúpele Sandorf v Prievaloch,
* zámok Smolenice,
* hradisko Molpír a jeho múzeum v Smoleniciach,
* obrovská novodobá obora v priestore medzi červenou, modrou a žltou značkou.