Bivak

Kameňolom Malá Ježovka

18.04.15
V rámci Pochodu oslobodenia Trnavy som sa po dlhšom čase dostal k vodnej nádrži Buková. Keďže sme sa s Ctiborom zrovna bavili o tom, ako sme s našimi deťmi už od ich útleho detstva chodili do prírody, spomenul som si, ako som tu v roku 1990 táboril s mojím TOM Biatec. V rámci spomienok som navrhol, aby sme išli po žltej do Plaveckého Petra, lebo odtiaľ som sa s deťmi presúval k priehrade a veru som po tej značke nešiel skoro 25 rokov. Celé okolie potoka Hrudky bolo zelené od medvedieho cesnaku a po záplave kvetov na Hrubom Kamenci nám bolo jasné, že jar je tu napevno.

Ako sme si tak vykračovali po brehu potoka po žltej značke, narazili sme kúsok za bývalým kameňolomom v masíve Malej Ježovky, priamo pri chodníku, na kamennú stavbu. Keď som sa doma pozeral na www.turistickamapa.sk, či tam nie je zaznačená, narazil som len na Tónov článok o chatke vzdialenej pár stoviek metrov a na druhom brehu potoka. Tak som si povedal, že by bola škoda nedať vedieť aj o tejto možnosti, keď tu navyše nehrozí žiaden konflikt s domácimi.

- po žltej značke z Plaveckého Petra asi 3 km,
- po modrej značke z Rozbehov k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 7,5 km,
- po modrej značke zo Smoleníc k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 10,5 km,
- po zelenej značke z obce Buková k vodnej nádrži Buková a potom po zelenej 6 km,
- po modrej značke z Plaveckého Mikuláša k smerovníku Červený les a potom po červenej k VN Buková a následne po žltej 9 km.

Ide pravdepodobne o stavbu spojenú s lomom. Je celá z kameňov a je zasadená do svahu. Jej približné rozmery sú asi 2,5 x 1,8 m. Nemá dvere a nad vchodom sú patrné zvyšky troch rúrok. Na ne by sa eventuálne dala upevniť pláštenka. Zem je pokrytá celkom slušnou vrstvou opadaného lístia, takže prípadní traja nocľažníci by asi nepotrebovali pod spacáky ani karimatky. Ohnisko som v okolí nevidel, ale nie je problém si ho spraviť. Domček je obklopený lesom, takže dreva je tu dosť. V prípade dažďa som skoro 100-percentne presvedčený, že by človek prečkal v suchu. Skoro celá stavba je zasadená do svahu a ten kúsok mimo má pevnú kamennú strechu. Pár minút od objektu stojí, opäť na chodníku, zbúranisko poschodovej stavby, ktorá je zaznačená v mape. Stropy pôsobia stabilne, takže tu by sa dalo ukryť či prespať snáď aj 20-člennej skupine, ale romantika by to nebola.

Pár metrov od chatky preteká potok Hrudky, vytekajúci z vodnej nádrže Buková. Asi 10 minút chôdze je zastrešený prameň kúsok pred vstupom do Plaveckého Petra. Neďaleko sú lavičky a kaplnka v skale.

Zaujímavosti v okolí

* hrad Korlátka a rozhľadňa nad Rozbehmi,
* vodná nádrž Buková,
* hrad Ostrý Kameň,
* jaskyňa Deravá skala,
* Čierna skala so skalným oknom,
* pivné kúpele Sandorf v Prievaloch,
* zámok Smolenice,
* hradisko Molpír a jeho múzeum v Smoleniciach,
* obrovská novodobá obora v priestore medzi červenou, modrou a žltou značkou.

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Túra Z Lysca na Kľak - jarná samota vo Veľkej Fatre Po prechode liptovského hrebeňa Veľkej Fatry ma prirodzene zaujímal aj jeho sused, divoký, menej chodený turčiansky. Jeho časť od Borišova po Malý Lysec som si kedysi prešiel s kamarátmi, ale severnejšie sme sa vtedy nedostali. Keď som si v máji študoval mapy, veľkofatranské lesy a ich jarná krása ma k sebe zasa akosi pritiahli. Nemám síce dosť času na kompletnú hrebeňovku, ale na prejdenie ďalšieho úseku to stačiť bude. Počasie hlásia ideálne a teším sa, čo mi putovanie pre mňa doposiaľ neznámym krajom prinesie. dnes Martin Baniari Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Podcast O Ceste hrdinov SNP za 12 dní s Julkou Batmendijnovou Bežkyňa, blogerka, autorka na HIKING.SK, organizátorka ultra trail pretekov Severný Živloplaz a členka Slovak Ultra Trail. Prešla Cestu Hrdinov SNP za 11 dní a 18 hodín! 765 kilometrov, viac ako 31 000 metrov stúpania. Julka Batmendijnová je mojou dnešnou hostkou v podcaste HIKING.SK. 23/08/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty: medzi Plaveckým Petrom a vodnou nádržou Buková, pri kameňolome Malá Ježovka
    • 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou na podlahe
    • prameň pred Plaveckým Petrom
    • Plavecký Peter (bus) - VN Buková (žltá značka)