Bivak

Kameňolom Malá Ježovka

18.04.15
V rámci Pochodu oslobodenia Trnavy som sa po dlhšom čase dostal k vodnej nádrži Buková. Keďže sme sa s Ctiborom zrovna bavili o tom, ako sme s našimi deťmi už od ich útleho detstva chodili do prírody, spomenul som si, ako som tu v roku 1990 táboril s mojím TOM Biatec. V rámci spomienok som navrhol, aby sme išli po žltej do Plaveckého Petra, lebo odtiaľ som sa s deťmi presúval k priehrade a veru som po tej značke nešiel skoro 25 rokov. Celé okolie potoka Hrudky bolo zelené od medvedieho cesnaku a po záplave kvetov na Hrubom Kamenci nám bolo jasné, že jar je tu napevno.

Ako sme si tak vykračovali po brehu potoka po žltej značke, narazili sme kúsok za bývalým kameňolomom v masíve Malej Ježovky, priamo pri chodníku, na kamennú stavbu. Keď som sa doma pozeral na www.turistickamapa.sk, či tam nie je zaznačená, narazil som len na Tónov článok o chatke vzdialenej pár stoviek metrov a na druhom brehu potoka. Tak som si povedal, že by bola škoda nedať vedieť aj o tejto možnosti, keď tu navyše nehrozí žiaden konflikt s domácimi.

- po žltej značke z Plaveckého Petra asi 3 km,
- po modrej značke z Rozbehov k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 7,5 km,
- po modrej značke zo Smoleníc k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 10,5 km,
- po zelenej značke z obce Buková k vodnej nádrži Buková a potom po zelenej 6 km,
- po modrej značke z Plaveckého Mikuláša k smerovníku Červený les a potom po červenej k VN Buková a následne po žltej 9 km.

Ide pravdepodobne o stavbu spojenú s lomom. Je celá z kameňov a je zasadená do svahu. Jej približné rozmery sú asi 2,5 x 1,8 m. Nemá dvere a nad vchodom sú patrné zvyšky troch rúrok. Na ne by sa eventuálne dala upevniť pláštenka. Zem je pokrytá celkom slušnou vrstvou opadaného lístia, takže prípadní traja nocľažníci by asi nepotrebovali pod spacáky ani karimatky. Ohnisko som v okolí nevidel, ale nie je problém si ho spraviť. Domček je obklopený lesom, takže dreva je tu dosť. V prípade dažďa som skoro 100-percentne presvedčený, že by človek prečkal v suchu. Skoro celá stavba je zasadená do svahu a ten kúsok mimo má pevnú kamennú strechu. Pár minút od objektu stojí, opäť na chodníku, zbúranisko poschodovej stavby, ktorá je zaznačená v mape. Stropy pôsobia stabilne, takže tu by sa dalo ukryť či prespať snáď aj 20-člennej skupine, ale romantika by to nebola.

Pár metrov od chatky preteká potok Hrudky, vytekajúci z vodnej nádrže Buková. Asi 10 minút chôdze je zastrešený prameň kúsok pred vstupom do Plaveckého Petra. Neďaleko sú lavičky a kaplnka v skale.

Zaujímavosti v okolí

* hrad Korlátka a rozhľadňa nad Rozbehmi,
* vodná nádrž Buková,
* hrad Ostrý Kameň,
* jaskyňa Deravá skala,
* Čierna skala so skalným oknom,
* pivné kúpele Sandorf v Prievaloch,
* zámok Smolenice,
* hradisko Molpír a jeho múzeum v Smoleniciach,
* obrovská novodobá obora v priestore medzi červenou, modrou a žltou značkou.

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma

Túra Hodice – Drosendorf - záver KPG Po šiestich mesiacoch od vykročenia zo Sekúl a po šiestich jednodňových túrach ocitol som sa pri prameni Moravskej Dyje. Že tu so mnou po vyše štyroch rokoch, čo nemohla chodiť na turistiku pre starostlivosť o matku, stála aj moja žena, umocňovalo pocit radosti. Opäť som si nielen dokázal vysnívať nejaký projekt, ale ho aj celkom zdarne dotiahnuť do realizácie. Ako centrum som na tri noci vybavil ubytovanie v Dačiciach a samozrejme v hoteli Dyje na brehu Moravskej Dyje. 09/10/18 Miroslav Svítek Česko, Rakúsko
Túra Podhradí nad Dyjí – Čížov 6. etapa KPG Ani priam tropické horúčavy ma neodradili od pokračovania môjho putovania popri Dyji. Nemám rád túry, kde človek tŕpne, či dobehne na jediný možný spoj a na tejto túre som mal tri také možnosti. Komplikovala to ešte rekonštrukcia železničnej trate medzi Břeclavou a Znojmom, kde som sa obával zdržania pre prekládku bicyklov medzi autobusom a vlakom. Ale buď ma má niekto hore rád, alebo som si to len tak fantasticky naplánoval a dodržal itinerár. 18/09/18 Miroslav Svítek Česko
Prístrešok Jakubianka na Hniezdnej polianke Po rokoch som sa opäť dostal do Levočských vrchov, a to na viac dní. Na rozdiel od poslednej návštevy už nie sú Vojenskými lesmi a bol som napokon milo prekvapený, že ani neboli holorubom, ako presakovali informácie. Hoci tu na oficiálne ubytovanie nie je ani jedna chata, my sme s partiou bývali v chate Vinná, našiel som tu zopár možností na prenocovanie pod strechou pre tulákov. 25/08/18 Miroslav Svítek Levočské vrchy

Rozhovor Rastie spoločenská objednávka pre ochranu prírody Študoval biológiu, v minulosti pôsobil v Greenpeace, ActionAid, Four Paws a aktuálne je na voľnej nohe ako konzultant pre environmentálne kampane. Je spoluzakladateľom strany Progresívne Slovensko a člen jej predsedníctva. Rozprávali sme sa s ním o dôvodoch vstupu do politiky, čo by v nej chcel dokázať v oblasti životného prostredia, čo si myslí o aktuálnom stave ochrany prírody a aké je v nej miesto pre outdoorové aktivity. Martin Hojsík. dnes Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Hrebeňovka Nízkych Tatier za 6 dní, 2. časť V prvej časti príbehu som opísal časť prechodu nízkotatranskej hrebeňovky od Donovalov až po Chatu generála Milana Rastislava Štefánika pod Ďumbierom, dnes si dopovieme ako som postupne prešiel až do Telgártu cez Kráľovohoľské Tatry. 17/11/18 Pavol Timko Nízke Tatry
Túra Kútnikov kopec, Chabzdová a Tlstá hora V penzióne Rosnička v Kraľovanoch sa nás zišlo asi tridsať. Spoločnosť Čechov a Slovákov rôznych vekových kategórií. Zo sobotnej ponuky Oravský hrad a Šútovský vodopád som si nevybral - zlákala ma predstava prejsť sa dvomi menšími veľkofatranskými hrebeňmi z neďalekej Ľubochne do Ružomberka. Okrem manželky môj nápad oslovil aj mladý horomilný párik, ktorý sa k nám pridal. 16/11/18 Radoslav Jurčina Veľká Fatra a Choč

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty: medzi Plaveckým Petrom a vodnou nádržou Buková, pri kameňolome Malá Ježovka
    • 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou na podlahe
    • prameň pred Plaveckým Petrom
    • Plavecký Peter (bus) - VN Buková (žltá značka)