Bivak

Kameňolom Malá Ježovka

18.04.15
V rámci Pochodu oslobodenia Trnavy som sa po dlhšom čase dostal k vodnej nádrži Buková. Keďže sme sa s Ctiborom zrovna bavili o tom, ako sme s našimi deťmi už od ich útleho detstva chodili do prírody, spomenul som si, ako som tu v roku 1990 táboril s mojím TOM Biatec. V rámci spomienok som navrhol, aby sme išli po žltej do Plaveckého Petra, lebo odtiaľ som sa s deťmi presúval k priehrade a veru som po tej značke nešiel skoro 25 rokov. Celé okolie potoka Hrudky bolo zelené od medvedieho cesnaku a po záplave kvetov na Hrubom Kamenci nám bolo jasné, že jar je tu napevno.

Ako sme si tak vykračovali po brehu potoka po žltej značke, narazili sme kúsok za bývalým kameňolomom v masíve Malej Ježovky, priamo pri chodníku, na kamennú stavbu. Keď som sa doma pozeral na www.turistickamapa.sk, či tam nie je zaznačená, narazil som len na Tónov článok o chatke vzdialenej pár stoviek metrov a na druhom brehu potoka. Tak som si povedal, že by bola škoda nedať vedieť aj o tejto možnosti, keď tu navyše nehrozí žiaden konflikt s domácimi.

- po žltej značke z Plaveckého Petra asi 3 km,
- po modrej značke z Rozbehov k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 7,5 km,
- po modrej značke zo Smoleníc k vodnej nádrži Buková a potom po žltej 10,5 km,
- po zelenej značke z obce Buková k vodnej nádrži Buková a potom po zelenej 6 km,
- po modrej značke z Plaveckého Mikuláša k smerovníku Červený les a potom po červenej k VN Buková a následne po žltej 9 km.

Ide pravdepodobne o stavbu spojenú s lomom. Je celá z kameňov a je zasadená do svahu. Jej približné rozmery sú asi 2,5 x 1,8 m. Nemá dvere a nad vchodom sú patrné zvyšky troch rúrok. Na ne by sa eventuálne dala upevniť pláštenka. Zem je pokrytá celkom slušnou vrstvou opadaného lístia, takže prípadní traja nocľažníci by asi nepotrebovali pod spacáky ani karimatky. Ohnisko som v okolí nevidel, ale nie je problém si ho spraviť. Domček je obklopený lesom, takže dreva je tu dosť. V prípade dažďa som skoro 100-percentne presvedčený, že by človek prečkal v suchu. Skoro celá stavba je zasadená do svahu a ten kúsok mimo má pevnú kamennú strechu. Pár minút od objektu stojí, opäť na chodníku, zbúranisko poschodovej stavby, ktorá je zaznačená v mape. Stropy pôsobia stabilne, takže tu by sa dalo ukryť či prespať snáď aj 20-člennej skupine, ale romantika by to nebola.

Pár metrov od chatky preteká potok Hrudky, vytekajúci z vodnej nádrže Buková. Asi 10 minút chôdze je zastrešený prameň kúsok pred vstupom do Plaveckého Petra. Neďaleko sú lavičky a kaplnka v skale.

Zaujímavosti v okolí

* hrad Korlátka a rozhľadňa nad Rozbehmi,
* vodná nádrž Buková,
* hrad Ostrý Kameň,
* jaskyňa Deravá skala,
* Čierna skala so skalným oknom,
* pivné kúpele Sandorf v Prievaloch,
* zámok Smolenice,
* hradisko Molpír a jeho múzeum v Smoleniciach,
* obrovská novodobá obora v priestore medzi červenou, modrou a žltou značkou.

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma

Túra GSB: Hviezdoslavova horáreň – Rabka Zdrój Kamarátom sa minuloročné putovanie po Hlavnej beskydskej magistrále (Główny Szlak Beskidzki /GSB/) veľmi páčilo a tak som bol vyzvaný, aby som na tento rok naplánoval jeho pokračovanie. Dohodli sme sa opäť na víkende + tri dni dovolenky a plány kolegov v práci na dovolenky rozhodli, že to bude od 1. 6. 2018. V marci som sa pustil do ťažšej časti a to zháňania ubytovania na trase Oravská Polhora – Červený Kláštor. Najviac mi dalo zabrať zohnanie ubytovania v Krościenku nad Dunajcem, ale po desiatkach telefonátov a SMS–iek, sa mi podarilo zohnať všetkých päť nocľahov pre šesť ľudí. V piatok 1. 6. sme po práci napokon do vlaku nasadli piati. 17/07/18 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Oravské Beskydy, +
Túra Hevlín – Znojmo - 4. etapa KPG Po troch týždňoch som sa opäť vybral putovať popri rieke Dyje a bol som veľmi rád, že sa mohol pridať aj Mivy. Kúpili sme si za 150,- Kč celodenný lístok pre dvoch na IDJMK, a keby sme to vedeli skôr, mohol naň Mivy cestovať už z Hodonína. Kedy sa niečoho podobného dožijeme na Slovensku? Ráno bola taká hmla, že z vlaku nebolo vidno ani okolie koľajníc, no po vystúpení z autobusu v Hevlíne sa to zlepšilo a napokon pieklo slnko. 11/07/18 Miroslav Svítek Česko
Túra Hevlín – Dolní Věstonice - 3. etapa KPG Na tretiu etapu putovania popri rieke Dyje som sa vybral sám. V Břeclavi som zistil, že vďaka IDJMK si môžem na železničnej stanici kúpiť jeden lístok na vlak aj autobus a to dokonca až do rakúskeho mestečka Laa an der Thaya. V TIC v obci Hevlín som strávil skoro 45 minút rozhovorom o živote s jeho veľmi ochotnou pracovníčkou. Dyje v tomto úseku je rovná, akoby bola narysovaná podľa pravítka a veľmi som sa tešil na sústavu 15 pevnôstok z 1. ČSR. Žiaľ, pre krátkosť času som sa vôbec nemohol venovať akvaduktu, rozhľadni, ani zámku v Drholci. 04/07/18 Miroslav Svítek Česko

Túra Šípska Fatra: Kečky a Radičiná z Komjatnej V septembri som sa prešiel z Komjatnej na Ostré (Ostrô). Nad dedinou ma fascinovalo veľké skalné okno a potešili ma výhľady z vrcholového hrebeňa. V apríli som sa do Šípskej Fatry vrátil a pozrel som si hneď štyri skalné okná. Prechádzka bola trochu náročnejšia, pretože som išiel zväčša mimo turistických chodníkov. No jej atraktívnosť to iba zvýšilo. dnes Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. včera Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy

Kameňolom Malá Ježovka 18/04/15 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty: medzi Plaveckým Petrom a vodnou nádržou Buková, pri kameňolome Malá Ježovka
    • 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou na podlahe
    • prameň pred Plaveckým Petrom
    • Plavecký Peter (bus) - VN Buková (žltá značka)