Malá plošinka vedľa prístreška, kde by sa dal postaviť stan

Vyhliadka nad Starinou

11. 04. 2015
Okolie vodárenskej nádrže Starina patrí k miestam, kde sa bežne turisti len tak nevyberú. V okolí je minimum značkovaných trás, čo je dosť škoda, pretože okolie je naozaj čarovné. Určite sa však nájde hŕstka turistov, ktorí práve takéto odľahlé končiny vyhľadávajú a ku svojim potulkám značkované chodníky nepotrebujú.

V prípade, ak sa rozhodnete potúlať v okolí Stariny, veľa možností na prenocovanie nie je. Niekto prenocuje aj pod celtou alebo stanom. Kto sa rozhodne pre prenocovanie pod strechou, má možnosť priamo nad priehradným telesom nádrže Starina, vo vyhliadkovom prístrešku. Besiedka síce nie je určená prioritne k prenocovaniu, ale v prípade potreby ju oceníte.

Altánok leží pár metrov nad štátnou cestou č. 558, spájajúcou Stakčín a Ulič blízko samotného priehradného telesa. Pôdorys má približne 4 x 3 m a podlaha je tvorená doskami. Vo vnútri je jedna dlhšia lavica. Ochranu pred vetrom nečakajte. Prístrešok je zo všetkých strán otvorený, v prípade bočného dažďa nebude ideálna ani ochrana pred dažďom.

Výhodou je priestrannosť – na podložke sa pohodlne vyspí aj viac ako 10 ľudí. Poteší aj pekný výhľad priamo z besiedky na Starinu a tiež ohnisko hneď vedľa. Prameň v bezprostrednej blízkosti som nevidel, ale v mape je zakreslený na polohe (49.04255 / 22.26391).

Vyhliadka nad Starinou 14/04/15 12:04 3 príspevky

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Vyhliadka nad Starinou 14/04/15 12:04 3 príspevky
    • Bukovské vrchy: priamo nad cestou spájajúcou Stakčín a Ulič, v ostrej zákrute nad priehradným telesom VN Starina
    • 10 ľudí s vlastnou podložkou a spacákom na drevenej podlahe
    • v bezprostrednej blízkosti nie je
    • ohnisko, na plošinke vedľa prístrešku možnosť rozložiť stan