Predná Suchá

Koliba Predná Suchá v doline Trsteník

16. 05. 2015
Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným objektom je koliba v doline Trsteník medzi Červenou Skalou a žrebčínom na Veľkej lúke.

* z Červenej Skaly (vlak, bus) cez dolinu Trsteník do jej hornej časti po žltej značke (tvrdá lesná cesta) za cca 1.15 h,
* z Veľkej lúky (národný žrebčín) cez sedielko Belková do hornej časti doliny Trsteník po žltej značke za cca 0.45 h.

Typizovaná kolibka pre úkryt lesných robotníkov je zrubovej konštrukcie a krytá šindľovou strechou. Zrub je bez okien a vstup tvoria drevené dvere. Slabé svetlo do vnútra prepúšťa jedine vystupujúci dymník na hrebeni strechy. Podlahu tvorí udupaná hlina a kamienky. Jediné zariadenie tvoria dve lavice na bočných stenách. Na spanie nie sú vhodné, lebo sú úzke. Je potrebné si doniesť vlastnú karimatku a spací vak. Pohodlne sa zmestia štyria nocľažníci.

Zdrojom vody môže byť ľavostranný prítok potoka Trsteník, ktorý priteká naproti kolibe z bočnej doliny.

Súvisiaci dokument

Návštevný poriadok NP Muránska planina

Koliba Predná Suchá v doline Trsteník 03/03/20 17:12 1 príspevok

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. dnes Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. 28/11/20 Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +
Podcast O lavínach s Pavlom Krajčím zo Strediska lavínovej prevencie V 22. dieli HIKING podcastu bol naším hosťom Pavel Krajčí, odborník na lavínovú problematiku zo Strediska lavínovej prevencie. Hovorili sme o tom, čo robiť, ak sa my alebo naši kamaráti dostanú do lavíny, ako si plánovať túru v zime, aj ako Stredisko lavínovej prevencie tvorí každodenné lavínové správy. 27/11/20 Soňa Mäkká Rozhovory

Koliba Predná Suchá v doline Trsteník 03/03/20 17:12 1 príspevok
    • Slovenské rudohorie: Spišsko-gemerský kras - Muránska planina - horná časť doliny Trsteník (drevosklad Predná Suchá)
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na podlahe
    • ľavostranný prítok potoka Trsteník naproti kolibe
    • Červená Skala (vlak, bus) - dolina Trsteník (žltá značka)