Čelný pohľad
Útulňa

Koliba Mlynová pod Kýčerou

23. 05. 2015 aktualizovené 01. 10. 2015
Pôvodne senník prerobený na neoficiálnu voľne prístupnú útulňu. Koliba je mimo značených trás, ale blízko žltej značky medzi sedlom Poľany a Bystrou dolinou v severnej časti Veľkej Fatry. Ide o udržiavaný objekt, preto návštevníkov žiadame o zachovanie poriadku, aby nebol uzamknutý.

• z Hubovej (bus) cez Kútnikov kopec a sedlo Poľany po žltej značke za cca 2 h,
  • z Ľubochne (vlak, bus) cez Ľubochnianske kúpele, Kútnikov kopec a sedlo Poľany po modrej a žltej značke za cca 3 h,
  • od horárne Bystré (bus) cez Kútny vrch a sedlo Poľany po žltej značka za cca 2 hodiny,
  • od horárne Bystré (bus) cez Bystrú dolinu bez značky za cca 2 h.

Malá zrubová stavba s plechovou strechou. Vstup tvoria nízke dvere a na opačnej strane je malé okienko. Nad čiastočne zastrešeným vstupom je tiež otvor do podkrovnej časti, ktorá cez deň slúži ako svetlík. Zariadenie tvorí piecka, kuchynský kút (poličky) a spacia časť v podkroví na bočných pričniach. Kapacita objektu sú 4 nocľažníci.

Z bočnej strany koliby je krytá dreváreň a na druhej strane drevený rebrík. Na lesnej čistine sa nachádza drevené sedenie (stôl a dve lavice) a otvorené ohnisko.

Prilbižne 10 minút od koliby smerom ku sedlu Poľana je sedielko (žltá značka) a na trase je studnička s rúrou a slabým prítokom (tiekla i počas obdobia sucha), a pod prameňom sú nepoužívané kovové žľaby. Druhou blízkou studničkou je prameň Kračkov v sedle Poľany, od koliby vzdialený do 30 minút chôdze.

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/09/20 21:52 12 príspevkov

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/09/20 21:52 12 príspevkov
    • Veľká Fatra: záver Bystrej doliny, pod sedlom Poľany, pod vrchmi Veľký Smrekovec a Kýčera
      dĺžka: 19.2009 ° VD
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na prični
    • celoročná
    • najbližší prameň je v bezmennom sedielku 10 minút od koliby, druhý prameň je v sedle Poľany (studnička Kračkov)
    • Hubová (bus) - sedlo Kýčery (žltá značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie