Útulňa

Koliba Mlynová pod Kýčerou

23.05.15 → posledná aktualizácia: 01.10.15
Pôvodne senník prerobený na neoficiálnu voľne prístupnú útulňu. Koliba je mimo značených trás, ale blízko žltej značky medzi sedlom Poľany a Bystrou dolinou v severnej časti Veľkej Fatry. Ide o udržiavaný objekt, preto návštevníkov žiadame o zachovanie poriadku, aby nebol uzamknutý.

• z Hubovej (bus) cez Kútnikov kopec a sedlo Poľany po žltej značke za cca 2 h,
  • z Ľubochne (vlak, bus) cez Ľubochnianske kúpele, Kútnikov kopec a sedlo Poľany po modrej a žltej značke za cca 3 h,
  • od horárne Bystré (bus) cez Kútny vrch a sedlo Poľany po žltej značka za cca 2 hodiny,
  • od horárne Bystré (bus) cez Bystrú dolinu bez značky za cca 2 h.

Malá zrubová stavba s plechovou strechou. Vstup tvoria nízke dvere a na opačnej strane je malé okienko. Nad čiastočne zastrešeným vstupom je tiež otvor do podkrovnej časti, ktorá cez deň slúži ako svetlík. Zariadenie tvorí piecka, kuchynský kút (poličky) a spacia časť v podkroví na bočných pričniach. Kapacita objektu sú 4 nocľažníci.

Z bočnej strany koliby je krytá dreváreň a na druhej strane drevený rebrík. Na lesnej čistine sa nachádza drevené sedenie (stôl a dve lavice) a otvorené ohnisko.

Prilbižne 10 minút od koliby smerom ku sedlu Poľana je sedielko (žltá značka) a na trase je studnička s rúrou a slabým prítokom (tiekla i počas obdobia sucha), a pod prameňom sú nepoužívané kovové žľaby. Druhou blízkou studničkou je prameň Kračkov v sedle Poľany, od koliby vzdialený do 30 minút chôdze.

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/11/16 15:25 7 príspevkov

Správa Hľadajú jubilejné háje a pamätníky z roku 1928 Sú roztratené po našich horách s nápisom "RČS 1918 - 1928" po celom Slovensku. Sú ich destiatky a mnohokrát o nich nevedia ani lesníci. Kamenné pamätníky či väčšie mohyly zabudnuté v hustých lesných porastoch. Ide o tzv. jubilejné háje, lesy a hájiky, ktoré boli vysadné pri príležitosti 10. výročia existencie Československa. 28/10/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy
Prístrešok Táborisko Radzim Revúcku vrchovinu možno smelo označiť za veľmi málo navštevované pohorie a navyše málokto tuší, kde sa vôbec nachádza. Áno, pri Revúcej, ale tiahne sa v páse ako južné predhorie Slovenského rudohoria od Juhoslovenskej kotliny v priestore od Tomášoviec (pri Lučenci), cez Poltár, Rimavské Zalužany, Kyjatice, Ratkovú, Magnezitovce, Ochtinú až po Vyšnú Slanú (pri Dobšinej) a Rožňavu. No nič, radšej si otvorte mapu a hľadajte spomenuté obce. 01/09/18 Tomáš Trstenský Revúcka vrchovina

Príbeh Inéz Sedím si v mokrých trenírkach na teplej tráve a je mi dobre. Výnimočne dobre. Po štyroch dňoch putovania ma značka zaviedla do veľmi hlbokého a lúčnatého sedla a koniec dediny bol iba asi dvesto metrov odo mňa. Štyri dni mi slnko pripekalo na hlavu a už som bol od potu slaný ako soľnička. Biele mapy po košeli, tričkách, na čapici, ba aj na kraťasoch. Na niektorých chúlostivých miestach som bol už aj odretý a len tuba modrej Indulony zabránila najhoršiemu. A tak som opustil značku a poľnou cestou zišiel do dediny. dnes Boro Tomis Príbehy
Túra Návrat do detstva – salaše pod Čiernym kameňom Z detstva mám na dovolenky v Liptovských Revúcach krásne spomienky. Nekonečná cesta Škodou stodesať, ktorú nám spríjemňovalo „la šánte mí kantáre“ zo staručkej Aiwy, tuhý boj nášho staručkého auta so stúpaním na Donovaly, ukončený buď výdychom úľavy celej posádky alebo vyvretou vodou. včera Radoslav Jurčina Veľká Fatra a Choč
Túra Rozsutce z Bieleho Potoka Leto v roku 2018 nie a nie sa rozlúčiť. Ešte aj v polovici septembra teploty v podhorí dosahovali 25 stupňov. Keď sa po dlhšom čase objavil syn a chcel podniknúť nejakú túru, sadli sme si nad mapu a dumali, kde dávnejšie nebol. V Malej Fatre sme pred rokmi strávili zopár stanovačiek a vtedy naposledy bol aj na Veľkom Rozsutci. Voľba bola jasná - treba naplánovať výlet do tých končín. včera Michal Bukvai Malá Fatra

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/11/16 15:25 7 príspevkov
    • Veľká Fatra: záver Bystrej doliny, pod sedlom Poľany, pod vrchmi Veľký Smrekovec a Kýčera
      dĺžka: 19.2009 ° VD
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na prični
    • celoročná
    • najbližší prameň je v bezmennom sedielku 10 minút od koliby, druhý prameň je v sedle Poľany (studnička Kračkov)
    • Hubová (bus) - sedlo Kýčery (žltá značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie