Útulňa

Koliba Mlynová pod Kýčerou

23.05.15 → posledná aktualizácia: 01.10.15
Pôvodne senník prerobený na neoficiálnu voľne prístupnú útulňu. Koliba je mimo značených trás, ale blízko žltej značky medzi sedlom Poľany a Bystrou dolinou v severnej časti Veľkej Fatry. Ide o udržiavaný objekt, preto návštevníkov žiadame o zachovanie poriadku, aby nebol uzamknutý.

• z Hubovej (bus) cez Kútnikov kopec a sedlo Poľany po žltej značke za cca 2 h,
  • z Ľubochne (vlak, bus) cez Ľubochnianske kúpele, Kútnikov kopec a sedlo Poľany po modrej a žltej značke za cca 3 h,
  • od horárne Bystré (bus) cez Kútny vrch a sedlo Poľany po žltej značka za cca 2 hodiny,
  • od horárne Bystré (bus) cez Bystrú dolinu bez značky za cca 2 h.

Malá zrubová stavba s plechovou strechou. Vstup tvoria nízke dvere a na opačnej strane je malé okienko. Nad čiastočne zastrešeným vstupom je tiež otvor do podkrovnej časti, ktorá cez deň slúži ako svetlík. Zariadenie tvorí piecka, kuchynský kút (poličky) a spacia časť v podkroví na bočných pričniach. Kapacita objektu sú 4 nocľažníci.

Z bočnej strany koliby je krytá dreváreň a na druhej strane drevený rebrík. Na lesnej čistine sa nachádza drevené sedenie (stôl a dve lavice) a otvorené ohnisko.

Prilbižne 10 minút od koliby smerom ku sedlu Poľana je sedielko (žltá značka) a na trase je studnička s rúrou a slabým prítokom (tiekla i počas obdobia sucha), a pod prameňom sú nepoužívané kovové žľaby. Druhou blízkou studničkou je prameň Kračkov v sedle Poľany, od koliby vzdialený do 30 minút chôdze.

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/02/20 14:54 10 príspevkov

Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. 28/03/20 Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Túra Via Dinarica (3) – planina Visočica a Treskavica Putovanie ľudoprázdnymi balkánskymi horami pokračuje. Opúšťame planinu Bjelašnica a mostom cez Rakitnicu prechádzame do pohoria Visočica. Nedržíme sa kŕčovite trasy magistrály. Via Dinarica zabočí k horskej osade Bobovica a my pokračujeme po asfaltke do dedinky Tušila. Prechádzame jej jednotlivými osadami, až zakotvíme v susedstve turistickej chaty Vrela. Nasledujúce dve noci kotvíme v penzióne Visočica. 25/03/20 Tomáš Trstenský Svet
Prístrešok Jánske táborisko Oravská Polhora Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce. 21/03/20 Tomáš Trstenský Oravské Beskydy

Túra Štyri hodinky v Terchovej Je nedeľa, autori, ktorí sa zišli na spoločnom stretnutí v Terchovej, sa pomaly rozpŕchajú. My máme ešte štyri hodinky času, kým nám pôjde autobus, a tak premýšľame, čo by sa tu dalo stihnúť. Zájdeme na rozhľadňu, kalváriu a napokon si pozrieme aj slávneho Juraja Jánošíka. dnes Ondrej Matkovčík Malá Fatra
Rada Ako a kam na turistiku cez Veľkú noc počas epidémie koronavírusu Hoci vláda obmedzila cez blížiace sa veľkonočné sviatky pohyb ľudí a prikázala im zdržiavať sa vo svojom okrese, mnohí turisti majú to šťastie, že v ich okrese sa nachádza niektoré z našich početných horstiev. Predpovede počasia na veľkonočné obdobie sú také, že turisti bývajúci v nížinách zrejme obohatia svoj slovník o niekoľko neslušných slov. Tí ostatní sa pravdepodobne vo väčšej miere vyberú do okolitých hôr. Prinášame vám súbor opatrení, ako sa správať pri túrach tak, aby ste seba ani ostatných nenakazili koronavírusom. včera Soňa Mäkká Poradca
Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. 07/04/20 Marek Súľovský Svet

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/02/20 14:54 10 príspevkov
    • Veľká Fatra: záver Bystrej doliny, pod sedlom Poľany, pod vrchmi Veľký Smrekovec a Kýčera
      dĺžka: 19.2009 ° VD
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na prični
    • celoročná
    • najbližší prameň je v bezmennom sedielku 10 minút od koliby, druhý prameň je v sedle Poľany (studnička Kračkov)
    • Hubová (bus) - sedlo Kýčery (žltá značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie