Útulňa

Koliba Mlynová pod Kýčerou

23. 05. 2015 → posledná aktualizácia: 01. 10. 2015
Pôvodne senník prerobený na neoficiálnu voľne prístupnú útulňu. Koliba je mimo značených trás, ale blízko žltej značky medzi sedlom Poľany a Bystrou dolinou v severnej časti Veľkej Fatry. Ide o udržiavaný objekt, preto návštevníkov žiadame o zachovanie poriadku, aby nebol uzamknutý.

• z Hubovej (bus) cez Kútnikov kopec a sedlo Poľany po žltej značke za cca 2 h,
  • z Ľubochne (vlak, bus) cez Ľubochnianske kúpele, Kútnikov kopec a sedlo Poľany po modrej a žltej značke za cca 3 h,
  • od horárne Bystré (bus) cez Kútny vrch a sedlo Poľany po žltej značka za cca 2 hodiny,
  • od horárne Bystré (bus) cez Bystrú dolinu bez značky za cca 2 h.

Malá zrubová stavba s plechovou strechou. Vstup tvoria nízke dvere a na opačnej strane je malé okienko. Nad čiastočne zastrešeným vstupom je tiež otvor do podkrovnej časti, ktorá cez deň slúži ako svetlík. Zariadenie tvorí piecka, kuchynský kút (poličky) a spacia časť v podkroví na bočných pričniach. Kapacita objektu sú 4 nocľažníci.

Z bočnej strany koliby je krytá dreváreň a na druhej strane drevený rebrík. Na lesnej čistine sa nachádza drevené sedenie (stôl a dve lavice) a otvorené ohnisko.

Prilbižne 10 minút od koliby smerom ku sedlu Poľana je sedielko (žltá značka) a na trase je studnička s rúrou a slabým prítokom (tiekla i počas obdobia sucha), a pod prameňom sú nepoužívané kovové žľaby. Druhou blízkou studničkou je prameň Kračkov v sedle Poľany, od koliby vzdialený do 30 minút chôdze.

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/02/20 14:54 10 príspevkov

Túra Zaniknuté dediny (5) – Dara a Starina Voľné pokračovanie seriálu o zaniknutých dedinách nemôže obísť severovýchod Slovenska. Z dôvodu výstavby vodárenskej nádrže Starina bolo vysťahovaných a zbúraných sedem obcí na hornom toku rieky Cirocha. Všetkých sedem dedín obývali etnickí Rusíni, ktorí museli opustiť svoje domovy. 29/04/20 Tomáš Trstenský Bukovské vrchy
Extra Juraj Jánošík ako ťahák na turistov Od popravy zbojníckeho kapitána Juraja Jánošíka uplynulo viac ako 300 rokov. Napriek tomu, že len 1,5 roka zbíjal v hornouhorských stoliciach, dodnes ostalo prekvapivo veľa miest, ktoré sa spájajú s jeho pôsobením. Okrem rodiska je to tiež miesto úkrytu v Malohonte a miesta jeho posledných dní na Liptove. Nebudem popisovať život najznámejšieho karpatského zbojníka, o tom sa už popísalo dosť, ale vydáme sa na cestu Slovenskom, kde nájdeme pamiatky jánošíkovskej tradície. 18/04/20 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Komentár Prečo má Predné Solisko tri nadmorské výšky? Pri editovaní článku o Prednom Solisku ma zaujalo, že na dvoch mapách boli dve rozdielne nadmorské výšky. Keď som otvoril tretiu mapu, tak ma zarazilo, že tam bola úplne iná - tretia hodnota. Ako je možné, že sú na súčasných i starších mapách uvádzané tri rozdielne nadmorské výšky pre identický vrchol? 10/04/20 Tomáš Trstenský Zaujímavosti

Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. dnes Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Túra Holica – na okraji Západných Tatier Tatranský národný park končí nenápadným vrcholom s názvom Holica. Bližšie upútal moju pozornosť túto jar, keď kvôli vírusu hľadám nejaké pokojnejšie miesto na túru. Je už mimo národného parku, takže netreba riešiť ani pohyb po značených chodníkoch či sezónnu uzáveru. včera Soňa Mäkká Západné Tatry
Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. včera Beata Okulińska Zaujímavosti

Koliba Mlynová pod Kýčerou 06/02/20 14:54 10 príspevkov
    • Veľká Fatra: záver Bystrej doliny, pod sedlom Poľany, pod vrchmi Veľký Smrekovec a Kýčera
      dĺžka: 19.2009 ° VD
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na prični
    • celoročná
    • najbližší prameň je v bezmennom sedielku 10 minút od koliby, druhý prameň je v sedle Poľany (studnička Kračkov)
    • Hubová (bus) - sedlo Kýčery (žltá značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie