Chatka pod Veterným vrchom

30.05.15
Na hrebeni Spišskej Magury pravdepodobne neexistuje oficiálna turistická útulňa alebo iné kryté miesto, kde by sa dalo “luxusne” prespať. Napriek tomu, možno hrebeňovkárov poteší informácia o chatkách pod Veterným vrchom a na Poľane.

Ani by som nepísal článok o objektoch, ak by sa nachádzali v inom pohorí, ale na Spišskej Magure je to asi biedne s úkrytom.

Chata pod Veterným vrchom sa nenachádza hneď pod zmieneným vrchom, ale na pravej strane 3 minúty po červenej a žltej značke východným smerom, k Poľane. Vďaka drastickému odlesneniu, je viditeľná pri spätnom pohľade.

Samozrejme, chata je zavretá, ale ponúka možnosť prespať na krytej verande chaty. Veranda je úzka a pojme len jednu osobu, prípadne dvoch veľmi prítulných nocľažníkov. Podlaha je z linolea, takže karimatka poslúži. Tiež je otázne, či ochráni pred bočným dažďom, ale s celtou určite. Na dohľad je drevená latrína a prameň som nezaregistroval.

Neďaleko razcestníka na Poľane sa nachádza ďalšia chata. Vidieť ju pri schádzaní neznačenej hrebeňovej trasy z Veterneho vrchu po lúke smerom na Poľanu. Rovnako ju môžete uvidieť, ak ste sa nechali viesť žltou z rázcestia pod Grúňom.

Ukryť sa dá aspoň v otvorenej dreveničke. Vedľa chaty sa nachádza kŕmidlo vysoké približne 2 m. Vodu si je možné načerpať na lúčnej vyvieračke nachádzajúcej sa asi v strede medzi kŕmidlom a smerovníkom na Poľane.

Chatka pod Veterným vrchom 01/06/15 15:55 2 príspevky

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

MTB Čiernohuzec - cyklookruh z Levoče Tiché Levočské vrchy predstavujú vďaka dobrým cestám a mimoriadne zaujímavým lokalitám ideálny priestor pre atraktívnu cykloturistiku. Na trase môžeme objavovať ich donedávna utajenú krásu, pričom vyjdeme na tri vrcholy: Jankovec, Chmeľov a Čiernohuzec. dnes Karol Mizla Levočské vrchy
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. včera Ľubomír Mäkký Obutie

Chatka pod Veterným vrchom 01/06/15 15:55 2 príspevky
    • Spišská Magura: Veterný vrch
    • 1 človek, v prípade núdze 2 ľudia na podlahe vo verande
    • trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)