Prístrešok v sedle Regetovská voda (Przełęcz Regetowska)

Sedlo Regetovská voda (Przełęcz Regetowska)

13. 06. 2015
Na trase Východokarpatskej magistrály, od Dukly na Minčol, nie je zrejme veľa možností, kde prespať alebo skryť sa pred nečasom. Okrem oborohov pri Dukle a Kráľovej studni blízko Minčola, možno poteší informácia o prístreškoch v okrese Bardejov.

Regetovská voda (Przełęcz Regetowska)

Prvý altánok sa nachádza priamo na červenej značke v sedle Regetovská voda (Przełęcz Regetowska). Má rozmery približne 3 x 4 m. Je vhodnejší na prespatie, keďže poskytuje zastrešený priestor na podlahe pre jedného ležiaceho človeka. Karimatka a spací vak sú nutnosťou. Prípadne aj na stole pojme ďalšiu osobu. Je to typický prístrešok bez bočných stien, ale keďže sa nachádza v lese, stromy čiastočne ochránia pred dažďom. Jeho výbavou je murovaný krb a plastový odpadkový kôš.

Blechnarka (Przełęcz Wysowska)

Druhý, podobný prístrešok (bez krbu) "Zacisze" (úkryt, doslova "zátišie") je v 1,5 hodiny vzdialenom sedle Blechnarka (Przełęcz Wysowska). Taktiež sa nachádza na trase červenej značky (Východokarpatská magistrála). Je približne dvakrát dlhší, ale rovnako široký s rozmermi asi 3 x 8 m. Na stoloch prespia tri osoby, ale je otázne či z neho nespadnú. Prípadne sa na prespatie dajú použiť predné lavice, ktoré vyzerajú byť širšie. Prístrešok je bez bočných stien, lesom čiastočné chránený zo zadnej strany. Predná strana je plne vystavená nepriaznivému počasiu. Pri oboch prístreškoch pomôže celta na prekrytie bočných stien.

Prítomnosť studničky som nezaznamenal ani pri jednom objekte. Obe sedlá sú pramennou oblasťou potokov Regetovská voda (Regetówka) resp. Poľského potoka, tak je možnosť nabrať vodu poniže z vodných tokov.

Poznámka:
Stálo by na zamyslenie, či by sa sedlové prístrešky bez stien, ktoré sa stavajú na odľahlých miestach, nemohli konštruovať inak. Aby sa v nich dalo núdzovo prespať. Postačilo by v sedlovej streche, aspoň do polovice jej šírky (alebo dĺžky) pribiť zopár lát, aby sa aspoň pre dve osoby vytvorilo kryté miesto v podkroví.

Sedlo Regetovská voda (Przełęcz Regetowska) 13/06/15 00:00 nová téma

Túra Rolovský tunel a vyhliadka pod Bujanovom Okolie vodnej nádrže Ružín je vďačnou lokalitou na turistické vyžitie a zrejme väčšina Východniarov pozná vyhliadky ako Sivec (Šivec) či Jánošíkova bašta a zase cestujúci vlakom, poznajú Bujanovský tunel. No jednak vyhliadky, ale aj železničný tunel majú svoje skryté dvojčatá. 19/02/21 Henrich Tomáš Čierna hora
Túra Litmanová – hora Zvir – Eliášovka – Kremná v zime Aj keď som v zime 2019 nerátal s návštevou Ľubovnianskej vrchoviny, predsa som sa na poslednú chvíľu zmobilizoval a vybral sa na túru. Vcelku to bola zaujímavá túra a nielen kvôli krásam prírody ľubovnianskeho pohoria. 11/02/21 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Zimná Pálenica a Čiernohorské kúpele Pálenica nie je veľmi známy kopec vo Volovských vrchoch, no napriek tomu mi zamestnávala myseľ a zahrňoval som ju do plánov, keď mi sporadicky vyšiel čas na čosi východoslovenské. No na tento kopec som chcel ísť v zime, a tak naň vyšiel čas až v januári roku 2019. Zároveň ma v Krásach Slovenska upútal článok o kúpeľoch Čierna Hora. 01/02/21 Henrich Tomáš Volovské vrchy

Túra Cesta hrdinov SNP: Čertovica – Trenčín Darth vader je nazad na Ceste hrdinov SNP. Tretia etapa začína na Čertovici, dokončuje prechod Nízkymi Tatrami, prechádza Starohorské vrchy, zdoláva Veľkú Fatru, Žiar, Strážovské vrchy a končí v Trenčíne. dnes Gabriela Grofová Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Príbeh Prvá noc pod hviezdami Bolo to na začiatku leta, keď som sa rozhodol, že útulniam a horským chatám dám košom a vyskúšam spať prvýkrát len tak vonku. Naplánoval som si teda dvojdňovú trasu krajom, ktorý veľa turistov nenavštevuje. včera Pavel Forgáč Príbehy
Túra Decembrová Siná s deťmi Výlet na Sinú, vari najkrajší kopec v Nízkych Tatrách, sme plánovali ísť s našimi chlapcami už dlhšiu dobu. Ale stále to nevychádzalo. Už keď sme chceli vyraziť, malo byť zlé počasie. Inokedy obavy krajšej časti výletníkov zo stretu s medveďmi prebili argumenty početnejšej chlapskej zostavy. Nakoniec v polovici decembra, počas niekoľko dní trvajúcej inverzie, sme išli na to. 25/02/21 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry

Sedlo Regetovská voda (Przełęcz Regetowska) 13/06/15 00:00 nová téma
    • Nízke Beskydy - Ondavská vrchovina: sedlo Regetovska voda (Przełęcz Regetowska) a sedlo Blechnarka (Przełęcz Wysowska)
    • 2 ľudia (1 na podlahe, 1 na stole)
    • trojsezónna (objekt bez stien)
    • pramenná oblasť potokov z oboch strán (bez upravenej studničky)
    • drevené sedenie a murovaný krb v sedle Regetovská voda