foto Milan Packo
foto Milan Packo Zatvoriť

Správa Zbierka SHS JAMES pre Nepál

Slovenský horolezecký spolok (SHS) JAMES sa rozhodol taktiež prispieť k obnove zemetrasením zničeného Nepálu. Hlavným impulzom bola podľa jeho predsedu Igora Kollera návšteva Pasang Dawa Šerpu v Bratislave pred niekoľkými týždňami, ktorý priniesol ďalšie svedectvá o zničených dedinách a oblastiach, ktoré sú horolezcom, turistom a trekerom dobre známe. Preto je pokračovanie pomoci tejto krajine stále veľmi potrebné a aktuálne, aj keď vlna prvých silných emócií už klesá.

Všetky sídla napr. v Solo Khumbu sú zdevastované na viac ako päťdesiat percent, deti nemôžu chodiť do škôl, obydlia sa len pomaly obnovujú, väčšina ľudí bude musieť prečkať zimu v rôznych provizóriách, dôsledky zemetrasenia budú doliehať na obyvateľstvo ešte niekoľko rokov. "Z týchto dôvodov oslovil Jarýk Stejskal viacerých ľudí, aby sme pomohli, aby pomoc bola jasne cielená a aby sme v osobe Pasanga mali záruku, že sa vyzbierané prostriedky plne použijú na obnovu školy či škôl v oblasti Solo Khumbu. Aj ja som bol zo začiatku trochu skeptický k tejto iniciatíve, ale keď som po prvom stretnutí a mailoch videl, s akým nasadením a záujmom sa všetci bez nároku na odmenu pustili do roboty, akú podporu sme dostali od Fun rádia, tak bolo jasné, že to celé má zmysel a pomoc môže byť reálna a nezanedbateľná. Tak aj touto cestou všetkých vyzývam, aby sa do zbierky zapojili a aby sa tak vrátilo to, čo táto krajina a jej ľudia poskytli mnohým z Vás – neuveriteľné zážitky, mier a pokoj v duši, vyrovnanosť a poznávanie nádhernej krajiny a jej ľudí," hovorí Igor Koller.

Verejnú zbierku na pomoc Nepálu zaregistroval SHS JAMES a je zapísaná do registra verejných zbierok pod číslom 000-2015-017650.

Možnosti prispenia do zbierky:

a) Zasielaním dobrovoľných finančných príspevkov na osobitný účet číslo
SK84 0200 0000 0035 2398 8453 vedený vo VÚB Banke.
Účet je nastavený tak, že pri prípadnom vklade v hotovosti neplatí vkladateľ žiadny poplatok. Vedenie účtu bude mať len minimálne náklady, ktoré plne uhradí SHS JAMES. Z účtu sa odvedie na obnovu školy pod Everestom presne na cent toľko finančných prostriedkov, koľko sa naň vloží.

b) Vložením hotovostných príspevkov do stacionárnych pokladničiek v outdoorových predajniach, na vysokohorských chatách a ďalších miestach podľa zoznamu, ktorý bude uverejnený aj na webovej stránke www.nepal.james.sk.

Outdoorové predajne:

- Chata pod Rysmi, Vysoké Tatry
- Chata pri Zelenom plese, Vysoké Tatry

Ďalšie miesta:
- Medzinárodný festival horských filmov v Poprade (počas festivalu 14. – 18. 10. 2015)

Verejná zbierka bude ukončená v sobotu večer 17. 10. 2015 na Medzinárodnom festivale horských filmov v Poprade. Tam sa bude prezentovať výšku sumy, ktorú SHS JAMES pošle na stavbu školy v Namche Bazar.

SHS JAMES ďakuje týmto ľuďom, ktorí bez nároku na odmenu pripravili verejnú zbierku a poskytli obrazový a filmový materiál: Marcel Forgáč, Jarýk Stejskal, Boris Mládek, Pavol Barabáš, Rasťo Hatiar, Pavol Pekarčík, Milan Packo, Vlado Linek, Igor Koller.