Chata Dvoly

Bývalá chata Dvoly

24. 07. 2015
Severná časť Malých Karpát nie je turisticky príliš frekventovaná. Keď som prechádzal v ich brezovskej časti nestretol som ani nohu. Napriek tomu sa môže príležitostne zísť informácia o objektoch, kde sa dá v prípade zhoršenia počasia ukryť pod strechou alebo núdzovo prečkať noc.
Pozor, objekt je od jari 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Neudržiavaná a zrejme v poslednom čase nepoužívaná chata sa nachádza v bočnej doline Baranského potoka na trase modrej značky, vedúcej z Brezovej pod Bradlom do Pustej Vsi. Stojí pri nej starý smerovník a rovnako ošumelé sú nové tabuľky na kandelábri. Dolinou vedie (v tomto úseku spevnená) lesná cesta.

- žltá + modrá z Brezovej pod Bradlom, 0:55 h,
- modrá z Brezovej pod Bradlom (cez Komárovú), 1:45 h,
- zelená + žltá + modrá z Dobrej Vody (cez Výtok), 2:50 h,
- červená + modrá z Dolného Lopašova (cez Klenovú), 4:00 h,
- modrá z Pustej Vsi, 2:25 h,
- žltá + modrá z Horných Košarísk, 1:10 h.

Chata pravdepodobne slúžila poľovníkom (podľa vyblednutého nápisu Lovu zdar na priečelí) a neskôr lesníkom (to symbolizuje novší Lesu zdar). Vybielená lebka nejakého zvera tam ostáva pribitá stále. Chata je uzamknutá, ale celý jeden roh (približne 4 x 4 m) zaberá krytá veranda, ktorá prichýli 4 až 6 osôb. Podlaha je vybetónovaná a karimatka so spacákom sa pri prenocovaní zídu. Dve bočné steny sú bez akejkoľvek ochrany, teda pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia.

Povyše objektu sú dva menšie a poniže jeden väčší pamätník SNP. Bezprostredné okolie je zarastené vysokou burinou. Pred chatou sa nachádza rozpadávajúce sa drevené sedenie, na druhej strane cesty ohnisko s improvizovanými sedačkami. Prehradenie potoka tam vytvára malé jazierko. Asi 100 m povyše v doline som zbadal niečo ako prameň zachytený v skruži, ale kvôli rozbahnenému terénu som ho bližšie neskúmal.

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov

Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. dnes Marek Šurina Správy
Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. včera Miroslav Svítek Tribeč
Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. 30/11/20 Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov
    • Malá Karpaty - Brezovské Karpaty: medzi rázcestím Dvoly - Lopušná
    • 4 - 6 osôb s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa