Bývalá chata Dvoly

24. 07. 2015
Severná časť Malých Karpát nie je turisticky príliš frekventovaná. Keď som prechádzal v ich brezovskej časti nestretol som ani nohu. Napriek tomu sa môže príležitostne zísť informácia o objektoch, kde sa dá v prípade zhoršenia počasia ukryť pod strechou alebo núdzovo prečkať noc.
Pozor, objekt je od jari 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Neudržiavaná a zrejme v poslednom čase nepoužívaná chata sa nachádza v bočnej doline Baranského potoka na trase modrej značky, vedúcej z Brezovej pod Bradlom do Pustej Vsi. Stojí pri nej starý smerovník a rovnako ošumelé sú nové tabuľky na kandelábri. Dolinou vedie (v tomto úseku spevnená) lesná cesta.

- žltá + modrá z Brezovej pod Bradlom, 0:55 h,
- modrá z Brezovej pod Bradlom (cez Komárovú), 1:45 h,
- zelená + žltá + modrá z Dobrej Vody (cez Výtok), 2:50 h,
- červená + modrá z Dolného Lopašova (cez Klenovú), 4:00 h,
- modrá z Pustej Vsi, 2:25 h,
- žltá + modrá z Horných Košarísk, 1:10 h.

Chata pravdepodobne slúžila poľovníkom (podľa vyblednutého nápisu Lovu zdar na priečelí) a neskôr lesníkom (to symbolizuje novší Lesu zdar). Vybielená lebka nejakého zvera tam ostáva pribitá stále. Chata je uzamknutá, ale celý jeden roh (približne 4 x 4 m) zaberá krytá veranda, ktorá prichýli 4 až 6 osôb. Podlaha je vybetónovaná a karimatka so spacákom sa pri prenocovaní zídu. Dve bočné steny sú bez akejkoľvek ochrany, teda pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia.

Povyše objektu sú dva menšie a poniže jeden väčší pamätník SNP. Bezprostredné okolie je zarastené vysokou burinou. Pred chatou sa nachádza rozpadávajúce sa drevené sedenie, na druhej strane cesty ohnisko s improvizovanými sedačkami. Prehradenie potoka tam vytvára malé jazierko. Asi 100 m povyše v doline som zbadal niečo ako prameň zachytený v skruži, ale kvôli rozbahnenému terénu som ho bližšie neskúmal.

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Predstavenie Devold Valldal a Vasset – letné merino tričká s Tencelom Kedysi bolo merino tričko pre mňa typom odevu predovšetkým do zimy. No časy sa pohli a merino začalo byť dostupné v rôznych hrúbkach vrátane veľmi tenkých modelov. Toto leto som doplnila svoj šatník hneď dvoma merino tričkami. Jedným z nich je Valldal Woman Tee od nórskej značky Devold. Pánsku verziu pod menom Vasset zas vyskúšal Ľubo. dnes Soňa Mäkká Oblečenie
Túra Karavanky – okruh na Hochobir Karavanky (Karawanken) sú pohorím, ktoré oddeľuje Rakúsko od Slovinska. Všetky dvojtisícovky ležia na hraničnom hrebeni s výnimkou jedného kopca, ktorým je Hochobir. Vybral som sa naň s vidinou nádherných výhľadov na hlavný hrebeň a na Kamnické Alpy (Kamniške Alpe). Z výhľadov však nič nebolo, zato kvetín som videl neúrekom. včera Martin Knor Svet
Správa Štátne lesy TANAPu zavreli dva chodníky, vinia ochranu prírody Štátne lesy Tatranského národného parku uzavreli už dve obľúbené trasy vo Vysokých Tatrách kvôli suchým stromom. Tie podľa nich ohrozujú návštevníkov, no nemôžu ich odstrániť, lebo im to nepovolila ochrana prírody. Správa národného parku s touto interpretáciou nesúhlasí. 06/07/20 Soňa Mäkká Správy

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov
    • Malá Karpaty - Brezovské Karpaty: medzi rázcestím Dvoly - Lopušná
    • 4 - 6 osôb s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa