Bývalá chata Dvoly

24.07.15
Severná časť Malých Karpát nie je turisticky príliš frekventovaná. Keď som prechádzal v ich brezovskej časti nestretol som ani nohu. Napriek tomu sa môže príležitostne zísť informácia o objektoch, kde sa dá v prípade zhoršenia počasia ukryť pod strechou alebo núdzovo prečkať noc.
Pozor, objekt je od jari 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Neudržiavaná a zrejme v poslednom čase nepoužívaná chata sa nachádza v bočnej doline Baranského potoka na trase modrej značky, vedúcej z Brezovej pod Bradlom do Pustej Vsi. Stojí pri nej starý smerovník a rovnako ošumelé sú nové tabuľky na kandelábri. Dolinou vedie (v tomto úseku spevnená) lesná cesta.

- žltá + modrá z Brezovej pod Bradlom, 0:55 h,
- modrá z Brezovej pod Bradlom (cez Komárovú), 1:45 h,
- zelená + žltá + modrá z Dobrej Vody (cez Výtok), 2:50 h,
- červená + modrá z Dolného Lopašova (cez Klenovú), 4:00 h,
- modrá z Pustej Vsi, 2:25 h,
- žltá + modrá z Horných Košarísk, 1:10 h.

Chata pravdepodobne slúžila poľovníkom (podľa vyblednutého nápisu Lovu zdar na priečelí) a neskôr lesníkom (to symbolizuje novší Lesu zdar). Vybielená lebka nejakého zvera tam ostáva pribitá stále. Chata je uzamknutá, ale celý jeden roh (približne 4 x 4 m) zaberá krytá veranda, ktorá prichýli 4 až 6 osôb. Podlaha je vybetónovaná a karimatka so spacákom sa pri prenocovaní zídu. Dve bočné steny sú bez akejkoľvek ochrany, teda pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia.

Povyše objektu sú dva menšie a poniže jeden väčší pamätník SNP. Bezprostredné okolie je zarastené vysokou burinou. Pred chatou sa nachádza rozpadávajúce sa drevené sedenie, na druhej strane cesty ohnisko s improvizovanými sedačkami. Prehradenie potoka tam vytvára malé jazierko. Asi 100 m povyše v doline som zbadal niečo ako prameň zachytený v skruži, ale kvôli rozbahnenému terénu som ho bližšie neskúmal.

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov

Prístrešok Hviezda Od Považskej Bystrice sa severným smerom tiahne dlhý bočný hrebeň Javorníkov, oddeľujúci Marikovskú a Papradniansku dolinu. V dĺžke viac než 30 km ním vedie modrá turistické značka, končiaca na Malom Javorníku. Trasa asi nie je veľmi frekventovaná, skôr na ňu zablúdia cykloturisti. V každom prípade poteší možnosť ukryť sa v novovybudovanom prístrešku. 29/09/18 Michal Bukvai Javorníky
Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry

Túra Roklina Piecky Jar sa blíži k svojmu koncu, ale teploty dosvedčujú skôr letné obdobie, množstvo búrok cez týždeň za horúcich dni to len potvrdilo. Moje milované Slanské vrchy mám prejdené v podstate celé, a tak sa snažím vyraziť aj inde do hôr. Spoznať miesta z našej prekrásnej slovenskej prírody. Jedným z takýchto miest je Slovenský raj. V rovnomennom NP je množstvo prírodných zákutí, ktoré stoja za návštevu a ich spoznanie. Nebudem ich spomínať, ale sa zameriam na tiesňavu, kam dnes pôjdem. Bude to roklina Piecky s Veľkým a Terasovým vodopádom. dnes Marián Jaššo Slovenský raj
Túra Hadia dolina a krasové zaujímavosti v jej okolí Koniec júla 2018 je na môj vkus nechutne horúci a navyše v popoludňajších hodinách hrozia búrky. Ale sedieť doma sa mi nechce. V takýchto horúcich dňoch volím túru do roklín, tienistých horských dolín alebo aspoň prevažná časť túry musí viesť lesom. včera Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Extra 4 286 km naprieč Amerikou Pacific Crest Trail je diaľková trasa vedúca od mexickej po kanadskú hranicu cez USA s dĺžkou 4286km. V roku 2017 ju celú absolvoval cestovateľ Miloslav Daníšek z Višňového pri Žiline. S Milom sme sa porozprávali o tom, čo ho k tomu viedlo, ako to na trase funguje, čo všetko zažil a tiež čo mal na tomto treku v batohu. 19/10/18 Soňa Mäkká Rozhovory

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov
    • Malá Karpaty - Brezovské Karpaty: medzi rázcestím Dvoly - Lopušná
    • 4 - 6 osôb s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa