Bývalá chata Dvoly

24.07.15
Severná časť Malých Karpát nie je turisticky príliš frekventovaná. Keď som prechádzal v ich brezovskej časti nestretol som ani nohu. Napriek tomu sa môže príležitostne zísť informácia o objektoch, kde sa dá v prípade zhoršenia počasia ukryť pod strechou alebo núdzovo prečkať noc.
Pozor, objekt je od jari 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Neudržiavaná a zrejme v poslednom čase nepoužívaná chata sa nachádza v bočnej doline Baranského potoka na trase modrej značky, vedúcej z Brezovej pod Bradlom do Pustej Vsi. Stojí pri nej starý smerovník a rovnako ošumelé sú nové tabuľky na kandelábri. Dolinou vedie (v tomto úseku spevnená) lesná cesta.

- žltá + modrá z Brezovej pod Bradlom, 0:55 h,
- modrá z Brezovej pod Bradlom (cez Komárovú), 1:45 h,
- zelená + žltá + modrá z Dobrej Vody (cez Výtok), 2:50 h,
- červená + modrá z Dolného Lopašova (cez Klenovú), 4:00 h,
- modrá z Pustej Vsi, 2:25 h,
- žltá + modrá z Horných Košarísk, 1:10 h.

Chata pravdepodobne slúžila poľovníkom (podľa vyblednutého nápisu Lovu zdar na priečelí) a neskôr lesníkom (to symbolizuje novší Lesu zdar). Vybielená lebka nejakého zvera tam ostáva pribitá stále. Chata je uzamknutá, ale celý jeden roh (približne 4 x 4 m) zaberá krytá veranda, ktorá prichýli 4 až 6 osôb. Podlaha je vybetónovaná a karimatka so spacákom sa pri prenocovaní zídu. Dve bočné steny sú bez akejkoľvek ochrany, teda pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia.

Povyše objektu sú dva menšie a poniže jeden väčší pamätník SNP. Bezprostredné okolie je zarastené vysokou burinou. Pred chatou sa nachádza rozpadávajúce sa drevené sedenie, na druhej strane cesty ohnisko s improvizovanými sedačkami. Prehradenie potoka tam vytvára malé jazierko. Asi 100 m povyše v doline som zbadal niečo ako prameň zachytený v skruži, ale kvôli rozbahnenému terénu som ho bližšie neskúmal.

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Glarnské Alpy – k Murgsee Prší a prší. Mám dilemu, čo zajtra. Nastúpiť ráno v Sarganse na Railjet smer Viedeň a následne Slovensko alebo na miestny Postbus, čo by ma vyviezol do hôr. Predpoveď počasia dáva nádej na zlepšenie okolo obeda, ale vo vrchoch sa môže oblačnosť držať aj celý deň. Nakoniec naberám odvahu a vyhráva predĺženie pobytu o jeden deň. Život nedáva veľa príležitostí a bolo by hriechom nevyužiť všetky možnosti. Už dávnejšie ma pokúša v mape modrý fliačik uprostred hôr, vlastne jeden väčší a dva menšie. Murgsee. Jazero vysoko v údolí nad pobrežnou obcou jazera Walensee Murg (427). dnes Vladimír Mikuš Svet
PR Veľké letné tatranské putovanie Rozprávkové Tatranské kráľovstvo sa nachádza v severnej časti Slovenska v nádhernej a rozmanitej prírode Tatranského národného parku. Rozprávkové tatranské putovanie vás zavedie po kraji plnom majestátnych štítov, krištáľovo čistých plies, slnečných strání plných kvetov, miest s množstvom vtákov, srniek, kamzíkov a svišťov, k vodopádom a na rôzne zaujímavé turistické cestičky a chodníčky. A aby ste tento kút nespoznávali sami, sprevádzať vás budú Ochranko Tatranský, Lomnička Kvetinková a Smrečinka Lesná. včera sponzorovaný článok Zaujímavosti
Túra 5T – Trek Turčianske Teplice To Telgárt Déjà vu prechodu spred piatich rokov, kde som s Yorkom prešiel 166 km po Beskydách horných Kysúc a Oravy – z Ochodnice až do Tatier. Vlani sme s manželkou absolvovali v priebehu štyroch dní asi 90 km prechod na Islande „Laugaverug&Fimmvörðuháls“ z Landmannalaugar od Hot Spring a farebných hôr cez Porsmörk do Skogaru okolo ľadovca Eyjafjallajökull (sopky Katla) a Mýrdalsjökull až k oceánu (celkové stúpanie 3300 m). včera Ľubo Gašpierik Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +

Bývalá chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov
    • Malá Karpaty - Brezovské Karpaty: medzi rázcestím Dvoly - Lopušná
    • 4 - 6 osôb s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa