Chata Dvoly

24.07.15
Severná časť Malých Karpát nie je turisticky príliš frekventovaná. Keď som prechádzal v ich brezovskej časti nestretol som ani nohu. Napriek tomu sa môže príležitostne zísť informácia o objektoch, kde sa dá v prípade zhoršenia počasia ukryť pod strechou alebo núdzovo prečkať noc.
Pozor, objekt je od jari 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Neudržiavaná a zrejme v poslednom čase nepoužívaná chata sa nachádza v bočnej doline Baranského potoka na trase modrej značky, vedúcej z Brezovej pod Bradlom do Pustej Vsi. Stojí pri nej starý smerovník a rovnako ošumelé sú nové tabuľky na kandelábri. Dolinou vedie (v tomto úseku spevnená) lesná cesta.

- žltá + modrá z Brezovej pod Bradlom, 0:55 h,
- modrá z Brezovej pod Bradlom (cez Komárovú), 1:45 h,
- zelená + žltá + modrá z Dobrej Vody (cez Výtok), 2:50 h,
- červená + modrá z Dolného Lopašova (cez Klenovú), 4:00 h,
- modrá z Pustej Vsi, 2:25 h,
- žltá + modrá z Horných Košarísk, 1:10 h.

Chata pravdepodobne slúžila poľovníkom (podľa vyblednutého nápisu Lovu zdar na priečelí) a neskôr lesníkom (to symbolizuje novší Lesu zdar). Vybielená lebka nejakého zvera tam ostáva pribitá stále. Chata je uzamknutá, ale celý jeden roh (približne 4 x 4 m) zaberá krytá veranda, ktorá prichýli 4 až 6 osôb. Podlaha je vybetónovaná a karimatka so spacákom sa pri prenocovaní zídu. Dve bočné steny sú bez akejkoľvek ochrany, teda pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia.

Povyše objektu sú dva menšie a poniže jeden väčší pamätník SNP. Bezprostredné okolie je zarastené vysokou burinou. Pred chatou sa nachádza rozpadávajúce sa drevené sedenie, na druhej strane cesty ohnisko s improvizovanými sedačkami. Prehradenie potoka tam vytvára malé jazierko. Asi 100 m povyše v doline som zbadal niečo ako prameň zachytený v skruži, ale kvôli rozbahnenému terénu som ho bližšie neskúmal.

Chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov

Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry
Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. 21/09/17 Michal Bukvai Javorníky

Túra Orlie skaly a Klenová z Pustej Vsi Klenová je najvyšší vrch Brezovských Karpát, priťahovala môj zrak už dávnejšie. Keď som potom náhodou narazil na informácie o obnovení hrobu mladého baróna von Wattenwil nad Pustou Vsou, bolo rozhodnuté o najbližšej túre, lebo tieto dve pozoruhodnosti sa dajú pekne spojiť do jednej túry. dnes Pavol Timko Malé Karpaty
Správa Objavte zabudnuté stromy slobody Chodíme okolo nich denne. Do práce, do školy, do obchodu, na návštevu a nevieme o nich. Niektoré z nich sú súčasťou našich obcí už sto rokov. Niektoré menej, ale aj tak nám majú pripomínať zlomové okamihy v našej histórii. Stromy slobody, vysadené v tzv. „osmičkových“ rokoch, ale aj inokedy. 13/07/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Cyklotúra Okolo vodnej nádrže Nová Bystrica Článok dopĺňa predchádzajúce články o Bystrickej cyklotrase. Rada by som túry doplnila o okruh na bicykloch, ktorý viedol okolo celej VN Nová Bystrica. Trasu sme prešli s manželom v jeden júnový deň. Dôvod, prečo sme išli bez detí bol ten, že celý okruh je jeho dĺžkou aj prevýšením pre deti ešte príliš náročný. Radi by sme ho prešli celý. Volíme smer tak, aby sme nové miesta prechádzali na začiatku, čiže najprv prejdeme cez Harvelku, a potom cez Riečnicu, ktorú už z bicyklovania s deťmi poznáme. Tešila som sa, že konečne po prvýkrát navštívim miesta bývalej obce Harvelka, ktorá bola spolu s Riečnicou zátopovou obcou VN. 12/07/18 Jana Bílešová Kysucká vrchovina

Chata Dvoly 08/05/18 21:05 6 príspevkov
    • Malá Karpaty - Brezovské Karpaty: medzi rázcestím Dvoly - Lopušná
    • 4 - 6 osôb s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa