Podlipovec

17.07.15
Pri túre cez myjavské kopanice som v oblasti medzi Poliankou a Dlhým Vŕškom prechádzal okolo nového prístreška. Je určený na odpočinok pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže tadiaľ vedie cyklocesta. Dá sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na nocľah pre nenáročných.

Nachádza sa na trase žltej značky vedúcej z Polianky (asi 4 km južne od Myjavy) na Dlhý Vŕšok (jedna z osád roztrúsenej obce Priepasné). Altánok sa nedá minúť, keďže stojí v tieni stromov hneď vedľa asfaltovej cesty, ktorá je prístupom k blízkej osade Podlipovec. Cesta je slepá, takže žiadna hustá premávka nehrozí.

- žltá TZT z Polianky, 0:30 h,
- žltá TZT z Dlhého Vŕšku, 0:30 h,
- červená + žltá TZT z Myjavy (cez Polianku), 1:40 h,
- červená + zelená + žltá TZT z Brezovej pod Bradlom (cez Bradlo), 2:45 h.

Pôdorys dreveného prístreška je štvorcový so stranou asi 2,5 m. Zadná strana sedlovej strechy je potiahnutá nižšie nad terén, strecha je pokrytá kvalitným asfaltovým šindľom. Steny prístrešok nemá, takže pri daždi spojenom s bočným vetrom pod ním nebude sucho. Zariadenie tvorí drevené posedenie a podlahu len udupaná hlina, takže na prespanie bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojdú 2, maximálne 3 osoby.

Zdroj vody som v bezprostrednom okolí nezaregistroval (ale ani zvlášť nehľadal). Vodu si treba doniesť, prípadne by sa dala vypýtať v niektorom z blízkych domov osady Podlipovec. Okolitý terén je vhodný na cykloturistiku.

Podlipovec 17/07/15 00:00 nová téma

Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Roklina Piecky v zime Slovenský raj bol pred rokmi mojím pomerne častým cieľom turistiky, či už s partiou zo školy alebo s rodinou. Prechodil som asi všetky rokliny - ale výlučne v lete. Preto som dlho neváhal, keď mi syn v piatok navrhol víkend v Slovenskom raji. Mal tam už objednané ubytovanie na jednu noc, keďže v sobotu ráno mal naplánovaný zimné preteky na Podlesku. Ubytovanie predĺžil do nedele a na mne zostal výber túr. 11/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Správa Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby V stredu 29. mája by sa na rokovanie vlády mala dostať novela zákona o ochrane prírody a krajiny. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) ňou chce zakázať plošné výruby v chránených územiach od 2. stupňa ochrany. Štátna ochrana prírody (ŠOP) by mala mať rozhodujúce slovo pri plánovanej i náhodnej ťažbe. Novela obsahuje aj záväzok dosiahnuť bezzásahový stav najmenej na polovici územia národných parkov. dnes Soňa Mäkká Správy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. dnes Boro Tomis Príbehy
PR Obnovené značenie k zaujímavostiam v Trenčianskom kraji Zatraktívniť menej známe cyklistické a turistické trasy vedúce krásnou prírodou Trenčianskeho kraja a uľahčiť milovníkom cyklistiky i peším turistom orientáciu v teréne každoročne pomáha obnovené turistické značenie či nové cyklosmerovníky. Vďaka úzkej spolupráci Trenčianskeho samosprávneho kraja, Slovenského cykloklubu a Klubu slovenských turistov sa od roku 2015 podarilo obnoviť v kraji drobnú cyklistickú i turistickú infraštruktúru na približne 1 760 kilometroch cyklotrás a turistických trás. včera sponzorovaný článok

Podlipovec 17/07/15 00:00 nová téma
    • Myjavská pahorkatina: pri osade Podlipovec
    • 2 - 3 osoby, spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa