Prístrešok Podlipovec

Podlipovec

17. 07. 2015
Pri túre cez myjavské kopanice som v oblasti medzi Poliankou a Dlhým Vŕškom prechádzal okolo nového prístreška. Je určený na odpočinok pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže tadiaľ vedie cyklocesta. Dá sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na nocľah pre nenáročných.

Nachádza sa na trase žltej značky vedúcej z Polianky (asi 4 km južne od Myjavy) na Dlhý Vŕšok (jedna z osád roztrúsenej obce Priepasné). Altánok sa nedá minúť, keďže stojí v tieni stromov hneď vedľa asfaltovej cesty, ktorá je prístupom k blízkej osade Podlipovec. Cesta je slepá, takže žiadna hustá premávka nehrozí.

- žltá TZT z Polianky, 0:30 h,
- žltá TZT z Dlhého Vŕšku, 0:30 h,
- červená + žltá TZT z Myjavy (cez Polianku), 1:40 h,
- červená + zelená + žltá TZT z Brezovej pod Bradlom (cez Bradlo), 2:45 h.

Pôdorys dreveného prístreška je štvorcový so stranou asi 2,5 m. Zadná strana sedlovej strechy je potiahnutá nižšie nad terén, strecha je pokrytá kvalitným asfaltovým šindľom. Steny prístrešok nemá, takže pri daždi spojenom s bočným vetrom pod ním nebude sucho. Zariadenie tvorí drevené posedenie a podlahu len udupaná hlina, takže na prespanie bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojdú 2, maximálne 3 osoby.

Zdroj vody som v bezprostrednom okolí nezaregistroval (ale ani zvlášť nehľadal). Vodu si treba doniesť, prípadne by sa dala vypýtať v niektorom z blízkych domov osady Podlipovec. Okolitý terén je vhodný na cykloturistiku.

Podlipovec 17/07/15 00:00 nová téma

Prístrešok Pod Paradajsom Keďže zrub pod Kanderkou podľahol zubu času, pri putovaní hrebeňom Tanádu nad Banskou Štiavnicou už neposkytuje miesto na prenocovanie. Ako úkryt pred náhlou zmenou počasia (v núdzi aj nocľah) môže poslúžiť prístrešok pod Paradajsom. 08/01/21 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec

Túra Japeň z Dolného Harmanca na snežniciach Na Japeň som sa chystal už dlhšie, lenže akosi som na to zabúdal. A je to škoda, pretože ide o pekný hrebienok. V oblasti Zadného Japeňa sú krásne lúky a za Japeňom dva pralesy. Japeň a Krížna. dnes Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Kaľamárka juh a Močilná (Močidlianska) skala Opatrenia sa nám trošku uvoľnili. Za turistikou sa dá ísť aj mimo okres, ale len s negatívnym testom. Hurá, ideme sa pozrieť k susedom! Zatiaľ len kúsok - do bývalého Zvolenského, teraz však už Detvianskeho okresu. Na TuristickaMapa.sk nás zaujala fotka od Theriona z Močilnej skaly a tú sme sa rozhodli pozrieť. Pri nazeraní do mapy sme si všimli zakreslené skaly severovýchodne od nášho cieľa. A tie sme zaradili do plánu. včera Danka Tomášiková Poľana
Túra Cesta hrdinov SNP: Trenčín – Devín Posledná etapa prechodu Cesty hrdinov SNP. Z Trenčína cez Biele Karpaty až za hranice na Moravu a na záver prechod Myjavskou pahorkatinou a Malými Karpatami až do cieľa na Devíne. 06/03/21 Gabriela Grofová Biele Karpaty, Malé Karpaty, +

Podlipovec 17/07/15 00:00 nová téma
    • Myjavská pahorkatina: pri osade Podlipovec
    • 2 - 3 osoby, spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa