Polgrúň

05.09.15
Ďalší prístrešok v Jablunkovskom medzihorí leží priamo na hranici s Českou republikou neďaleko moravskej osady Půlgruň (tiež Polgruň). Je určený na oddych pre peších a cyklistov, aj keď oblasť veľmi navštevovaná nie je. Dá sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na bivak.

Nachádza sa pár metrov od rázcestia zelenej značky, vedúcej zo Svrčinovca na sever ku štátnej hranici a žltej, ktorá začína pri hlavnej ceste zo Svrčinovca do Mostov u Jablunkova (TIM Svrčinovec, U Ličšáka). Zelená ďalej pokračuje na Moravu k chate Studeničné. Prístrešok stojí na okraji lesa, kadiaľ vedie štátna hranica. Pri príchode od Svrčinovca je ho vidno naľavo od smeroviek umiestnených na stĺpe elektrického vedenia. Pri prístupe po žltej sa k nemu treba prebojovať zarastenou lúkou pozdĺž spomínaného vedenia, zdola od posledného domu osady Pivarčakovci.

- zelená TZT zo Svrčinovca (od stanice), 1:10 h,
- žltá TZT od TIM Svrčinovec, U Liščáka, 0:45 h,
- červená + zelená TZT z Mostov u Jablunkova, ŽST (cez chatu Studeničné), 1:25 h.

Pôdorys dreveného prístreška je štvorcový so stranou asi 4 m. Obidve strany sedlovej strechy sú potiahnutá nižšie nad terén, strecha je pokrytá hrubou lepenkou. Steny besiedka nemá, pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia (celta, igelit a pod.). Interiér tvorí drevený stôl integrovaný s lavicami. Podlaha je vysypaná drobným kamením, takže na prespanie bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojde 4 až 5 osôb. Až na dve igelitky s odpadom bolo okolie čisté.

Pred altánkom je ohnisko. Zdroj vody asi v okolí nebude. Vodu si teda treba doniesť, prípadne by sa dala vypýtať v blízkej osade Půlgruň (Polgruň). Otvorený terén ponúka výhľady na zvlnenú krajinu Západných a Kysuckých Beskýd.

Polgrúň 05/09/15 00:00 nová téma

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. dnes Roman Matkovčík Jaskyne
Podcast Lofoty: Voda bola úplne všade, aj tam kde sme nechceli Či ide o Aljašku alebo Škandináviu, na severských destináciách fasicuje veľkosť krajiny a počas túr odľahlosť od civilizácie v porovnaní so slovenskými horami, či Alpami. V 13. epizóde HIKING podcastu sa rozprávame o Nórsku, ktoré k severskej odľahlosti pridáva ďalší rozmer – more. Reč je konkrétne o trekkingu na Lofotoch a hosťami sú Kika Miholeková s Palim Olejníkom, ktorí boli na týchto ostrovoch začiatkom septembra tohto roka. dnes Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy

Polgrúň 05/09/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie
    • 4 - 5 osôb, spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa