Polgrúň

05. 09. 2015
Ďalší prístrešok v Jablunkovskom medzihorí leží priamo na hranici s Českou republikou neďaleko moravskej osady Půlgruň (tiež Polgruň). Je určený na oddych pre peších a cyklistov, aj keď oblasť veľmi navštevovaná nie je. Dá sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na bivak.

Nachádza sa pár metrov od rázcestia zelenej značky, vedúcej zo Svrčinovca na sever ku štátnej hranici a žltej, ktorá začína pri hlavnej ceste zo Svrčinovca do Mostov u Jablunkova (TIM Svrčinovec, U Ličšáka). Zelená ďalej pokračuje na Moravu k chate Studeničné. Prístrešok stojí na okraji lesa, kadiaľ vedie štátna hranica. Pri príchode od Svrčinovca je ho vidno naľavo od smeroviek umiestnených na stĺpe elektrického vedenia. Pri prístupe po žltej sa k nemu treba prebojovať zarastenou lúkou pozdĺž spomínaného vedenia, zdola od posledného domu osady Pivarčakovci.

- zelená TZT zo Svrčinovca (od stanice), 1:10 h,
- žltá TZT od TIM Svrčinovec, U Liščáka, 0:45 h,
- červená + zelená TZT z Mostov u Jablunkova, ŽST (cez chatu Studeničné), 1:25 h.

Pôdorys dreveného prístreška je štvorcový so stranou asi 4 m. Obidve strany sedlovej strechy sú potiahnutá nižšie nad terén, strecha je pokrytá hrubou lepenkou. Steny besiedka nemá, pri daždi spojenom s bočným vetrom bude treba urobiť opatrenia (celta, igelit a pod.). Interiér tvorí drevený stôl integrovaný s lavicami. Podlaha je vysypaná drobným kamením, takže na prespanie bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojde 4 až 5 osôb. Až na dve igelitky s odpadom bolo okolie čisté.

Pred altánkom je ohnisko. Zdroj vody asi v okolí nebude. Vodu si teda treba doniesť, prípadne by sa dala vypýtať v blízkej osade Půlgruň (Polgruň). Otvorený terén ponúka výhľady na zvlnenú krajinu Západných a Kysuckých Beskýd.

Polgrúň 05/09/15 00:00 nová téma

Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra

PR Coros Apex 46 mm – prémiové GPS hodinky so skvelou výdržou batérie V ostatných mesiacoch sa na slovenskom trhu objavil nováčik v segmente GPS športových hodiniek - americká značka Coros. Ich prednosťou je výborná výdrž batérie a presnosť GPS záznamu. Deväť mesiacov som aktívne používal ich najpopulárnejší model Coros Apex 46 mm a prinášam svoje postrehy a dojmy z používania pri tréningoch, aj z bežného používania. dnes sponzorovaný článok GPS navigácia
Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Túra Patagónia: NP Los Glaciares - Laguna de los Tres Fitz Roy (3405 m) - žulový obor, najvyšší vrch a legendárna ikona oblasti, ktorá, ako som spomenul v predchádzajúcom článku, dala meno celému pohoriu. Jeho silueta je nielen v erbe mestečka El Chaltén, ale aj v znaku Národného parku Los Glaciares. Za dobrého počasia ho vidieť snáď odvšadiaľ, z ulíc mestečka i patagónskej stepi. Svojou dominantnosťou človeka k sebe priam volá. Turisti sa najbližšie k nemu môžu dostať pri Lagune de los Tres. A práve toto horské jazero bude dnes naším cieľom. včera Martin Baniari Svet

Polgrúň 05/09/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie
    • 4 - 5 osôb, spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa