Za Kýčerou nad Gorilovcami

21. 08. 2015
Na južnom okraji Jablunkovského medzihoria, na lúčnatom hrebienku medzi riečkou Čierňanka a potokom Čadečanka sa nachádza ďalší prístrešok. Je určený na oddych pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže okolitý terén je vhodný na cykloturistiku. Dá sa využiť na úkryt pred nepohodou, v prípade núdze tiež na prenocovanie.

Nachádza sa vedľa žltej značky vedúcej hrebienkom po panelmi vyloženej ceste, asi na polceste medzi Svrčinovcom a TIM Za Črchľou.

- žltá TZT zo Svrčinovca (od stanice), 0:45 h.
- žltá TZT od TIM Za Črchľou, 0:25 h.
- zelená + žltá TZT z Čierneho (popod TIM Za Črchľou), 0:50 h.
- červená + zelená + žltá TZT zo Skalitého (cez Tri kopce a TIM Za Črchľou), 2:30 h.

Pôdorys dreveného prístreška je štvorcový so stranou asi 3 m. Obidve strany sedlovej strechy sú potiahnuté nižšie nad terén, strecha je pokrytá hrubou lepenkou. Steny besiedka nemá, pri daždi spojenom s bočným vetrom sa dnu kvapky dostanú, keďže nie je chránený ani stromami. Interiér tvorí drevený stôl integrovaný s lavicami. Podlaha je vysypaná drobným kamením, takže na prespanie bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojdú 3 až 4 osoby. V čase mojej návštevy bolo okolie čisté.

Vzhľadom na polohu asi zdroj vody v okolí nebude. Vodu si teda treba doniesť, prípadne by sa dala vypýtať v blízkych osadách v doline (Gorilovci, Mešťanovci, Liščákovci alebo Dejová).

Za Kýčerou nad Gorilovcami 21/08/15 00:00 nová téma

Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra

PR Starostlivosť o obuv Prečo by sme mali obuv ošetrovať? Ošetrovanie obuvi plní niekoľko funkcií. Jednou nich je odstránenie nečistôt a zachovanie pôvodného vzhľadu, teda estetické hľadisko. Druhou je zachovanie vodoodpudivosti povrchu, čo je veľmi dôležité pre priedušnosť obuvi s vodeodolnou membránou – teda udržanie funkčnosti. Tretia, a možno najdôležitejšia funkcia, je zaistenie dlhej životnosti. Udržanie vláčnosti usne je z tohto hľadiska jednou z priorít, pretože stvrdnutá useň môže poškodiť švy a pri ohýbaní aj praskať. dnes sponzorovaný článok Obutie
Túra Naše dobrodružstvo naprieč Malými Karpatmi Nad hrebeňovkou Malých Karpát sme premýšľali od minulého roku a tento rok sme ju zrealizovali. Popravde, ani som nečakala, že tak skoro sa jej dočkám. Najprv sme hľadali termín, ktorý bol pre nás zo začiatku orieškom, no nakoniec sme sa zhodli a túra prebehla 3. - 7. júla. Potom sme hľadali trasy, miesta na stanovanie a najmä pitné pramene. Vypracovali sme trasy cez TuristickaMapa.sk a tabuľku s jedlom. Batohy sme si nabalili tak, aby sme to zvládali niesť. Čiže voda, nejaké oblečenie, prvá pomoc, jedlo a spací vak s karimatkou. A stan. A mohlo sa vyraziť! dnes Agnesa Baroková Malé Karpaty
Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy

Za Kýčerou nad Gorilovcami 21/08/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie
    • 3 - 4 osoby, spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa