Trojmedzie SK-CZ-PL

17.10.15
Pri putovaní slovensko-česko-poľským pohraničím si asi nikto nenechá ujsť príležitosť navštíviť Trojmedzie/Trojmedzí/Trójstyk, teda miesto, kde sa stretajú hranice troch štátov. Celý priestor je upravený (v rámci čerpania fondov EÚ) a okrem informačných tabúľ a symbolických kamenných pylónov sa tu nachádza niekoľko prístreškov. Keď vás zastihne dážď alebo noc, dalo by sa v nich ukryť.

Areál sa nachádza na východnom okraji Jablunkovského medzihoria v doline Valovho potoka, pravostranného prítoku Čierňanky, približne v strede trojuholníka tvoreného obcami Čierne, Hrčava a Jaworzynka. Zo slovenskej strany je prístup iba pešo a momentálne je problematickejší kvôli prebiehajúcej výstavbe úseku diaľnice D3. Z českej a poľskej strany sa dá do bezprostrednej blízkosti dostať autom. Po miestnych komunikáciách vedú tiež turistické značkované trasy. Cez dolinku hraničného Valovho potoka je vybudovaný drevený mostík, z ktorého sa dá pozrieť na samotný stret hraníc označený trojbokým kameňom v koryte toku (hlboká strž).

- zelená + žltá TZT z Čierneho, zast. (cez TIM Nad Čiernym), 0:40 h,
- žltá TZT z Hrčavy (CZ), 0:40 h,
- zelená TZT z Jaworzynky (PL), 0:30 h.

Od TIM Nad trojmezím sa do areálu schádza dláženým chodníkom po česko-poľskej hranici. Neznačený chodník zo slovenskej strany (z Čierneho) je momentálne nepriechodný (v roku 2015).

Objekty

Prístrešok na českej strane má šesťuholníkový pôdorys so stranou asi 3 m, podlaha je pokrytá zámkovou dlažbou. Na slovenskej strane je menší dvojprístrešok - prekryté sedenie so stolmi a lavicami, a druhý šesťuholníkový prístrešok ešte väčší, ako spomenutý. Tento má podlahu vydláždenú plochými kameňmi a uprostred je miesto na opekanie či grilovanie. Všetky altánky sú bez stien, strechy majú pokryté asfaltovou krytinou a v interiéri sú drevené stoly s lavicami. Na prípadný bivak bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojde aj väčšia skupina osôb.

V čase mojej návštevy bol potôčik pomerne suchý, možno by sa dal nájsť jeho prameň (pozor na znečistenie pre vysokú návštevnosť lokality). Najlepšie je mať dostatok vody so sebou, prípadne požiadať v neďalekých domoch osady Za Vrškem, patriacej k Hrčave.

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Búda Prístrešok a búda pred Čuntavou Okolie Čuntavy poskytuje dostatok možností na úkryt pred nepriazňou počasia alebo k núdzovému prenocovaniu. K týmto možnostiam môžeme pripojiť aj dva drevené objekty pri turistickom smerovníku „Pred Čuntavou.“ Obe ležia len pár metrov od seba a nachádzajú sa hneď pri turistickom chodníku. dnes Gabriela Ferencová Slovenský raj, Stolické vrchy, +
Skialp Na pásoch cez Železnú bránu a sedlo Váhy Je smutný, dlhý a zasoplený november. Zimné radovánky nie a nie začať. V rámci starostlivosti o spomienkový optimizmus snorím medzi fotkami so snehovými a ľadovými scenériami. A tu, aha, aká pekná skialpovačka z februára roku 2017... včera Michal Diviak Vysoké a Belianske Tatry
Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. 12/12/19 Roman Matkovčík Jaskyne

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie - Trojmedzie / Trojmezí / Trójstyk SK-CZ-PL
    • 20 osôb s vlastným spacákom a karimatkou
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa