Trojmedzie SK-CZ-PL

17.10.15
Pri putovaní slovensko-česko-poľským pohraničím si asi nikto nenechá ujsť príležitosť navštíviť Trojmedzie/Trojmedzí/Trójstyk, teda miesto, kde sa stretajú hranice troch štátov. Celý priestor je upravený (v rámci čerpania fondov EÚ) a okrem informačných tabúľ a symbolických kamenných pylónov sa tu nachádza niekoľko prístreškov. Keď vás zastihne dážď alebo noc, dalo by sa v nich ukryť.

Areál sa nachádza na východnom okraji Jablunkovského medzihoria v doline Valovho potoka, pravostranného prítoku Čierňanky, približne v strede trojuholníka tvoreného obcami Čierne, Hrčava a Jaworzynka. Zo slovenskej strany je prístup iba pešo a momentálne je problematickejší kvôli prebiehajúcej výstavbe úseku diaľnice D3. Z českej a poľskej strany sa dá do bezprostrednej blízkosti dostať autom. Po miestnych komunikáciách vedú tiež turistické značkované trasy. Cez dolinku hraničného Valovho potoka je vybudovaný drevený mostík, z ktorého sa dá pozrieť na samotný stret hraníc označený trojbokým kameňom v koryte toku (hlboká strž).

- zelená + žltá TZT z Čierneho, zast. (cez TIM Nad Čiernym), 0:40 h,
- žltá TZT z Hrčavy (CZ), 0:40 h,
- zelená TZT z Jaworzynky (PL), 0:30 h.

Od TIM Nad trojmezím sa do areálu schádza dláženým chodníkom po česko-poľskej hranici. Neznačený chodník zo slovenskej strany (z Čierneho) je momentálne nepriechodný (v roku 2015).

Objekty

Prístrešok na českej strane má šesťuholníkový pôdorys so stranou asi 3 m, podlaha je pokrytá zámkovou dlažbou. Na slovenskej strane je menší dvojprístrešok - prekryté sedenie so stolmi a lavicami, a druhý šesťuholníkový prístrešok ešte väčší, ako spomenutý. Tento má podlahu vydláždenú plochými kameňmi a uprostred je miesto na opekanie či grilovanie. Všetky altánky sú bez stien, strechy majú pokryté asfaltovou krytinou a v interiéri sú drevené stoly s lavicami. Na prípadný bivak bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojde aj väčšia skupina osôb.

V čase mojej návštevy bol potôčik pomerne suchý, možno by sa dal nájsť jeho prameň (pozor na znečistenie pre vysokú návštevnosť lokality). Najlepšie je mať dostatok vody so sebou, prípadne požiadať v neďalekých domoch osady Za Vrškem, patriacej k Hrčave.

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma

Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbel, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Mišo Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbel a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. dnes Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. včera Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. 13/10/19 Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie - Trojmedzie / Trojmezí / Trójstyk SK-CZ-PL
    • 20 osôb s vlastným spacákom a karimatkou
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa