Trojmedzie SK-CZ-PL

17.10.15
Pri putovaní slovensko-česko-poľským pohraničím si asi nikto nenechá ujsť príležitosť navštíviť Trojmedzie/Trojmedzí/Trójstyk, teda miesto, kde sa stretajú hranice troch štátov. Celý priestor je upravený (v rámci čerpania fondov EÚ) a okrem informačných tabúľ a symbolických kamenných pylónov sa tu nachádza niekoľko prístreškov. Keď vás zastihne dážď alebo noc, dalo by sa v nich ukryť.

Areál sa nachádza na východnom okraji Jablunkovského medzihoria v doline Valovho potoka, pravostranného prítoku Čierňanky, približne v strede trojuholníka tvoreného obcami Čierne, Hrčava a Jaworzynka. Zo slovenskej strany je prístup iba pešo a momentálne je problematickejší kvôli prebiehajúcej výstavbe úseku diaľnice D3. Z českej a poľskej strany sa dá do bezprostrednej blízkosti dostať autom. Po miestnych komunikáciách vedú tiež turistické značkované trasy. Cez dolinku hraničného Valovho potoka je vybudovaný drevený mostík, z ktorého sa dá pozrieť na samotný stret hraníc označený trojbokým kameňom v koryte toku (hlboká strž).

- zelená + žltá TZT z Čierneho, zast. (cez TIM Nad Čiernym), 0:40 h,
- žltá TZT z Hrčavy (CZ), 0:40 h,
- zelená TZT z Jaworzynky (PL), 0:30 h.

Od TIM Nad trojmezím sa do areálu schádza dláženým chodníkom po česko-poľskej hranici. Neznačený chodník zo slovenskej strany (z Čierneho) je momentálne nepriechodný (v roku 2015).

Objekty

Prístrešok na českej strane má šesťuholníkový pôdorys so stranou asi 3 m, podlaha je pokrytá zámkovou dlažbou. Na slovenskej strane je menší dvojprístrešok - prekryté sedenie so stolmi a lavicami, a druhý šesťuholníkový prístrešok ešte väčší, ako spomenutý. Tento má podlahu vydláždenú plochými kameňmi a uprostred je miesto na opekanie či grilovanie. Všetky altánky sú bez stien, strechy majú pokryté asfaltovou krytinou a v interiéri sú drevené stoly s lavicami. Na prípadný bivak bude treba karimatka a spací vak. Pod strechu sa vojde aj väčšia skupina osôb.

V čase mojej návštevy bol potôčik pomerne suchý, možno by sa dal nájsť jeho prameň (pozor na znečistenie pre vysokú návštevnosť lokality). Najlepšie je mať dostatok vody so sebou, prípadne požiadať v neďalekých domoch osady Za Vrškem, patriacej k Hrčave.

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Beskid, Kasprowy Wierch a Dolina Gąsienicowa v zime V predchádzajúcej časti sme si predstavili prechádzku na hraničný hrebeň v letnom čase. Išlo o preskúmanie terénu pred zimou. Tentokrát sa po takmer rovnakých stopách vydáme bielou Gąsienicowou dolinou, keď bude lákadlom pohľad na zatvorenú slovenskú krajinu Vysokých a Západných Tatier. Na začiatok pridáme krátku prechádzku za výhľadmi ponad Kotlinu Zakopiańsku a na takmer celé Tatry. Posledný deň bude patriť vzácnemu zoskupeniu kolíb - “Bacówiek” na lúke Polana Kopieniec. dnes Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry, +
PR Turistické ciele Záhoria Záhorie svojou rozmanitosťou splní požiadavky aj toho najnáročnejšieho turistu. Spoznávaním pamiatok, ochutávaním špecialít, relaxáciou v kúpeľoch a potulkami borovicovými lesmi zanechá stopu v každom človeku. Preskúmajte jedinečnosti regiónu a nechajte sa inšpirovať aj týmito tipmi na výlety pre malých aj veľkých bádateľov. včera sponzorovaný článok
Túra Malá Studená dolina s deťmi Ďalší, v poradí piaty diel zo seriálu Tatranské doliny s deťmi nás privádza do Malej Studenej doliny, v ktorej sa nachádza hneď dvojica chát. Zamkovského chata na jej začiatku a Téryho chata v jej hornej časti, vďaka čomu ide o jednu z najnavštevovanejších tatranských dolín. Na letný turistický výlet sme sa vybrali s ďalšou rodinkou, spolu štyri decká, čo znamenalo, že túra si žila svojím životom a jej opis by bol viac o deťoch ako o doline. Preto robím výnimku a dolinu si obieham ešte raz, tentokrát sólo a v jesennom období. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry

Trojmedzie SK-CZ-PL 17/10/15 00:00 nová téma
    • Západné Beskydy: Jablunkovské medzihorie - Trojmedzie / Trojmezí / Trójstyk SK-CZ-PL
    • 20 osôb s vlastným spacákom a karimatkou
    • trojsezónna bez vykurovacieho telesa