Chata na Sitne po 25-tich rokoch ožíva

01.08.15
Štvrťstoročie trvalo, kým sa do rozostavanej turistickej chaty Andreja Kmeťa na vrchole Sitna vrátil turistický ruch. Opustený a chátrajúci objekt od konca 20. storočia špatil najvyšší vrchol Štiavnických vrchov, ktorý je opradený legendami. Bájne Sitno sa konečne dočkalo nádeje na dôstojné zariadenie na jeho vrchole.

Ako nás informoval zdroj blízky novému prevádzkovateľovi objektu, oživenú chatu možno navštíviť od júla 2015. Ako prvý je sprevádzkovaný bufet s občerstvením (nápoje a polievka) pre návštevníkov vrcholu. Doposiaľ sa dalo oddýchnuť a kúpiť vybrané nápoje v historickom objekte drevenej rozhľadne, ktorá slúži ako informačné centrum CHKO Štiavnické vrchy.

Obmedzená prevádzka

V súčasnosti je chata v núdzovom režime (prebieha rekonštrukcia), takže neposkytuje štandardné ubytovanie len núdzový nocľah na podlahe s vlastným spacím vakom a karimatkou. Ubytovacia kapacita je 30 osôb. Momentálne je objekt bez elektrickej energie a taktiež chýba prívod pitnej vody. Počas letných prázdnin je chata prístupná denne od 10.00 do 18.00 hodiny. V mimosezóne bude otvorená len počas víkendov alebo podľa dohody pre vopred ohlásených hostí. Bližšie informácie podá chatár Branislav Cengel na čísle +421 904 804 132. Turistická ubytovňa by mala začať fungovať od roku 2016.

Autor titulnej fotografie: Tomáš Trstenský

Chata na Sitne po 25-tich rokoch ožíva 02/08/15 10:37 3 príspevky

Prístrešok Gelnica - Turzovské kúpele V mestskej časti Gelnice - Tuzov sa rozprestiera areál niekdajších kúpeľov. Dnes kúpele tvoria prevažne chátrajúce objekty s výnimkou pár súkromných objektov, ktoré sa podarilo zachrániť pred zánikom. Ide o obľúbené výletné miesto Gelničanov s viacerými vychádzkovými trasami. No i pre vandrákov majú čo ponúknuť. V kúpeľnom lesoparku sa nachádzajú dva prístrešky. 13/04/19 Tomáš Trstenský Volovské vrchy
Správa Hľadajú jubilejné háje a pamätníky z roku 1928 Sú roztratené po našich horách s nápisom "RČS 1918 - 1928" po celom Slovensku. Sú ich destiatky a mnohokrát o nich nevedia ani lesníci. Kamenné pamätníky či väčšie mohyly zabudnuté v hustých lesných porastoch. Ide o tzv. jubilejné háje, lesy a hájiky, ktoré boli vysadné pri príležitosti 10. výročia existencie Československa. 28/10/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy

Túra NCH Rakytovské plieska (okruh) Dnes konečne aj do Tatier prišlo teplé, skoro letné počasie. Máme chuť na kratšiu vychádzku na menej navštevovaných miestach. Vyberieme si NCH na Rakytovské plieska. Nachádza západne od Štrbského Plesa, v oblasti zasiahnutej vetrovou kalamitou v roku 2004. Chceme si detailne pozrieť, ako si príroda poradila s jej následkami a vychutnať si krásne výhľady v objatí sviežej zelene. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. včera Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. včera Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry