Rada Ako uvariť v ešuse puding Čo-Van-Hro-Ma

Z cyklu Outdoor Chef’s Diary – Každé dobré jedlo by si zaslúžilo bodku, záver, sladké potešenie. Minule som vám sľúbil, že pripravím recept “dezertu”, vhodného na outdoorové aktivity. Skvelé na ňom je, že v chladných obdobiach vás nielen poteší na jazyku, ale aj pekne zahreje. Hovoríme o pudingu, ktorý určite mnohí z vás už na vandri či pri stane varili. Toto je klasika, nejdem sa tváriť, že som vymyslel nové Créme Brulé. Každopádne, ak pomôžem “receptom” čo len jedinej hladnej a zahriatia hodnej duši, môžem si zapísať dobrý skutok. Poďme na to!

Puding schválila oficiálna asociácia cukrárov v oblasti Ču-Mu-Lang-Ma.

Predpríprava

Myslieť pri balení na vander či viacdennú túru na dezert sa oplatí. Nielen preto, že horalky sa vám objedia, moderné RAW tyčinky už po celodennom pochode a tlačenia ich do seba nemôžete ani vidieť, ale budete mať aj na chvíľku na sklonku dňa slávnostný pocit, malé svetielko kulinárskeho luxusu v drsnom svete prírody. Hlavné jedlo vás zasýti, dezert vás pohladí.

Na uvedený puding väčšina domácností má všetko potrebné doma, ak nie, suroviny nájdete v každom obchode.

Čo budeme potrebovať na Vanilkový puding s čokoládou, hrozienkami a mandľami?

Puding VANilkový mliečny. Toto je trošku chyták. Nenoste so sebou puding, ktorý je nutné miešať s mliekom. Treba mať taký, ktorý obsahuje sušené mlieko, a tak ho stačí zaliať vodou.
ČOkoláda na varenie. Štyri kocky na dve osoby. Alebo podľa chuti.
HROzienka sušené. Za hrsť.
MAndle. Za hrsť.
Voda.

Každú túru si so sebou nosím takú zmes, ktorú volám jaskyniarske žrádlo (od filmu Sanctum – kde to mali jaskyniari a ktorých to živilo počas celého filmu). Je to zmes hrozienok, mandli, prípadne sušených brusníc. Akékoľvek orechy tam pridáte, neuškodíte si.

V kuchyni v prírode

Keďže je vonku zima, máme okrem rozloženého variča aj rozrobený ohník. Je tam slušná pahreba, a tak sa púšťam do outdoor bushcraft varenia pudingu na ohni ako zálesák. Chvíľku je to sranda, ale po 5 minútach opúšťam nepriateľské územie plné dymu a popola padajúceho do pokrmu a s radosťou štartujem vreckovú raketu a dokončujem puding na variči.

Postup je jednoduchý. Vysypeme obsah vrecúška do ešusu. Prilejeme všetku vodu – nekašlite sa s tretinou vody, rozmiešavaním hmoty, prilievaním ďalšej vody a potom postavení na varič. Je to zbytočné. Rozmiešame väčšinu prášku, a keď máme len pár hrudiek, postavíme na varič. Akonáhle sa voda zohreje, hrudy sa vám budú oveľa lepšie "naháňať" v hrnci a rozmiešavať. Môj trik: ak sa mi nedarí nejaké hrudky rozmiešať, treba ich rozpučiť o stenu hrnca alebo ešusu. Miešame, kým puding nezhustne. Potom pridávame čokoládu na varenie a premiešame, kým nedostaneme vzor, ako sa nám páči. Prisypeme mandle, hrozienka a môžeme konzumovať.

Kruto husté je puding spraviť tak, že uvaríte len vanilkovú časť, do hrnčekov pripravíte všetky otrusinky ako čokoládu, hrozienka, mandle, atď a to pudingom zalejete. Čokoláda pustí tak akurát, že puding je stále vanilkový, ale sem-tam pri začrení lyžicou, máte z neho čokoládový.

Ak je ale vonku veľká zima, puding rapídne chladne aj bez medzikroku nalievania ho do šálok, a tak som zvolil nasypanie všetkých prísad rovno do hrnca a konzumáciu jedla priamo z neho.

Dobrú chuť.

Ďalšie recepty z cyklu Ako uvariť v ešuse