Chata

Prístrešok v sedle Samostrel

15.12.06
Pre tých, čo sa túlajú severnou časťou Strážovských vrchov, môže poslúžiť na prenocovanie tento jednoduchý prístrešok, ktorý svojím tvarom pripomína stan. Nachádza sa v bukovom lese pár metrov nad rázcestím v sedle Samostrel. Križujú sa tu zelená značka vedúca z obce Pružina cez Hrubú Kečku (alebo Kačku) na rázcestie pod Strážovom so žltou spájajúcou Čičmany a rázcestie pod Hrádkom.

Prístrešok má drevenú konštrukciu. Príkra doštená strecha siaha až po zem a je pokrytá kvalitnou asfaltovou krytinou - isto nepremokne. Zadná stena od svahu je opäť z dosák, predná je otvorená, len neveľká povala je uzavretá. Podlahu tvorí udupaná hlina. Je dosť krivolaká, sčasti zaprataná zvyškami dosák, vcelku nevhodná na ležanie. Priestor vypĺňa do zeme zapustený drevený stôl s lavicami pozdĺž neho. Z oboch bočných stien sa dajú spustiť na reťaziach uchytené dosť široké prične. Neviem, na aký účel ich staviteľ zamýšľal, lebo s dĺžkou cca 150 cm sú na spanie pre väčšinu populácie prikrátke... škoda (snáď v polohe "skrčenca" by to išlo). V prednom štíte sú dvere a po pristavení rebríka sa dá dostať na povalu. V tomto priestore sa pohodlne vyspia dvaja, menej pohodlne traja (aj to štíhli) nocľažníci.

Za najbližšou vodou treba zbehnúť po žltej značke asi 600 m (necelých 100 výškových) k potoku do doliny Šiandrová (smerom na Čičmany). Pred prístreškom sú jednoduché lavičky s ohniskom. V okolí rázcestia pod Hrádkom (smer Pružina) sa nachádzajú cvičné lezecké terény.

- z Čičmian po žltej značke, 0:55 h
- z Pružiny cez Priedhorie po žltej, zelenej a opäť žltej značke, 1:50 h
- z Pružiny cez Kortmanku a Hrubú Kečku po zelenej značke, 3:10 h
- z rázcestia pod Strážovom cez Čierny vrch po zelenej značke, 1:05 h
- zo Zliechova cez Strážov po červenej značke, ďalej ako predošlá, 3:25 h
- zo Zliechova pod Hrádok po zelenej a ďalej po žltej značke, 2:40 h

Prístrešok v sedle Samostrel 09/05/19 13:06 27 príspevkov

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy

Prístrešok v sedle Samostrel 09/05/19 13:06 27 príspevkov
    • Strážovské vrchy
    • 2-5 osôb, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára