Outdoorové krátke nohavice a košeľa Bergans

11.05.16
Minulý rok nebol na teplé počasie skúpy a podobný ráz počasia možno podľa klimatológov očakávať aj tento rok. Príjemné jarné teploty preto čoskoro asi vystriedajú poriadne horúčavy, a tak sa bližšie pozrieme na potrebné ľahké oblečenie do prírody. Minulú sezónu som hojne používal komplet od severskej značky Bergans – oboje zo syntetických materiálov v ľúbivej modrej farebnej kombinácii.

Krátke nohavice

Bergans Moa shorts sú ušité z ľahkej tmavomodrej látky, ktorá je zmesou nylonu (87 %) a elastanu (13 %). Vďaka uvedenej kombinácii sú nohavice ľahké, elastické, mäkké na dotyk a veľmi skladné. Sú preto príjemné na nosenie a veľmi rýchlo schnú, čo sa v lete hodí. Strih je anatomický, no zároveň nie veľmi vypasovaný – v oblasti stehien dostatočne volný, aby sa nohy vetrali. Sed je skôr nižší, čo mi vyhovuje. Vrecká sú k dispozícii štyri: klasické dve bočné, jedno zadné a jedno na pravom stehne spredu. Posledné menované je zatváracie na zips, ostatné sú otvorené. Vnútro vreciek je zo sieťoviny, čo je dobré jednak kvôli zachovaniu nízkej hmotnosti a jednak nezhoršuje priedušnosť. Nenápadným detailom je zapínanie pásu na dva gombíky, pričom druhý je skrytý (viď foto).

Košeľa

Bergans Tafjord shirt je outdoorová košeľa v jasnej svetlomodrej farbe s decentným štvorčekovým vzorom, ktorý celkovému dizajnu nedominuje. Materiálovo ide o kombináciu nylonu (53 %) s polyesterom (47 %). Na ohmat je látka o niečo tuhšia, menej poddajná ako v prípade šortiek a nie je elastická. Je však veľmi ľahká, skladná a nekrčí sa. Po opratí stačí zavesiť na vešiak a po vyschnutí je pripravená na nosenie bez žehlenia. Taktiež dobre schne a je aj celkom dobre odolná voči vetru, čo sa v outdoore hodí. Na druhej strane je zas v nej teplejšie, takže pri vyšších teplotách nie je vhodná.

Strih je anatomicky tvarovaný a v košeľovom žargóne slim-fit. Nie však vypasovaný, to by košeľa nebola pohodlná, lebo nie je elastická. Veľmi pekne sú vypracované detaily – všetky švy sú viacnásobné, v exponovanejších miestach prešité textilnou páskou alebo zdvojenou látkou.

Skúsenosti z používania

Z dvojice produktov som vo väčšej miere využíval krátke nohavice, lebo sa veľmi dobre nosili aj v najväčších horúčavách minulého leta a kombinoval som ich s bežnými letnými termotričkami, ktorých mám plný outdoor-šuplík. Vďaka elastickému materiálu nijako neprekážajú v pohybe ani pri sedení. Okrem aktivít v prírode som ich nosil aj na bežné mestsko-pracovné použitie. Vďaka tmavšej farbe na nich nebolo hneď vidieť každú špinu.

Košeľa sa ukázala vhodná najmä pre použitie v teplom, no veternom počasí. Nad 28 °C to však nešlo, lebo som sa v nej príliš potil aj bez aktivity. Veľmi dobrá však bola v kombinácii s dlhými nohavicami pri teplote okolo 18 °C a miernym vetrom. Oceňujem, ako rýchlo schne a tiež, že sa takmer vôbec nekrčí. Aj po celodennej túre v nej človek vyzerá upravene.

Bergans Moa shorts a Tafjord shirt sú zaujímavé outdoorové kúsky oblečenia do teplejších dní. Sú kvalitne ušité, s peknými funkčnými aj dizajnovými detailami. Šortky a košeľa spolu pekne ladia, takže v nich prejdete aj cez kritické oko svojej polovičky na prechádzku do mesta či parku a pritom môžete byť v pohodlnom outdoorovom oblečení.

Outdoorové krátke nohavice a košeľa Bergans 12/05/16 18:51 1 príspevok

Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Recenzia Fjällräven Abisko Lite 1 – ľahký stan pre jedného Pri balení sa na týždňový jesenný prechod naťažko som riešil hmotnosť výstroja a stany, ktoré mám doma, vážili viac, ako by sa mi páčilo. Požičal som si preto ľahký jednomiestny stan Fjällräven Abisko Lite 1. S touto značkou sa nízka hmotnosť väčšinou nespája, skôr naopak, no tento stan je výnimkou. Ide o jednomiestny dvojplášťový stan tunelovej konštrukcie s hmotnosťou pod 1,8 kg. Iste, nájdu sa gramárske špeciály, ktoré sú ešte ľahšie, no úlohu zohralo aj to, že že som išiel do domovského prostredia stanu – na Kungsleden do Švédska. 06/11/19 Ľubomír Mäkký Stany a spacie vaky
Test Devold Egga – univerzálna merino mikina Merino vlna je obľúbený outdoorový materiál najmä kvôli svojim izolačným vlastnostiam a prirodzenej odolnosti voči pachom. Hrubšie merino – ak ho chceme použiť ako druhú vrstvu – však odvetráva horšie ako materiály z umelých vlákien. Devold sa tento neduh rozhodol riešiť inovatívnym tkaním a kombináciou tenšieho a hrubšieho merina. Vznikla tak mikina Egga, ktorú môžete použiť ako zatepľovaciu strednú vrstvu alebo ako vrchnú v teplejšom počasí. 30/10/19 Ľubomír Mäkký Oblečenie

Ferrata Dolomity – Cascata Rio di Fanes Dolomity sú jedno z mojich obľúbených miest a nikdy dlho neváham, keď je možnosť sa tam vrátiť. Tento rok som ich navštívil dvakrát a zakaždým sa dostala do programu aj turisticko-ferratová prechádzka v oblasti Province of Belluno. Príjemný a relaxačný okruh s prechodom okolo vodopádov Cascate di Fanes je spojený s lezením cez ferraty, ktoré sú vybudované pri oboch veľkých vodopádoch. dnes Michal Mikuláš Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Žarnovica – Paradajs – Sklené Teplice – Žiar n. Hronom Babie leto vyčíňa. Teploty lámu rekordy pre október. Denné aj nočné. Chcelo by to vyraziť do prírody aspoň na dva víkendové dni. Moje pokusy s kontaktovaním ľudí náchylných na túto aktivitu zostávajú bez odozvy. Nič mi neostáva, len zo zásobníka ešte nezrealizovaných trás vybrať jeden hrdzavejúci projekt a vydať sa na cestu sám. Treba ho stihnúť, pokiaľ sám nepodľahnem korózii. Bude to spoznávanie západných oblastí Štiavnických vrchov červenou zo Žarnovice do Žiaru nad Hronom. Väčšinu ostatných značených turistických chodníkov z a do Banskej Štiavnice som prešiel. No tento je pre mňa okrem krátkeho úseku neznámy. včera Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy
Reportáž Namiesto ostnatého drôtu voľný pohyb ľudí aj zvierat Pred tridsiatimi rokmi padla Železná opona, ktorá nás oddeľovala od slobodného západu. Na celom úseku železnej opony v rámci ČSSR zomrelo podľa Ústavu pamäti národa 280 civilných obyvateľov. Na slovenskej časti opony bolo pri pokuse o prechod hranice smerom na západ usmrtených 42 osôb zastrelením, elektrickým prúdom, výbuchom mín, roztrhaním psami a inými zákrokmi príslušníkov Zboru národnej bezpečnosti a Pohraničnej stráže. Dnes je režim na hranici absolútne opačný. Vzhľadom na minulosť týchto miest sa v nich zachovala viac alebo menej neporušená príroda, do ktorej sa chodí na túry, cyklotúry či len obyčajné vychádzky. Navyše, s voľným prekračovaním hranice, o ktorej niekedy v poli ani nevieme, kde presne je, a v tej chvíli to ani nie je dôležité. 17/11/19 Soňa Mäkká Publicistika

Outdoorové krátke nohavice a košeľa Bergans 12/05/16 18:51 1 príspevok
    • Bergans
    • Moa shorts
      Tafjord shirt
    • krátke nohavice a košeľa do prírody
    • šortky: nylon (87 %), elastan (13 %)
    • nohavice: nylon (53 %), polyester (47 %)
  • Hmotnosť
    • 180 g – šortky (veľkosť M)
    • 130 g – košeľa (veľkosť M)
    • strih, dizajn, farebnosť, detaily vypracovania, elastické vyhotovenie krátkych nohavíc, použiteľnosť nohavíc aj v horúčavách
  • Nepáči sa mi
    • v košeli je pri vyšších teplotách príliš teplo
    • 70 € – šortky
    • 65 € – košeľa
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.