Konská hlava v Bohatej doline

27.02.16
O jednej možnosti, kde sa dá v doline potoka Bohatá ukryť pred nečasom, písal Paľo Timko - o búde Sasková. Pri potulkách popod Dlhý vrch sme s kamarátom Jurom asi 2,5 kilometra od uvedenej búdy Sasková narazili na jej takmer vernú kópiu v lokalite Konská hlava.

Drevená búda sa nachádza len pár metrov od asfaltovej cesty v lokalite Konská hlava, necelý kilometer od horárne Nové domy. V smere od Klokoča k Majdánu ju budete mať po pravej ruke. Ako orientačný bod poslúži kríž pod vysokými červenými smrekmi (alebo ak chcete smrekovcami opadavými). Miesto je zaznačené v turistickej mape krížom.

Objekt a nocľah

Stavba mohla v minulosti slúžiť ako sklad pre lesných robotníkov, prípadne aj na oddych alebo úkryt pred dažďom. Z vnútornej strany sú po obvode stien provizórne lavičky z dosák, no už sú statočne nahlodané zubom času. Na sedenie určite poslúži plastový kýbeľ, ktoré sa v búde nachádza. Prípadne sa do neho dajú pozbierať plastové fľaše pohádzané v chatke.

Strecha je pokrytá vlnitým eternitom a je bez poškodenia, takže v prípade dažďa máte istotu, že vás ochráni. Na podlahe je dostatočná vrstva lístia, ale na prípadný nocľah treba určite použiť karimatku. Pri troche skromnosti by sa tu určite dokázalo vyspať 10 ľudí. Skôr si však myslím, že viac objekt poslúži na dočasný úkryt pred nečasom ako na dobrovoľné nocovanie.

V okolí objektu tečú dva potoky a dá sa tu nájsť aj niekoľko vyvieračiek. Predpokladám, že pri horárni Nové domy budú mať zdroj pitnej vody. S určitosťou to však tvrdiť nebudem, keďže som to nepreskúmal. Hoci sa tieto miesta nachádzajú mimo turistických značiek, určite stoja za návštevu. Spleť lesných ciest poslúži nielen peším turistom, ale tiež cyklistom.

Konská hlava v Bohatej doline 27/02/16 12:19 1 príspevok

Túra Stezka bosou nohou: Schrattenberg – Valtice Keď sa mi nedávno na sociálnej sieti zobrazil leták s ponukou, že od 1. 5. do 9. 9. premáva každý víkend a cez štátne sviatky z Břeclavi do Lednice historický motorový vláčik „Hurvínek“ a vo dva víkendy dokonca parný vlak, bolo rozhodnuté, kam sa s našim malým nadšencom železnice čoskoro vyberieme. 05/06/18 Zdeno Vasilišin Česko, Rakúsko
Túra Chorvátsko - na najvyššie body ostrova Pag Ostrov Pag je piatym najväčším chorvátskym ostrovom. Má rozlohou 284,56 km² a okolo 8-tisíc obyvateľov. Nachádza sa v Zadarskej (severná časť) a Licko-Senjskej župe (južná časť). Najväčším mestom na ostrove je správne centrum Pag. A práve tento ostrov a toto mesto sme si vybrali za miesto uplynulej letnej dovolenky. 05/12/17 Zdeno Vasilišin Svet
Túra Polhrebeňovka Javorníkov cez tri Vrchrieky Keď si tak v máji na vandri Volovskými vrchmi sedíme pod strechou a čakáme, kým prestane pršať, padne otázka: „A čo naplánujeme na leto?“ Už po niekoľkýkrát hádžem do pléna na schválenie moje domovské pohorie – Javorníky. Už sme ich mali v pláne niekoľkokrát, ale vždy na jeseň, kedy nám plány zrušil skorý nástup zimy. Návrh je na moje potešenie jednohlasne odsúhlasený, pri pohľade do kalendára hneď navrhujeme dátum a po spomenutí plánov na leto medzi kamarátmi k nám postupne pribúdajú ďalší záujemcovia. Vyzerá to na masovú akciu. Predbežne by nás mohlo byť desať. Uff. 22/10/17 Zdeno Vasilišin Javorníky

Túra Šípska Fatra: Kečky a Radičiná z Komjatnej V septembri som sa prešiel z Komjatnej na Ostré (Ostrô). Nad dedinou ma fascinovalo veľké skalné okno a potešili ma výhľady z vrcholového hrebeňa. V apríli som sa do Šípskej Fatry vrátil a pozrel som si hneď štyri skalné okná. Prechádzka bola trochu náročnejšia, pretože som išiel zväčša mimo turistických chodníkov. No jej atraktívnosť to iba zvýšilo. dnes Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. včera Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy