Konská hlava v Bohatej doline

27.02.16
O jednej možnosti, kde sa dá v doline potoka Bohatá ukryť pred nečasom, písal Paľo Timko - o búde Sasková. Pri potulkách popod Dlhý vrch sme s kamarátom Jurom asi 2,5 kilometra od uvedenej búdy Sasková narazili na jej takmer vernú kópiu v lokalite Konská hlava.

Drevená búda sa nachádza len pár metrov od asfaltovej cesty v lokalite Konská hlava, necelý kilometer od horárne Nové domy. V smere od Klokoča k Majdánu ju budete mať po pravej ruke. Ako orientačný bod poslúži kríž pod vysokými červenými smrekmi (alebo ak chcete smrekovcami opadavými). Miesto je zaznačené v turistickej mape krížom.

Objekt a nocľah

Stavba mohla v minulosti slúžiť ako sklad pre lesných robotníkov, prípadne aj na oddych alebo úkryt pred dažďom. Z vnútornej strany sú po obvode stien provizórne lavičky z dosák, no už sú statočne nahlodané zubom času. Na sedenie určite poslúži plastový kýbeľ, ktoré sa v búde nachádza. Prípadne sa do neho dajú pozbierať plastové fľaše pohádzané v chatke.

Strecha je pokrytá vlnitým eternitom a je bez poškodenia, takže v prípade dažďa máte istotu, že vás ochráni. Na podlahe je dostatočná vrstva lístia, ale na prípadný nocľah treba určite použiť karimatku. Pri troche skromnosti by sa tu určite dokázalo vyspať 10 ľudí. Skôr si však myslím, že viac objekt poslúži na dočasný úkryt pred nečasom ako na dobrovoľné nocovanie.

V okolí objektu tečú dva potoky a dá sa tu nájsť aj niekoľko vyvieračiek. Predpokladám, že pri horárni Nové domy budú mať zdroj pitnej vody. S určitosťou to však tvrdiť nebudem, keďže som to nepreskúmal. Hoci sa tieto miesta nachádzajú mimo turistických značiek, určite stoja za návštevu. Spleť lesných ciest poslúži nielen peším turistom, ale tiež cyklistom.

Konská hlava v Bohatej doline 27/02/16 12:19 1 príspevok

Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. včera Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Skalnatá cez Vidlárovú dolinu Tohtoročná zima je skromná na sneh na celom Slovensku, nielen v Malých Karpatoch. Kým vo vyšších horách vládne v januári aspoň krásne slnečné počasie, nižšie polohy majú na jednej strane smolu, že sú celé dni zahalené v hustej hmle, no na druhej strane od asi 400 m vládnu aj tu zimné podmienky. Na zemi sa nachádza pár centimetrov snehu, ktorý je zmiešaný s námrazou padajúcou z omrznutých stromov. Takúto tajomnú náladu mám v Malých Karpatoch rád. 03/04/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Na Egreš z Častej Je začiatok decembra, trošku snehu napadlo aj v Malých Karpatoch, už niekoľko týždňov sedím síce doma, ale mám k dispozícii len 2-hodinové priepustky. Zdravotne sa cítim v poriadku, preto ma už svrbia päty a vymýšľam, kam by som stihol na dve hodinky vybehnúť. 09/03/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. dnes Marek Súľovský Svet
Túra Hrebeňovka Bielych Karpát Biele Karpaty sú ďalším pohorím, ktoré mám veľmi rád, a tak ďalší viacdňový prechod mieril automaticky sem. Logickým začiatkom pre hrebeňovku pohoria by bol Lyský priesmyk nad obcou Lysá pod Makytou, kde Biele Karpaty začínajú. Obísť však najkrajšiu časť pohoria v oblasti Vršatských bradiel by bola škoda, a tak som sa rozhodol začať v meste Púchov. 05/04/20 Pavel Forgáč Biele Karpaty