Konská hlava v Bohatej doline

27.02.16
O jednej možnosti, kde sa dá v doline potoka Bohatá ukryť pred nečasom, písal Paľo Timko - o búde Sasková. Pri potulkách popod Dlhý vrch sme s kamarátom Jurom asi 2,5 kilometra od uvedenej búdy Sasková narazili na jej takmer vernú kópiu v lokalite Konská hlava.

Drevená búda sa nachádza len pár metrov od asfaltovej cesty v lokalite Konská hlava, necelý kilometer od horárne Nové domy. V smere od Klokoča k Majdánu ju budete mať po pravej ruke. Ako orientačný bod poslúži kríž pod vysokými červenými smrekmi (alebo ak chcete smrekovcami opadavými). Miesto je zaznačené v turistickej mape krížom.

Objekt a nocľah

Stavba mohla v minulosti slúžiť ako sklad pre lesných robotníkov, prípadne aj na oddych alebo úkryt pred dažďom. Z vnútornej strany sú po obvode stien provizórne lavičky z dosák, no už sú statočne nahlodané zubom času. Na sedenie určite poslúži plastový kýbeľ, ktoré sa v búde nachádza. Prípadne sa do neho dajú pozbierať plastové fľaše pohádzané v chatke.

Strecha je pokrytá vlnitým eternitom a je bez poškodenia, takže v prípade dažďa máte istotu, že vás ochráni. Na podlahe je dostatočná vrstva lístia, ale na prípadný nocľah treba určite použiť karimatku. Pri troche skromnosti by sa tu určite dokázalo vyspať 10 ľudí. Skôr si však myslím, že viac objekt poslúži na dočasný úkryt pred nečasom ako na dobrovoľné nocovanie.

V okolí objektu tečú dva potoky a dá sa tu nájsť aj niekoľko vyvieračiek. Predpokladám, že pri horárni Nové domy budú mať zdroj pitnej vody. S určitosťou to však tvrdiť nebudem, keďže som to nepreskúmal. Hoci sa tieto miesta nachádzajú mimo turistických značiek, určite stoja za návštevu. Spleť lesných ciest poslúži nielen peším turistom, ale tiež cyklistom.

Konská hlava v Bohatej doline 27/02/16 12:19 1 príspevok

Túra Zo Zlatej Idky do Rožňavy - 2. časť Ťažko sa nám s plnými brušiskami vstáva, no nemôžeme tu sedieť večne. Kúpeľným parkom sa vraciame na turistický chodník. Smrekovo-bukovým lesom mierne stúpame do Štóskeho sedla. Do sedla sa nám ako tak podarí vytráviť výdatný neskorý obed. Križujeme hlavnú cestu zo Smolníka a obdivujeme zaujímavý kostol, ktorý tu stojí. Keby bolo treba, kľudne sa tu dá schovať pred dažďom a prípadne prespať. 14/09/18 Zdeno Vasilišin Volovské vrchy
Túra Zo Skrzyczneho do Wisly Sliezske Beskydy (čes. Slezské Beskydy, poľ. Beskid Śląski, sliez. Ślůnski Beskid) alebo Tešínske Beskydy sú pohorie vo Vonkajších Západných Karpatoch. Väčšina pohoria sa nachádza v Poľsku. Sliezske Beskydy sa skladajú z dvoch horských pásiem, ktoré oddeľuje dolina rieky Visly. Ide o pásmo Čantoryje na západe a pásmo Baraniej Góry na východe. Najvyššie vrcholy sú Skrzyczne (1257 m), Barania Góra (1220 m) a Velká Čantoryje (995 m – najvyšší vrchol časti v ČR). 11/09/18 Zdeno Vasilišin Svet
Túra Rozhľadňa Čajka nad Bojnicami Keď sa povie Bojnice, každý si hneď predstaví krásny romantický zámok a zoologickú záhradu. Prednedávnom na kopci nad Bojnicami vyrástla ďalšia atrakcia – 30 metrov vysoká rozhľadňa Čajka. Inšpirovali sa podobnou vežou na dolnej Morave. Vyhliadková veža mala mať pôvodne výšku až 60 m, ale kvôli námietkam pamiatkarov, že by bola dominantnejšia ako Bojnický zámok, museli od zámeru upustiť a vežu znížiť. Veža je zatiaľ od začiatku júla otvorená v núdzovom režime a pár dní po jej otvorení sme sa vybrali do Bojníc aj my s vierou, že nával ľudí nebude ešte taký, ako keď otvorili vežu v Bachledovej doline, ktorú sme zatiaľ aj kvôli návalu ľudí nenavštívili. 09/08/18 Zdeno Vasilišin Strážovské vrchy

Túra Čierna dolina, lom Prašnica a Dolná Prašnica Začiatok augusta 2018 je veľmi horúci. Horúčavy trvajú už niekoľko týždňov, paneláky sú rozpálené a človeku sa žiada zaliezť niekam do chládku. Na horách by bolo chladnejšie, ale množstvo ľudí na hrebeňoch odrádza. Slovenský raj s jeho tienistými roklinami je ďaleko a v okolí máme väčšinu chladnejších dolín schodených, a tak voláme Janke, nech dačo vymyslí. Ponúkla nám dolinu Čierno (Čierna dolina) a dolinu Dolná Prašnica. Vraj sa schladíme. dnes Danka Tomášiková Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. včera Vladimír Popluhár Svet
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy