Senník Tri kopce pod Labou

12.03.16
V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná.

Senník sa nachádza priamo na zelenej značke medzi Mníškom nad Popradom (osada Kače) - Osly. Senník je možné nájsť na konci lúky Tri kopce medzi kótami Pod Labou (772 m) a Osly (856 m), tesne pri lese pred posledným stúpaním na Osly v smere od sedla Doštená (na papierových mapách uvedené ako Nad Modrinami). Neznačený prístup je z dediny Kremná, odkiaľ treba vyjsť len na hrebeň, kde sa dá napojiť na zelenú značku (fotka č. 2).

Senník s rozmermi približne 5 x 3 metre s kŕmidlom, ale z väčšej časti je zadebnený. Zaujímavá je zadebnená časť na uskladnenie sena, vhodná na ukrytie či prespatie. Podlaha, ako sa dá presvedčiť podľa fotky, je použiteľná len s karimatkou, pripadne sa dá využiť seno. Neďaleko sedla Osly, v smere k senníku, sa nachádza niekoľko poľovníckych posedov, ale neskúmal som či sú otvorené.

S vodou to bude asi trocha obtiažne. Priamo pri senníku som vodný zdroj nezaznamenal. Ale podľa mapy by mali byť v jeho bočných dolinách potoky. Najbližšie by mal byť prítok Kremnianky, ktorý by sa mal nachádzať západne od senníka, resp. vpravo v smere ku rázcestiu Osly (v lese).

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma

Túra Poľské drevené cerkvy v Leluchówe a Dubnom v zime Pri prvej návšteve Ľubovnianskej vrchoviny pred dvomi rokmi som bol tak očarený jej krásou, že som si zaumienil zájsť sem každoročne v zasneženom januári. No ale hneď na ďalší rok mi to nevyšlo, a tak druhá zimná návšteva sa podarila až začiatkom tohto roka. 25/06/17 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina, Poľsko
Túra Bývalými významnými mestami Volovských vrchov I. Slovensko ma bohatú históriu banských obci. Na východe je najznámejšia Rožňava. Medzi menej známe, či už celkom zabudnuté miesta patri Smolník, kedysi významné banské mestečko. Medzev je zase známy svojimi hámrami a prezidentom Schusterom. Málokto však vie, že obe miesta majú celkom hodnotné historické námestíčka. 29/05/17 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Útulňa Koliba Dobrého pastiera na Kňazovke Aj keď planina Galmus, nie je rozlohou veľká - každý jej prechod trvá len pár hodín, a zároveň ponúka veľmi dobré dopravné spojenie či už autobusom alebo železnicou, predsa tu nadšenci z Olcnavy postavili útulňu,ktorá by mohla slúžiť ako vzor. 27/05/17 Henrich Tomáš Volovské vrchy

Rozhovor Malofatranská stovka oslavuje 5. narodeniny Ultra-trail za posledné roky nabral na Slovensku značne na obľube a aj podujatí s týmto zameraním poriadne popribúdalo. Malofatranská stovka vedie atraktívnym hrebeňom Krivánskej Malej Fatry a nie až tak masovo navštevovaným, ale tiež krásnym a divokejším hrebeňom Lúčanskej Malej Fatry. Preteky sú náročné nielen svojou dĺžkou a prevýšením, ale aj vysokohorskými podmienkami, ktoré často na hrebeni Malej Fatry panujú. Tento rok sa koná už 5. ročník Malofatranskej stovky a keďže je to pekné číslo, porozprávali sme sa s riaditeľom pretekov Martinom Drozdom. dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Mürzsteger Alpen - Windberg z údolia Kalte Mürz V zime som bol v Schneealpe na snežniciach. Vyšliapal som na Windberg a po strmom výšvihu ma fascinoval dlhý horizontálny hrebienok, ktorý vybieha takmer 2 kilometre na sever, a ktorý je zakončený nádherným bralom. Hneď som si zaumienil, že sa tam na jar pozriem. Na internete som si pozrel, kadiaľ išiel na kopec pán Paulis a už som iba čakal na vhodný čas. dnes Martin Knor Svet
PR Istítko Petzl Grigri+ Tento rok prichádza spoločnosť Petzl s inováciou vlajkovej lode medzi istiacimi pomôckami Grigri - automatickom istítku Petzl Grigri+, a posúva úroveň bezpečnosti o level vyššie. My sme mali možnosť túto novinku pre vás otestovať v reálnych podmienkach. včera sponzorovaný článok Ostatné

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma
    • Ľubovnianska vrchovina: horská lúka Tri kopce medzi vrchmi Osly a Pod Labou pri zelenej značke medzi sedlom Doštená (Nad Modrinami) a Osly
    • 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
    • Stará Ľubovňa (vlak, bus) - Kremná (bus)