Náučný chodník Krasín

30.03.16
Neďaleko od Trenčína, pozývam vás do Krasína. Krásnym náučným chodníkom spoznáte prírodné zákutia vrchu Krasín, ktorý sa vypína nad obcou Dolná Súča. Urobte si čas na dvojhodinovú prechádzku a vychutnajte si zážitky z čarovnej prírody. Náučný chodník Krasín má 4 kilometre a osem zastavení.

Dolná Súča – Náučný chodník Krasín – Dolná Súča

Prostredníctvom krásnej knižky Náučné chodníky severozápad som sa dozvedela o zaujímavej lokalite Krasín. V oblasti ma zaujali pekné výhľadové fotografie priamo z Krasína v ideálnom azúrovom počasí. Čím menej známa lokalita, tým väčšia je moja túžba objaviť neznáme miesta. Prostredníctvom článkov na Hikingu sa rada podelím so svojimi zážitkami, aby aj ostatní turisti mali možnosť spoznávať krásne miesta na Slovensku.

V nedeľu ráno ma zobudilo klopkanie dažďových kvapiek na okno. Obloha bola zatiahnutá ťažkými mrakmi. Podľa hesla „neexistuje zlé počasie, len zle oblečený turista“ som sa pustila do balenia nepremokavých vecí. Autom sme sa doviezli do Dolnej Súče. Priamo v obci sa nachádza informačný panel o náučnom chodníku s mapkou. Krásne drevené smerovníky nás nasmerovali za spoznaním Krasína, ktorý sa vypína nad dedinou. Bradlo je zapísané do zoznamu území európskeho významu NATURA 2000. Škoda, že bolo hmlisté počasie, tak sme ho nevideli detailne len jeho obrysy sa vypínali v hmle.

Prechádzali sme dedinou až sme sa dostali na rozľahlé lúky, z ktorých pri dobrej viditeľnosti by bolo vidieť na dedinu a okolie. Podmienky na fotenie neboli vhodné, čo ma zarmútilo. To som ešte netušila aké prekvapenie na nás čaká. Vtáčiky štebotali ako na jar. Stúpali sme do kopca a zrazu nám vybehli tri srnky. Potešilo nás milé stretnutie. Zbadali sme tabuľku označujúcu prírodnú rezerváciu Krasín. Chránené územie bolo vyhlásené v roku 1971 s výmerou 26,4 ha. Ide o ochranu tvrdoša kozích chrbátov bošáckych bradiel s fosílnou faunou ramenonožcov, hlavonožcov a mäkkýšov. Výskyt teplomilnej flóry a fauny so zvyškami stredovekého hradu Súča. Dionýz Štúr, slávny slovenský geológ (1827 - 1893), v roku 1860 robil prieskum územia a na Krasíne objavil a vedecky popísal niekoľko druhov skamenených mäkkýšov. Lúčovka veľkokvetá je botanický skvost Krasína.

Obdivovali sme vysoké skalnaté hradby, ktoré pôsobili tajomne v hmlistom počasí. Pod Rysou skalou sa nám naskytol nádherný pohľad na snehom pokryté kopce, cez ktoré sa prelievala hmla. Myslím si, že hmlisté počasie s tajomnými hmlami vytvára krajšiu a dramatickejšiu atmosféru ako azúrové slnečné počasie. Nakoniec sa nám príroda odvďačila krásnymi prírodnými scenériami. Dobre naladení sme vstúpili do lesa, ktorý vyzeral ako z Pána prsteňov so zaujímavými stromami a s peknou hradnou studničkou, v ktorej sa môžete osviežiť.

Po daždi sme sa nadýchali čerstvého vzduchu a ďalej sme stúpali na vrch Krasín (516 m), kde sa nachádzajú pozostatky stredovekého strážneho hradu Súča. Prešli sme k vyhliadke na kopci, z ktorej bol výhľad vyrážajúci dych na nádherné hmly, ktoré sa rýchlo ťahali cez zasnežené kopce a celú nádheru sme vnímali...

Popíjali sme čajík a vychutnávali sme si pokoj, ktorý vychádzal z hôr. Dravce prelietali a škriekali. Nechcelo sa nám odtiaľto odísť. V lete by som si tu zdriemla a vegetila až do večera. Schádzali sme skalným hrebienkom, kde sme si museli dávať pozor na šmykľavé skaly. Vstúpili sme do lesa machového kráľovstva. Hmla sa predierala pomedzi obrovské stromy, ktoré boli obrastené zeleným machovým kobercom. Nachádza sa tu lavička, na ktorej sme si posedeli a vnímali krásu prírody okolo nás.

Po krásnej prechádzke sme si pochutnali na dobrom obede priamo v centre Trenčína v príjemnom pivovare a dobrom pivku. Milovníkom kávičky (ktorou som) by som odporučila pražiareň, kde vám urobia výbornú kávičku. Som rada, že nás pochmúrne počasie neodradilo a mali sme možnosť zažiť prekrásne prírodné scenérie.

Zastavenia náučného chodníka

Zaujímavosti v okolí

• Trenčín - Trenčiansky hrad,
  • Trenčianske Teplice - kúpele,
  • Skalka nad Váhom - najstaršie pútnické miesto na Slovensku.
Náučný chodník Krasín 27/04/18 23:35 6 príspevkov

MTB Krasňanský a Päťbojársky trail Nevedela som sa dočkať voľného sviatočného júlového dňa, ktorý strávim na bicykli. Single traily som si obľúbila a vždy sa poteším, keď spoznám nový trail. Mojim prvým veľkým zážitkom bola Cerová dráha, ktorej trať sa kľukatí malokarpatskou divočinou a vy tam zažívate pocit, akoby ste sa nachádzali v hlbokých lesoch Veľkej Fatry. 22/08/19 Tatiana Filipková Malé Karpaty
Túra Prírodná rezervácia Peliny a Vinice Prijala som pozvanie na pobyt v českom mestečku Vysoké Mýto počas pracovného jarného týždňa s partiou vysmiatych chalanov, pre ktorých to bola služobná cesta a pre mňa dovolenka. Vyrazili sme ráno o pol šiestej do Mejta. Vysoké Mýto leží na rieke Loučné v orlickom kraji v nadmorskej výške 289 m. Mesto bolo založené v 13. stor. kráľom Přemyslom Otakarom II. Dominantou mesta je gotický chrám sv. Vavřinca, Chocenská, Pražská a Litomyšlská brána. Je tu najväčšie štvorcové námestie v Českej republike (2 ha) a najväčší podnik na výrobu autobusov Iveco. 25/06/19 Tatiana Filipková Svet
Túra Krásy odľahlých Bukovských vrchov za dva dni Poloniny nás už dlhšiu dobu lákali, ale vzhľadom na ich vzdialenú polohu sme sa do týchto končín nedostali. V jeden pekný marcový večer sme sa vybrali na prednášku "Poloniny, miesto zabudnuté v čase", ktorú organizovala cestovná kancelária. Boli sme veľmi zvedaví, pretože oblasť bola pre nás neznáma. Ján Dobšovič nám predstavil Poloniny a prebehlo tiež premietanie filmu Vlčie hory, kde sa nám predstavil známy ochranár Erik Baláž. Obdržali sme leták o 5-dňovom augustovom zájazde do Polonín, na ktorý sme sa po krátkom rozhodovaní prihlásili. 02/06/19 Tatiana Filipková Bukovské vrchy

Správa Hrebeň Nízkych Tatier priechodný bez obmedzení Začiatok septembra sa niesol v znamení prerezávania turistických chodníkov, tentokrát sme vybrali frekventované úseky v oblasti Štefánikovej chaty pod Ďumbierom a Čertovicou. Akciu každoročne organizuje športový klub PARBAT, posledné roky sa k nemu pridávajú dobrovoľníci z Horskej služby Nízke Tatry juh a OZ Horské spoločenstvo, ktoré pôsobí v oblasti Čertovice a Andrejcovej. dnes Marek Šurina Správy
Túra Agraš – okruh z Novej Bane Už som písala o pamiatkach na stredoveké banské diela v okolí obce Brehy v Štiavnických vrchoch. Vtedy sme navštívili banskú oblasť Slosberg nad dolinou Obecného potoka pod vrchom Chlm. Teraz sme sa rozhodli preskúmať dolinu Liešňanského potoka a pamiatky na banskú činnosť pod vrchom Agraš. Tu sa dolovalo na žile Gottes Gabe, čo je najzápadnejšia žilná štruktúra Pukaneckého rudného ložiska. dnes Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Spišské Bystré – náučné chodníky Predstavíme si dva miestne náučné chodníky, ktoré by sme momentálne márne hľadali v mapových podkladoch rôznych výrobcov. A práve táto skutočnosť je jedným z dôvodov, ktorý nás sem priťahuje. Máme sľúbené pieskovcové útvary, zdokumentovanú banícku a partizánsku históriu, a hlavne malebné výhľady na okolie Kozích chrbtov. včera Roman Matkovčík Nízke Tatry

Náučný chodník Krasín 27/04/18 23:35 6 príspevkov
    • Biele Karpaty (CHKO Biele Karpaty)

• zima

• 21.02.2016

• hradná studnička

• Trenčín (vlak, bus) - Dolná Súča (bus)