Žibrid a Babice

13.12.06

Žibrid

Túru som naplánoval čo najkratšiu, vzhľadom k ostatnému programu. Začínali sme z lokality Chaty pod Žibridom, ktorá je priamo na zelenej značke, kam sme sa doterigali po otrasnej poľnej ceste. Pohodlným tempom v hustom lese dosahujeme Žibrid za tabuľkový čas 1.45 hod. Vrchol Žibridu má tvar, akoby ste spojili niekoľko olízaných cukrových homolí. Takmer k vrcholu siaha bukový les. Výhľady sú možné smerom na západ, kde ako na dlani leží obec Hradná s monumentálnym pozadím Súľovských skál. Po povinnom fotografovaní opúšťam zelenú značku a dávam sa náučným chodníkom smerom na Kamenný diel. Les začína byť devastovaný ťažbou a mne sa nedarí nájsť skalný útvar Budzogáň, pre ktorý som si cestu náučným chodníkom vybral.

Babice

Namiesto pôvodného plánu som poblúdil a držím sa stále hrebeňa rázsochy, ktorý smeruje k žltej značke do Zbyňova, zatiaľ čo náučný chodník dávno prešiel do doliny. Strata značky sa mi tentoraz odmenila pozitívne. Tam, kde sa zrazu skončil les, ocitol som sa na vrcholoch skalných veží, ktoré mi nápadne pripomínali Český ráj (pochopiteľne plocha lokality je miniatúrna). Skalné veže sú samostatne stojace homole s úplne kolmými stenami, ktoré končia čiapkou z trávy. Lahôdka pre skalolezca. Výšku odhadujem na 15 až 20 m. Toto je ozaj nádherné miesto. Sedím na jednej zo skál a pozorujem Rajeckú dolinu podo mnou. V diaľke vidno ako bielu bodku hrad Lietava. Pozriem do mapy a vidím, že miesto sa volá Babice, na staršej mape Babky. Novšia VKÚ č. 157 ho už neradí medzi prírodné chránené výtvory. Neviem prečo.

Zliezam strmým terénom okolo skál a neznačkovaným chodníkom po vrstevnici končím po 2 hodinách (čistý čas chôdze zo Žibridu) tam, kde som začal.

Na záver len odporúčam odskočiť si po ceste k týmto zaujímavým skalám. Najjednoduchšia cesta vedie z obce Zbyňov, ktorá leží v blízkosti Rajeckých Teplíc. Od začiatku obce po žltej cez pasienky o 40 minút po okraj lesa, nie až po rázcestie Pod kamenným dielom. Tam opustiť značku a niekoľko sto metrov doľava pod lesom na juhozápad uvidíte trčať z lesa skalné hríby. To je ono!

Žibrid a Babice 28/12/06 09:18 21 príspevkov

Svet Corno Grande a Corno Piccolo V srdci talianskych Apenín v Parco Nacionale Del Gran Sasso sa vypína najvyšší vrch celých Apenín: Corno Grande (Veľký roh). Okolo seba má rešpekt vzbudzujúcu suitu Corno Piccolo 2 655 m.n.m., Pizzo d Intermesoli 2635 m.n.m., Picco Cefalone 2 533 m.n.m. a množstvo ďaľších. Pohorie je doslova podkopané tunelom (10 km!), cez ktorý vedie kvalitná talianska autostráda A24 spájajúca Rím s pobrežím Jadranského mora (Ancona). 28/08/07 Jozef Jelenčiak Svet
Túra Žibrid a Babice V rámci predsavzatia vystúpiť na všetky vrcholy jednotlivých pohorí na Slovensku, podľa starej akcie KST, som si zaumienil tentoraz zdolať Žibrid. Vrch, vysoký 867 metrov, je druhým najvyšším bodom Súľovských vrchov, ktoré patria do CHKO Strážovské vrchy. V snahe nájsť pri ceste nazad skalný Budzogáň, som nechtiac objavil zaujímavé miesto plné zaujímavých skalných útvarov – Babice. 13/12/06 Jozef Jelenčiak Súľovské vrchy
Útulňa Koliba pod Pustým Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie. 10/07/05 Jozef Jelenčiak Západné Tatry

Túra Krajné – Veľký Plešivec – Vaďovce – Višňové Po návrate z rozpálenej, skalnatej, horiacej a často bezstromovej Čiernej Hory som zatúžil po túlaní po nízkych kopcoch v tieni stromov. Zároveň som si tak mohol vyškrtnúť posledných päť kopcov z Malých Karpát medzi Jablonicou a Novým Mestom nad Váhom, ktoré som ešte nenavštívil. V piatok po práci som docestoval k rodine v Krakovanoch, pospomínal si na detstvo a ráno v sobotu ma autobus o 6.32 h odviezol do Krajného. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
Ferrata Dolomity - výstup na Sas Rigais Do Dolomitov prichádzame na konci augusta 2014 takmer na záver nášho pobytu Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Ako prvý výlet plánujeme výstup na trojtisícovku Sas Rigais v skupine Puez/Odle. Vytipovala som si ju aj kvôli keške nad 3000 m aj kvôli krásnemu nástupu lúkami, ktoré mám veľmi rada. včera Andrea Morongová Svet