Roca – legendárne laná opäť na Slovensku
Roca – legendárne laná opäť na Slovensku Zatvoriť

PR Jarné lezecké novinky v Sport-Outdoor.sk

Sezóna jar-leto je pred nami a preto sme pre všetkých milovníkov lezenia a horolezectva pripravili v našom eshope lezecké novinky od popredných španielskych outdoorových značiek. V tomto článku vám predstavíme laná Roca, lezecký hardware Faders a permenentné istiace prvky Fixie. Veríme, že v produktoch týchto značiek nájdete spoľahlivý matroš, na ktorý sa budete môcť pri svojich aktivitách stopercentne spoľahnúť.

Roca – jeden z najstarších výrobcov lán na svete

Túto tradičnú značku lezeckých lán založil Španiel Joan Roca, keď v roku 1891 začal s výrobou splietaných povrazov a lán. Postupnými inováciami v priebehu viac ako sto rokov dospel vývoj do podoby súčasných polyamidových lán, ktoré sú schopné vydržať viacnásobné pády lezca. Roca je pre nás legenda a my sme hrdí, že ju opätovne prinášame na Slovensko pre našich zákazníkov.

Nová technológia Endurance

Po rokoch výskumu a vývoja Roca vyvinula novú technógiu výroby lán s názvom Endurance. Firma strávila roky skúmaním, ako ďalej zvýšiť výkonnosť a trvácnosť svojich lán. Vykonali rôzne štúdie s viacerými vstupnými premennými, na ktorých základe vyhodnotili ich priamy vplyv na vlastnosti lán. Výsledkom je tenší oplet ako pri klasickej konštrukcii, vyrobený s použitím vysokokvalitných nití, vďaka ktorému má lano lepšiu oderuvzdornosť. Tenší hustejšie splietaný oplet tiež znižuje prenikanie a zadržiavanie vody, prachu a ľadu medzi vláknami. Okrem zlepšenia trvácnosti a výkonu v náročných podmienkach táto technológia zlepšuje aj manipuláciu s lanom, ktoré sa príjemnejšie drží a lepšie používa s istítkami a karabínami.

Povrchové úpravy

Nature

Takto označené laná nemajú žiadnu doplnkovú chemickú úpravu povrchu, vďaka čomu sú najohľaduplnejšie k životnému prostrediu. Sú vhodné predovšetkým do suchých podmienok.

• ekologické,
  • dobrý pomer cena / výkon

Dry

Povrchová úprava Dry zaručuje opletu nepriepustnosť pre vodu a nečistoty. Ďalej zvyšuje klzkosť a odolnosť voči oderu. Vďaka tomu sú laná vhodné do vlhkých a/alebo prašných podmienok. Tieto vlastnosti sú dosiahnuté chemickou povrchovou úpravou každého prameňa opletu pri vysokej teplote. Preto je každý samostatný prameň opletu účinne chránený pred vplyvom vody a prachu.

Výhody:

• vyššia odolnosť voči vlhkosti a prachu,
  • nízka absorbcia vody,
  • zlepšená manipulácia,
  • zvýšená ochrana pred oderom.

Fulldry

Fulldry znamená maximálnu ochranu voči nepriaznivým vplyvom počasia (ľad, vlhkosť a prach) a tiež ešte viac zvyšuje klzkosť a odolnosť voči oderu. Fulldry laná v maximálnej miere predchádzajú zadržiavaniu vody, vďaka čomu najmenej naberajú vodu a tým aj svoju hmotnosť. Toto je dosiahnuté individuálnou povrchovou úpravou každého prameňa tak v oplete, ako aj v jadre. Preto je každý prameň opletu aj jadra účinne chránený pred vplyvom vody a prachu.

Výhody:

• najvyššia odolnosť voči ľadu, vlhkosti a prachu,
  • ešte nižšia absorbcia vody,
  • zlepšená manipulácia,
  • zvýšená ochrana pred oderom

Výrobky

Naše odporúčania modelov na jednotlivé aktivity:

aktivita model typ povrchová úprava
Intenzívne športové lezenie SIURANA 9,6 1 Fulldry alebo Nature
Príležitostné športové lezenie ROCK 10,1 1 Nature
Indoor lezecké steny MAGMA 10,1 1 Nature
Horolezectvo SUMMIT 7,7 ½ Fulldry
Lezenie ľadov ZEN 8,1 ½ Fulldry
Náročné Via ferraty ZEN 8,1 ½ Nature

Všetky laná Roca nájdete na SportOutdoor.sk na tomto odkaze.

Faders

Pôvod sa datuje do 40-tych rokov minulého storočia, keď svajčiarsky inžinier Sígfrid Quer žijúci v Barcelone začal s navrhovaním produktov pre lezcov ešte pod značkou Quer. Od roku 1973 je Faders nasledovníkom a ďalej rozvíja dedičstvo Quer. Faders sa odvtedy stala globálnou značkou, ktorá je prítomná na piatich kontinentoch s cieľom byť lídrom v technologických riešeniach pre lezenie a horolezectvo.

Do našej ponuky sme pre vás vybrali cepíny, mačky, kompletný sortiment karabín, expresky, skoby, skrutky do ľadu, istítka a kýbliky. Môžete si ich pozrieť na tomto odkaze.

Fixe

Značka Fixie sa takmer 30 rokov zameriava na trvalé istiace prvky pre skalkárske, ale aj horské lezenie, materiálu na budovanie via ferrát, či kamene na umelé lezecké steny. Okrem toho má v ponuke aj tradičný lezecký matroš a práve na ten sme sa v Sport-Outdoore zamerali predovšetkým.

Z tejto značky u nás nájdete ferratové sety, slučky, kladky, karabíny, expresky, šplhadlá a hrudné blokanty. Prezrite si ich na tomto odkaze.

Veríme, že lezecké novinky v Sport-Outdoor vás zaujali a tešíme sa, že sa vďaka týmto produktom staneme súčasťou vašich lezeckých tréningov, projektov, či expedícií.