Pivnica pri chate Dreváreň
Pivnica pri chate Dreváreň Zatvoriť

Bivak Pivnica pri bývalej chate Dreváreň

Pri potulkách za štôlňami v okolí Skalnatej, som po dlhšom čase zavítal k chate Dreváreň na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku. Je to, myslím si, všeobecne medzi turistami známe miesto. Preto ma doma pri pohľade na TuristickaMapa.sk prekvapilo, že nie je o ňom zmienka pri možnostiach prenocovania.

Malé Karpaty: Kuchynská dolina na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku
403 m n. m.
8 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
bočné prítoky potoka Malina
Spojenie
autobus: Kuchyňa, Zochova chata, Pezinská Baba
Dalšie info
vonkajšie ohnisko

• z Kuchyne po zelenej značke 5,6 km,
  • zo Zochovej chaty po žltej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 4,7 km,
  • z Pezinskej Baby po červenej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 9,1 km.

Okrem chaty, ktorá je v dosť dezolátnom stave, je pri smerovníku ešte aj stolík s lavičkami, ohnisko, ale hlavne zemľanka - pivnica zapustená do svahu, či ako to nazvať. Má kvalitnú eternitovú strechu, kamenné steny a oblúkovitý strop, betónovú podlahu. Chýbajú dvere, no pri veľkosti miestnosti – 2 x 5 m, nehrozí ani pri silnom daždi s vetrom, že by ste vo vnútri zmokli. Podlaha je pokrytá nafúkaným, suchým lístím, čo však určite nie je na závadu. Karimatka sa ale určite zíde proti chladu od podlahy. Kvitoval som, že tu nebol neporiadok. V pohode sa tu vyspí minimálne osem ľudí. Ak sa na rám dverí pripevní celta, či pončo, zabráni sa tak aj vetru a dažďu v čo i minimálnom nežiadúcom vstupe za prah miestnosti.

Komu sa nechce na noc vracať do tepla domova, aby zas ráno vyrážal do Karpát, môže vynikajúci bivak zvoliť za centrum a vyrážať z neho na zaujímavé túry do širokého okolia. Nepredpokladám, že by nocovanie niekomu prekážalo, lebo som ešte nikdy nezaznamenal nikoho, kto by bol na chate.

Voda a ostatné

Voda sa dá nabrať z potoka Malina, ktorý tečie kúsok za chatou, alebo jeho prítokov. Dreva je na okolí dostatok. Drevená latrína spadla, takže treba ísť na potrebu kúsok do lesa.