Bivak

Pivnica pri bývalej chate Dreváreň

14.05.16
Pri potulkách za štôlňami v okolí Skalnatej, som po dlhšom čase zavítal k chate Dreváreň na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku. Je to, myslím si, všeobecne medzi turistami známe miesto. Preto ma doma pri pohľade na TuristickaMapa.sk prekvapilo, že nie je o ňom zmienka pri možnostiach prenocovania.

• z Kuchyne po zelenej značke 5,6 km,
  • zo Zochovej chaty po žltej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 4,7 km,
  • z Pezinskej Baby po červenej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 9,1 km.

Okrem chaty, ktorá je v dosť dezolátnom stave, je pri smerovníku ešte aj stolík s lavičkami, ohnisko, ale hlavne zemľanka - pivnica zapustená do svahu, či ako to nazvať. Má kvalitnú eternitovú strechu, kamenné steny a oblúkovitý strop, betónovú podlahu. Chýbajú dvere, no pri veľkosti miestnosti – 2 x 5 m, nehrozí ani pri silnom daždi s vetrom, že by ste vo vnútri zmokli. Podlaha je pokrytá nafúkaným, suchým lístím, čo však určite nie je na závadu. Karimatka sa ale určite zíde proti chladu od podlahy. Kvitoval som, že tu nebol neporiadok. V pohode sa tu vyspí minimálne osem ľudí. Ak sa na rám dverí pripevní celta, či pončo, zabráni sa tak aj vetru a dažďu v čo i minimálnom nežiadúcom vstupe za prah miestnosti.

Komu sa nechce na noc vracať do tepla domova, aby zas ráno vyrážal do Karpát, môže vynikajúci bivak zvoliť za centrum a vyrážať z neho na zaujímavé túry do širokého okolia. Nepredpokladám, že by nocovanie niekomu prekážalo, lebo som ešte nikdy nezaznamenal nikoho, kto by bol na chate.

Voda a ostatné

Voda sa dá nabrať z potoka Malina, ktorý tečie kúsok za chatou, alebo jeho prítokov. Dreva je na okolí dostatok. Drevená latrína spadla, takže treba ísť na potrebu kúsok do lesa.

Pivnica pri bývalej chate Dreváreň 14/05/16 12:54 2 príspevky

Túra Dolný Lopašov – Klenová – Dobrá Voda Nedávno som sa dožil práva cestovať vlakom „zadarmo“, a tak som sa rozhodol po dvoch rokoch opäť sa vybrať na Zimný výstup na Klenovú a zároveň navštíviť rodinu v neďalekých Krakovanoch. V piatok po práci som sa vybral na stanicu, že vlakom o 15.13 h odcestujem do Piešťan. Že vlaky meškajú, keď na ne čakám niekde uprostred trasy, ešte pochopím. Ale že vlak naberie meškanie 25 minút ešte pred vyjdením na trať? Miesto som si síce našiel, ale vlak bol tak „narvaný“, že som mal problém v Piešťanoch vystúpiť. Všetkým čo vystúpili ušli autobusy, okrem mňa, a boli odsúdení v zime a bez čakárne čakať na ďalší spoj. 16/02/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Potulky Levočskými vrchmi I. Vďaka Borisovi náš oddiel každoročne počas leta strávi týždeň v nejakej bývalej horárni a spoznáva okolité lesy. Na leto 2018 vybavil Boris chatu Vinná na hrebeni Levočských vrchov, ktorá patrí Mestským lesom Levoča. Keďže som bol ako organizátor na Nízkotatranskej stíhačke, mohol som sa k partii pripojiť až v nedeľu. Veľká vďaka za odvoz z Donovál až priamo pred chatu patrí organizátorovi Východniarskej stovky. Partia bola samozrejme na túre, ale vedel som kde je uložený kľúč od chaty, a tak som sa mohol zložiť a dokonca si vyraziť na krátku túru k Václaváku a na čučoriedky. 07/02/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Túra Po hranici s Nemeckou ríšou na Devínskej Kobyle Som rodený Bratislavčan a hoci tu žijem už šesť desiatok rokov, ešte stále mám pre seba čo po turistickej i historickej stránke objavovať. Svokor, tiež rodený Bratislavčan a člen predvojnovej trampskej osady T. O. Yucatan, mi pri nahrávaní jeho spomienok hovoril, že ich osada mala chajdu na Devínskej Kobyle. Keď sa ocitla na hranici, museli ju opustiť. Šlo o hranicu s Nemeckou ríšou počas 2. svetovej vojny. 28/01/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Správa V Malej Fatre sa strácajú vlci Začiatkom februára sa v Národnom parku Malá Fatra a jeho ochrannom pásme uskutočnil 4. Zimný monitoring veľkých šeliem. Mapovania sa zúčastnilo 92 osôb, prešli 47 trás v celkovej dĺžke 391 km v náročných snehových podmienkach. Oproti minulému roku zmizla vlčia rodina, ktorá tu bola pozorovaná ešte v septembri, oficiálne však nebol žiadny vlk ulovený, ani zabitý dopravnými prostriedkami. Podľa pracovníka Národného parku Malá Fatra Tomáša Flajsa to naznačuje možnosť nelegálneho lovu. včera Soňa Mäkká Správy
Pozvánka 10. ročník Expedičnej kamery OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie. včera Redakcia
Túra Na snežniciach po Schneealpe Túto zimu nasnežilo trochu viac ako obyčajne. V Štajersku sa nejaký čas držala lavínová 5-ka, a tak som obehával nižšie zalesnené kopčeky u nás. Lenže potom prišla perióda teplejšieho počasia s dažďom a na to niekoľko dní takmer bez zrážok. Na zajtra Nóri hlásia slnečno a bezvetrie. Konečne. Na túto chvíľu som čakal celú zimu. Ide sa na západ. včera Martin Knor Svet