Bivak

Pivnica pri bývalej chate Dreváreň

14.05.16
Pri potulkách za štôlňami v okolí Skalnatej, som po dlhšom čase zavítal k chate Dreváreň na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku. Je to, myslím si, všeobecne medzi turistami známe miesto. Preto ma doma pri pohľade na TuristickaMapa.sk prekvapilo, že nie je o ňom zmienka pri možnostiach prenocovania.

• z Kuchyne po zelenej značke 5,6 km,
  • zo Zochovej chaty po žltej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 4,7 km,
  • z Pezinskej Baby po červenej na Čermákovú lúku a potom po zelenej 9,1 km.

Okrem chaty, ktorá je v dosť dezolátnom stave, je pri smerovníku ešte aj stolík s lavičkami, ohnisko, ale hlavne zemľanka - pivnica zapustená do svahu, či ako to nazvať. Má kvalitnú eternitovú strechu, kamenné steny a oblúkovitý strop, betónovú podlahu. Chýbajú dvere, no pri veľkosti miestnosti – 2 x 5 m, nehrozí ani pri silnom daždi s vetrom, že by ste vo vnútri zmokli. Podlaha je pokrytá nafúkaným, suchým lístím, čo však určite nie je na závadu. Karimatka sa ale určite zíde proti chladu od podlahy. Kvitoval som, že tu nebol neporiadok. V pohode sa tu vyspí minimálne osem ľudí. Ak sa na rám dverí pripevní celta, či pončo, zabráni sa tak aj vetru a dažďu v čo i minimálnom nežiadúcom vstupe za prah miestnosti.

Komu sa nechce na noc vracať do tepla domova, aby zas ráno vyrážal do Karpát, môže vynikajúci bivak zvoliť za centrum a vyrážať z neho na zaujímavé túry do širokého okolia. Nepredpokladám, že by nocovanie niekomu prekážalo, lebo som ešte nikdy nezaznamenal nikoho, kto by bol na chate.

Voda a ostatné

Voda sa dá nabrať z potoka Malina, ktorý tečie kúsok za chatou, alebo jeho prítokov. Dreva je na okolí dostatok. Drevená latrína spadla, takže treba ísť na potrebu kúsok do lesa.

Pivnica pri bývalej chate Dreváreň 14/05/16 12:54 2 príspevky

Túra Hodice – Drosendorf - záver KPG Po šiestich mesiacoch od vykročenia zo Sekúl a po šiestich jednodňových túrach ocitol som sa pri prameni Moravskej Dyje. Že tu so mnou po vyše štyroch rokoch, čo nemohla chodiť na turistiku pre starostlivosť o matku, stála aj moja žena, umocňovalo pocit radosti. Opäť som si nielen dokázal vysnívať nejaký projekt, ale ho aj celkom zdarne dotiahnuť do realizácie. Ako centrum som na tri noci vybavil ubytovanie v Dačiciach a samozrejme v hoteli Dyje na brehu Moravskej Dyje. 09/10/18 Miroslav Svítek Česko, Rakúsko
Túra Podhradí nad Dyjí – Čížov 6. etapa KPG Ani priam tropické horúčavy ma neodradili od pokračovania môjho putovania popri Dyji. Nemám rád túry, kde človek tŕpne, či dobehne na jediný možný spoj a na tejto túre som mal tri také možnosti. Komplikovala to ešte rekonštrukcia železničnej trate medzi Břeclavou a Znojmom, kde som sa obával zdržania pre prekládku bicyklov medzi autobusom a vlakom. Ale buď ma má niekto hore rád, alebo som si to len tak fantasticky naplánoval a dodržal itinerár. 18/09/18 Miroslav Svítek Česko
Prístrešok Jakubianka na Hniezdnej polianke Po rokoch som sa opäť dostal do Levočských vrchov, a to na viac dní. Na rozdiel od poslednej návštevy už nie sú Vojenskými lesmi a bol som napokon milo prekvapený, že ani neboli holorubom, ako presakovali informácie. Hoci tu na oficiálne ubytovanie nie je ani jedna chata, my sme s partiou bývali v chate Vinná, našiel som tu zopár možností na prenocovanie pod strechou pre tulákov. 25/08/18 Miroslav Svítek Levočské vrchy

Recenzia Merino boxerky Devold Hiking Jednou z prvých funkčných vecí, ktoré som pred takmer 20 rokmi kúpil z brigádnických študentských zárobkov, boli ponožky a boxerky. Doteraz si myslím, že spolu s kvalitnými topánkami ide o úplný základ toho, čo treba na turistiku mať. Zvyšok sa dá improvizovať, resp. postupne dokupovať, pokiaľ človek robí turistiku pravidelne. Od minuloročnej jesene pravidelne používam merino boxerky Devold Hiking, ktoré som mal na sebe s výnimkou horúceho leta na takmer každej mojej tohtoročnej túre a v článku sa podelím o svoje skúsenosti. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Turistické topánky Asolo Fandango DUO GV Celokožené nepremokavé turistické topánky sú svätým grálom tradičnej turistiky. Celokožená konštrukcia s minimom švov sa spája s trvácnosťou a odolnosťou. Jednak nikto nemá chuť pravidelne míňať peniaze na nové topánky a jednak sa málokomu chce lúčiť so svojimi dlhými túrami vytvarovanými pohodlnými bačkorkami. Preto výrobcovia tento prístup aplikujú takmer v každej kategórii turistickej obuvi. Asolo Fandango GV je zástupca tohto prístupu v kategórii B. dnes Ľubomír Mäkký Obutie
Túra Rakúsko - roklina Groppensteinschlucht Keď som si plánovala výlet na Groβglockner Hochalpenstraβe s prenocovaním v Spittal an der Drau, rozmýšľala som, čo s nedeľou. Zo Spittalu som chcela vyraziť ráno, ale bola by škoda nevyužiť čas a nevidieť v oblasti niečo pekné. Predsa len je to na jednodňový výlet z Bratislavy ďaleko. Goldeck a Raggaschlucht sme absolvovali pred pár rokmi cestou do Chorvátska. Ostala nám tu ale ešte jedna roklina, do ktorej sme sa z časových dôvodov nedostali - Groppensteinschlucht. včera Martina Haratíková Svet