Bocianske sedlo

21.05.16
Na území Národného parku Nízke Tatry sú vyhradené miesta na stanovanie a bivakovanie. Bocianske sedlo k oficiálnym táboriskám nepatrí. Ani nie je dôvod, lebo sa nachádza medzi sedlom Čertovica a Chatou gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom (1,5 hodiny chôdze na chatu). Prístrešok popisujeme ako dobré miesto úkrytu v daždi alebo v búrke, lebo sa nachádza v tesnej blízkosti frekventovanej hrebeňovky.

• z Chaty gen. M. R. Štefánika cez Králičku po žltej značke za cca 1.20 h,
  • zo sedla Čertovica (bus) po červenej hrebeňovej magistrále (Cesta hrdinov SNP; E-8) cez Lajštroch a Kumštové sedlo a po zelenej značke do Bocianskeho sedla za cca 1.45 h,
  • z Vyšnej Boce (bus) cez Starobociansku dolinu po žltej značke za cca 2.00 h,
  • z Vyšnej Jarabej (bus) cez Kumštovú dolinu a Kumštové sedlo po zelenej značke za cca 2.20 h,
  • z Nižnej Boce (bus) cez sedlo Črchľa a Rovnú hoľu po žltej a zelenej značke za cca 3.20 h,
  • z Malužinej cez Svidovskú dolinu (žltá), Svidovské sedlo (Príslop) a Rovnú hoľu (zelená) za cca 4.30 h.

Súčasný prístrešok nahradil klasický turistická altánok z 20. storočia akých bolo v našich horách požehnane. Drevenou konštrukciou je podobný, ale má vyplnené aj bočné steny, čím je lepšie chránený voči bočnému vetru či dažďu. Strechu netvoria drevené šindle, ale drevené dosky. Nedostatkom je chýbajúce masíve drevené sedenie. Jediné zariadenie altánku tvorí chabá lavička, tvorená tenkou latou, čiže nebude mať dlhú životnosť. Na vonkajšej bočnej stene je tabuľa - úryvok z návštevného poriadku národného parku. Besiedka sa nachádza v tesnej blízkosti rázcestia turistických značiek.

Výdatný prameň vody sa nachádza 300 metrov západne od sedla na trase žltej značky smerom na Králičku pri chodníku v severnom svahu Panskej hole.

Bocianske sedlo 21/05/16 00:00 nová téma

Túra Via Dinarica (1) – planina Prenj Keďže sa radšej premávame po horách ako pretŕčame na sociálnych sieťach, tak sme sa na Silvestra pätica dohodli na letnom dvojtýždňovom puťáku. Teda, aby to bolo trendy, in a hipsterské, tak ide o diaľkový pochod, ktoré v posledných rokoch naberajú na popularite. Nie, žiadna Svätojakubská púť a ani SNP-čka. Tam je počas leta tlačenica. Vybrali sme si niečo menej masové. 14/01/20 Tomáš Trstenský Svet
Extra Rozhľadňa Pustý vrch nad Čiernym Balogom Horehronská obec Čierny Balog sa zaradila na zoznam obcí, ktoré neobišiel trend budovania turistických veží v blízkosti sídiel. Nová rozhľadňa stojí na typickom mieste, ktoré je ľahkým cieľom výletov pre rodiny s deťmi. Nie je ďaleko od obce, no kopec ponúka dobrý rozhľad. Paradoxne, aj bez veže, keďže celé temeno Pustého vrchu je odlesnené. 20/12/19 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Chata Lesov SR Dudáš Od ukončenia prevádzky horského hotela Poľana sa možnosti úkrytu pred nečasom v najvyšších polohách Poľany dosť obmedzili. Z hotelového komplexu ostal funkčný len bufet, ale neposkytuje ubytovanie. Možnosť prístrešia v oblasti kaldery Poľany ponúka lesnícka chata Dudáš, pri ktorej stojí kvalitný altánok. 30/11/19 Tomáš Trstenský Poľana

Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (1) Aj keď som už niečo v živote prešiel, jedna časť Slovenska mi bola úplne neznáma. Severozápadné pohraničie Slovenska. Po jednom náhodnom zbere čučoriedok v oblasti Stratenca ma hrebeň Javorníkov chytil za srdce. Taký pekný kraj a pre mňa bez preháňania Terra incognita. Musím s tým niečo vykonať. Pomaly sa rodil plán na prechod pohraničných hôr z oblasti Beskýd Javorníkmi k Bielym Karpatom jedným vrzom. dnes Vladimír Mikuš Javorníky, Západné Beskydy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. včera Michal Bukvai Súľovské vrchy
Cyklotúra Od Lunzer See do Göstling an der Ybbs a späť Letná karavanovačka 2017. Pôvodne sme plánovali zakotviť až niekde v Soľnej komore (Salzkammergut) a tráviť dovolenku so šesťročným prckom motaním sa okolo jazier s výhľadom na skalnaté kopce. Prvú noc sme sa zastavili v kempe Ötscherland v Lunz am See. Ľubo hneď po zhliadnutí okolia lobuje za to, aby sme miesto dovolenky vymenili za toto. Jazero tu je, hory tu sú a najmä tu nie sú davy, ktoré tušíme v Salzkammergut, kde pri telefonickom prieskume nebolo voľné miesto ani v jednom kempe. 16/01/20 Soňa Mäkká Svet

Bocianske sedlo 21/05/16 00:00 nová téma
    • Nízke Tatry: Ďumbierske Tatry - Bocianske sedlo

• prístrešok nie je určený na spanie
      1,5 hodiny chôdze sa nachádza Chata gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom po žltej značke

• prameň na žltej značke smer Králička 300 m od sedla na západ

• sedlo Čertovica (bus) - Bocianske sedlo (červená a zelená značka)